دیدنی های نمک آبرود از بلندترین تله کابین ایران تا شمشادهای ۷۰۰ ساله

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

دیدنی های نمک آبرود از بلندترین تله کابین ایران تا شمشادهای ۷۰۰ ساله

به چالوس که نزدیک می‌شوید، تابلوی راهنمای شهرک توریستی نمک‌آبرود را خواهید دید. اگر به‌طور دقیق بخواهید بدانید این شهرک کجاست، باید بگوییم در استان مازندران و ۱۲ کیلومتری جاده‌ چالوس به سمت تنکابن. این شهرک به دلیل جاذبه‌ها و تفریح‌های زیادش مثل بلندترین تله کابین ایران جزو پرمسافرترین شهرک‌های شمال است. ما هم به همین دلیل در این نوشته درباره جاذبه های گردشگری نمک آبرود نوشته‌ایم.

تفریحات نمک آبرود

دیدنی های نمک آبرود از بلندترین تله کابین ایران تا شمشادهای ۷۰۰ سالهاینطور معروف است که در نمک آبرود کمتر آدمی‌ست که حوصله‌اش سر برود. تماشای رشته کوه‌های سرسبز البرز یا سوار بلندترین تله کابین ایران شدن و از بین جنگل‌ها گذشتن یا گشت زدن در مرکز خریدها و بازارچه محلی، قدم زدن بین شمشادهای ۷۰۰ ساله و مهمتر از همه هوای تروتازه می‌تواند حال و هوایمان را خیلی عوض کند.

معروف‌ترین جاذبه‌ گردشگری این شهرک توریستی، تله کابین است. این شهرک تفریحی دارای دو تله کابین است که از سال ۱۳۷۲ شروع به کار کرده. هر کدام را هم که سوار شوید، چشم انداز دریای خزر و درختان تنومند دامنه‌ کوه، شما را سر ذوق می‌آورد.دیدنی های نمک آبرود از بلندترین تله کابین ایران تا شمشادهای ۷۰۰ ساله

بلیط تله کابین نمک آبرود، ۲۵ هزار تومان است. ۱۲ دقیقه در دل جنگل هستید و بالای کوه که می‌رسید، هوا خیلی خنک‌تر شده است؛ پس همیشه یک دست لباس اضافه‌تر همراه داشته باشید، به‌ویژه در زمستان. خط یک تله کابین در ارتفاع حدود ۹۷۰ متری و خط ۲ آن در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا، به قله دیو حمام با غارهای طبیعی می‌رسد. امکاناتی مثل رستوران و کافه هم در بالای تله کابین هست تا کسی به سختی نیافتد. این تله کابین از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر کار می‌کند.

سورتمه سواری

دیدنی های نمک آبرود از بلندترین تله کابین ایران تا شمشادهای ۷۰۰ ساله

سورتمه‌‌ نمک‌آبرود، اولین سورتمه ایران است و از بین جنگل می‌گذرد. سورتمه‌ای که بیشترین سرعتش ۲۵ کیلومتر در ساعت است. اگر تفریح پرهیجان دوست دارید،‌ می‌توانید بلیطش را ۲۵ هزار تومان بخرید.

کارتینگ و ماشین چهارچرخ

دیدنی های نمک آبرود از بلندترین تله کابین ایران تا شمشادهای ۷۰۰ سالهرانندگی‌ برای خیلی‌ها تجربه‌ای‌ست پر از هیجان. ماشین چهار چرخ یکی از امکانات نمک‌آبرود است. پیست کارتینگ هم، هم برای نوجوان‌هاست و هم بزرگسالان. بلیط کارتینگ هم برای ۶ دقیقه رانندگی ۲۵ هزار تومان تمام می‌شود.

زیپ لاین

دیدنی های نمک آبرود از بلندترین تله کابین ایران تا شمشادهای ۷۰۰ سالهیکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات نمک‌آبرود، زیپ لاین است. از یک کابل آویزان می‌شوید و در حالی که زیرپایتان خالی‌ست از اینطرف به آنطرف می‌روید و جدا از ترسش، تجربه‌ای نیست که به‌ این زودی‌ها از ذهن پاک شود.

پینت بال

دیدنی های نمک آبرود از بلندترین تله کابین ایران تا شمشادهای ۷۰۰ سالهخوب است بدانید پینت بال نمک‌آبرود بزرگ‌ترین پینت‌بال جنگلی در ایران است. اگر بازی‌های گروهی دوست دارید، می‌توانید برایش ۳۰ هزار تومان هزینه کنید.

پل معلق

دیدنی های نمک آبرود از بلندترین تله کابین ایران تا شمشادهای ۷۰۰ سالهما بیشتر در فیلم‌ها و کارتون‌ها گذر آدم‌ها را از پل‌های معلق چوبی دیده‌ایم، اما لازم نیست راه دوری برویم. می‌شود به نمک آبرود رفت، سورا تله کابین شد و از روی پل معلق چوبی‌اش گذشت.

پیست دوچرخه‌سواری

دیدنی های نمک آبرود از بلندترین تله کابین ایران تا شمشادهای ۷۰۰ سالهتجربه‌ دوچرخه‌سواری در جایی که پر از درختان سربه فلک کشیده است و کنار ساحل، حتما تجربه متفاوتی‌ست، ضمن اینکه زن‌ها هم می‌توانند دوچرخ سواری کنند.  هزینه‌ استفاده از پیست در این شهرک برای هر نیم ساعت ۱۰ هزار تومان است.

تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود

دیدنی های نمک آبرود از بلندترین تله کابین ایران تا شمشادهای ۷۰۰ سالهدیدنی های نمک آبرود از بلندترین تله کابین ایران تا شمشادهای ۷۰۰ سالهدیدنی های نمک آبرود از بلندترین تله کابین ایران تا شمشادهای ۷۰۰ ساله

سفر شمال بدون ساحل دریا کامل نمی‌شود. در تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود امکان استفاده‌ خانوادگی از ساحل هم هست،  ضمن این‌که امکاناتی مثل پارکینگ، مهد کودک،‌ جت اسکی، قایق، پییست اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری هم فراهم است. در شهربازی نمک آبرود هم با وجود وسایل بازی مختلف، گلایدر، پاراگلایدر، کایت، پل معلق، سینمای ۶ بعدی، برکه فلامینگو،‌ کافه آکواریوم، نمایش شیر دریایی و باشگاه تیراندازی، به کسی بد نمی‌گذرد.

هتل در نمک‌آبرود

دیدنی های نمک آبرود از بلندترین تله کابین ایران تا شمشادهای ۷۰۰ ساله

برای اقامت در شهرک توریستی نمک‌آبرود هم می‌توانید، روی اجاره ویلا  حساب کنید و هم هتل. این شهرک یک بخش مسکونی دارد که ویلا هم در آن اجاره می‌دهند اما اگر بخواهید در هتل بمانید، چند گزینه دارید:

هتل ونوس پلاس

 هتل ونوس پلاس در سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرده و در ۱ و نیم کیلومتری تله کابین قرار دارد. هتلی بلندمتربه که در بین طبیعت سرسبز این شهرک قرار گرفته و از پنجره‌هایش کوه‌های پوشیده از درخت را می‌توان دید، اگرچه این هتل اتاق‌های رو به دریا هم دارد.

قیمت اتاق دو تخته رو به دریا این هتل ۵۴۰ هزار تومان است.

هتل پارسیان خزر

درست روبروی نمک‌آبرود، هتل پارسیان خزر یا هایت سابق را پیدا می‌کنید که ۵ ستاره است و روبروی ساحل دریا قرار دارد. کاربران به این هتل امتیاز ۴/۳ از ۵ را داده‌اند. کیفیت پایین رستوران و قدیمی بودن هتل از نکته‌های ناخوشایند آن است. هتل پارسیان خزر دسترسی خوبی به ساحل و مراکز تفریحی نمک‌آبرود دارد.

قیمت اتاق یک تخته در این هتل ۴۰۲ هزار تومان است.

هتل آپارتمان کوشال چالوس

در میدان نماز یا بازار روز چالوس،‌ هتل آپارتمان ۳ ستاره کوشال قرار دارد . هم  سوئیت‌‌هایی رو به جنگل دارد و هم رو به دریا.

برای هر شب اقامت در سوئیت دو تخته این هتل باید ۱۲۰ هزار تومان بپردازید.

مهمانسرا جهانگردی چالوس

طراحی هتل جهانگردی چالوس طوری است که هر واحد اقامتی این هتل ۲ ستاره،‌ در ساختمانی جداگانه قرار دارند و همه واحدها در محوطه‌ای سرسبز واقع شده‌اند.

هزینه رزرو سوئیت دوتخته لوکس و کلبه‌ سه تخته ۱۱۳ هزار تومان است.

هتل ساحلی نارین

در  ۱۵ دقیقه‌ای نمک آبرود، می رسید به هتل ساحلی نارین. این هتل ۲ ستاره، ساحل اختصاصی، پارکینگ و رستوران دارد. هتل نارین امتیاز ۵/۲ از ۵ را از کاربران به‌دست آورده است.

اقامت در اتاق یک تخته برای شما ۱۶۰ هزار تومان هزینه دارد.

هتل‌ کوروش، هتل آپارتمان سمنگان، هتل کلار و هتل ملک گزینه‌های دیگر اقامتی در نزدیکی نمک‌آبرود هستند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید