عکس ها زیبا و جذاب هوایی بر فراز شهرها بزرگ

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

عکاسی هوایی، خاطرات کودکی ما و آرزوی دیرینه انسان برای پرواز را به یادمان می‌آورد. عکاسی استرالیایی، سوار بر هلی‌کوپتر از بیشتر شهرهای بزرگ دنیا عکس‌های هوایی مسحورکننده‌ای ثبت کرده است.

عکاسان خلاق می‌توانند با استفاده از عکس‌های پانوراما از بالای ساختمان‌ها یا عکس‌هایی از دماغه هلی‌کوپتر، جاذبه‌های گردشگری یک شهر را از نمایی بهتر به دیگر گردشگران نشان دهند. ازجمله عکاسانی که این کار را کرده، عکاس و فیلم‌بردار استرالیایی اندرو گریفیتس است که به شهرهای مختلفی از دنیا سفر کرده و از بالای هلی‌کوپتر عکس‌های زیبایی به ثبت رسانده است.

اندرو عکاس و جهانگرد حرفه‌ای است که سابقه بیست‌ساله‌ای در عکس‌برداری دارد. او به طور منظم و با برنامه‌ریزی قبلی به شهرهای مختلف در دنیا سفر می‌کند و از نماهای متفاوتی که کمتر کسی می‌تواند آن را ثبت کند، عکس‌های جالبی می‌گیرد. از جمله وسایلی که او به وسیله آن، لحظات را شکار می کند، پهپادهای شخصی‌سازی‌شده‌ای است که بالای کوچه و شهرهای مختلف به پرواز در می‌آورد و از زندگی روزانه مردم، عکس‌برداری می‌کند. او در شبکه مجازی اینستاگرام خودش، چهل و چهار هزار دنبال‌کننده دارد. اغلب کسانی که او را در دنیای مجازی می‌شناسند، منتظر هستند که اندرو هر هفته با عکس‌های جدید از شهرهای جدید آن‌ها را خوشحال کند. افراد زیادی هستند که هر روزه از او دعوت می‌کنند تا اندرو برای عکس‌برداری به شهر و کشور آن‌ها برود.

عکس ها زیبا و جذاب هوایی بر فراز شهرها بزرگ

شرکتی که اندرو به عنوان عکاس در آن مشغول به کار است، از او خواسته تا عکس‌های هوایی از شهرهای مختلف دنیا در استرالیا، آمریکا و اروپاهمانند ملبورن، نیویورک، سیدنی و لندن تهیه کند. به همین منظور او عازم سفر شده و عکس‌های زیبایی از این شهرها به ثبت رسانده است. بیشتر این عکس‌ها و روند عکاسی اندرو در صفحه شخصی او در اینستاگرام منتشر شده است.

عکس ها زیبا و جذاب هوایی بر فراز شهرها بزرگ

علاقه اندرو به عکاسی هوایی به کودکی او باز می‌گردد. خودش این‌گونه علاقه‌اش را توصیف می کند:

زمانی که عقاب‌ها را در مزرعه پدربزرگم می‌دیدم، دوست داشتم بتوانم همانند آن‌ها اوج بگیرم و از بالا به زمین نگاه کنم. بزرگ‌تر که شدم علاقه‌ام به عکاسی با این رؤیای کودکی در هم آمیخت و باعث شد تا امروز من، بیشتر از روی زمین، داخل هلی‌کوپتر باشم و عکس‌های هوایی بگیرم. عکس‌های هوایی روزبه‌روز مخاطبان بیشتری به خود جلب می‌کند؛ زیرا هر کسی در کودکی خودش آرزوی پرواز و دیدن مناظر از بالا را به نوعی داشته است. این همان حسی است که به من قدرت بیرون آمدن از هلی‌کوپتر و عکس‌برداری در آن ارتفاع را می‌دهد.

عکس ها زیبا و جذاب هوایی بر فراز شهرها بزرگ

عکاس حرفه‌ای ما برای پیدا کردن نقاط عکاسی خودش فقط از بالا به لوکیشن های مورد نظرش نگاه نمی‌کند. او چند روز میان خیابان‌های شهر مورد نظرش راه می‌رود تا بهترین نقطه‌ای که همه شهر را به هم متصل ساخته و دارای تراکم بالای نور و شگفتی است را انتخاب کند. به گفته اندرو، شهر نیویورک از جمله شهرهایی است که قدرت تصمیم‌گیری او را مختل کرده است. شهری که هر نقطه از آن دارای جذابیت و زیبایی خاصی است. نیویورک دارای معماری، فرهنگ و جذابیت‌های گردشگری زیادی است که هر کسی را می‌تواند مسحور کند.

عکس ها زیبا و جذاب هوایی بر فراز شهرها بزرگ

اندرو پس از عکاسی از شهرهای اروپایی قصد دارد که به هنگ‌ کنگ و توکیو سفر کند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید