جزیره هنگام ، جزیره بکر و دیدنی در هرمزگان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

گاهی آن قدر محو جاذبه ها و دیدنی های کشور های دیگر می شویم که فراموش می کنیم کشور خودمان چقدر بکر و دیدنی است و چه جذابیت های تاریخی و طبیعی و فرهنگی فوق العاده ای را در خود جای داده است. فرقی نمی کند شرق، غرب، شمال و یا جنوب کشورمان باشد به هر جای آن که بروید حیرت زده خواهید شد. در کشور پهناورمان مکان های حیرت انگیزی وجود دارد که دیدن آن ها نه دردسر زیادی دارد و نه خیلی هزینه بر است در نتیجه بد نیست که جاذبه های کشورمان را در اولویت بالا قرار بدهیم. می خواهیم درباره ی جزیره هنگام از زیباترین مکان های ایران صحبت کنیم .

جزیره هنگام ، جزیره بکر و دیدنی در هرمزگان

جزیره هنگام نام جزیره ای در جنوب کشورمان و در جنوب جزیره ی قشم است، جزیره ای کوچک و بی نهایت زیبا که مقصد ایده آلی برای سفرهای یکروزه است. برای رسیدن به این جزیره باید سوار قایق هایی که در جزیره ی قشم است شوید تا بعد از طی مسیری کوتاه به این جزیره برسید. به طرف این جزیره که حرکت می کنید، اولین چیزی که توجه تان را جلب می کند، شن های تمیز و براق و آب های آبی و بی نهایت زیبایی است که در زیر انوار طلایی خورشید درخشششان ده ها برابر می شود. در این قسمت از جزیره می توانید صخره های صدف نشان زیادی را ببینید و یکی از هیجان انگیزترین بخش سفر به آن دیدن این صدف های رنگارنگ است.

حیات آبی نزدیکی این جزیره هم فوق العاه است، ماهی های رنگارنگی که در نزدیک ساحل شنا می کنند و منتظرند تا شما به آن ها غذا بدهید. اگر کمی نان همراهتان داشته باشید می توانید این ماهی های رنگی کوچک را خوشحال کنید. از دیگر تفریحاتی که در این جزیره می توانید داشته باشید شنا در آبهای شفاف جزیره است که حس فوق العاده ای دارد  و اگر شانس با شما یار باشد می توانید دولفین های طوسی رنگ باهوش و همیشه خندان را که در کنار قایقتان در حال بالا پایین پریدن هستند را هم ببینید و لحظاتی را هم با آن ها بگذرانید و اگر هم لوازم مورد نیاز غواصی را داشته باشید و بتوانید این تجربه را در آب های هنگام داشته باشید خاطره ای فرامشوش نشدنی برایتان رقم خواهد خورد.

جزیره هنگام ، جزیره بکر و دیدنی در هرمزگان

یکی از شیرین ترین و دوست داشتی ترین بخش های سفر به جزیره هنگام هم دیدن محلی های این جزیره است. مردمانی خونگرم و صمیمی با لباس هایی بسیار زیبا و رنگارنگ. خانم های این جزیره مانند بسیاری از خانم هایی که در بخش های دیگر جنوب ایران هستند، لباس های رنگی بلند با روبندهای خاصی دارند و معمولا صنایع دستی غالب این جزیره، صدف ها و متعلقات تزیینی ای که با آن ها می توان ساخت را به فروش می رسانند که بازدید از هنرمندی های آن ها و خرید از آن ها بخشی سرگرم کننده در سفر است. البته خوردنی های مخصوص این نقطه از جنوب را هم نباید از یاد برد. مردهای جزیره هم بیشتر به فعالیت ماهیگیری مشغول هستند البته با مشهور شدن این جزیره و شناخته تر شدن طبیعت فوق العاده ی آن گردشکران آن هم بیشتر شدند و در نتیجه پذیرایی از گردشگران از طرف دیگر به اقتصاد هنگام کمک کرده است.

جزیره هنگام ، جزیره بکر و دیدنی در هرمزگان

دیدنی های جزیره هنگام

این جزیره در جنوب ایران و در منطقه ی خلیج فارس واقع شده است و وسعتی برابر حدود ۳۴ کیلومتر مربع دارد. این جزیره حیات وحش غنی ای دارد و موجوداتی مثل آهو، آفتاب پرست و انواع پرندگان در آن زیست می کنند و در آبهای آن هم دلفین های زیادی زندگی می کنند که از مهم ترین جاذبه های گردشگری هنگام هستند و بخش مهمی از اکوتوریسم آن را تشکیل می دهند.

یکی دیگر از جذابیت های جزیره هنگام کوه ها و خاک قرمز رنگ آن است. جالب است بدانید جدای از استفاده ی معمولی که از خاک می توان داشت، از خاک قرمز جزیره هنگام در درست کردن نوعی مربا هم استفاده می شود. به این مربا، مربای سوراخ می گویند.

جزیره هنگام ، جزیره بکر و دیدنی در هرمزگان

دانستن این نکات از هنگام دیدتان را باز می کند

گردشگران زیادی وجود دارند که در سفر به جزیره هنگام سعی می کنند تا به عنوان سوغاتی هم که شده بخشی از خاک قرمز آن را بردازند و یا در ساحل صدف ها را غربال می کنند. طرفداران محیط زیست شدیدا مخالف این کار و حتی برداشت یک صدف از سواحل هنگام هستند آن ها بر این عقیده اند که چه خاک، چه صدف و چه هر دیدنی طبیعی دیگری که در آن وجود دارد، بخشی از دیدنی های همانجاست و باید در همان جا هم باقی بمانند تا گردشگران بعدی هم در هنگام بازدید از جزیره بتوانند از دیدن این زیبایی های طبیعی لذت ببرند.

آن ها معتقدند که اگر هر گردشگر هم یک صدف بردارد ( که مطمئنا در صورت مشاهده؛ بیشتر از آن برمی دارد!) دیگر چیزی از ساحل مشهورصدفی هنگام باقی نمی ماند و آسیب بزرگی به چشم انداز طبیعی آن می رسد.

جزیره هنگام ، جزیره بکر و دیدنی در هرمزگان

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید