بهترین و محبوب ترین سوغاتی های کشور برزیل

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

برزیل با داشتن سواحل شگفت‌انگیز، پرتنوع‌ترین جنگل‌های جهان و چندین شهر جهان وطنی، یکی از هیجان‌انگیزترین کشورهای جهان برای گردش و سفر محسوب می‌شود.

اگر قصد سفر به این کشور دیدنی را دارید، این مطلب را بخوانید تا از حالا برای خرید سوغاتی‌هایی که خاطره‌ی سفر را برای شما ثبت کنند و زنده نگه دارند برنامه‌ریزی کنید. مطمئن باشید این سوغاتی‌ها را در هیچ کجای دیگر پیدا نخواهید کرد. در ادامه با بهترین و معروف ترین سوغات برزیل آشنا خواهید شد.

۱. پارچه کنگا برزیل

«کنگا» (Canga) حوله ساحلی مخصوص برزیلی‌ها است که کاربردهای مختلفی دارد. کنگا را می‌توان به عنوان روسری، پیراهن، دامن یا حتی روکش مبل استفاده کرد. این پارچه‌ها سبُک و در طرح‌های زیبایی ساخته می‌شوند که آن‌ها را تبدیل به یک سوغاتی محبوب از برزیل می‌کند.

بهترین و محبوب ترین سوغاتی های کشور برزیل

۲. صندل لاانگشتی

صندل لاانگشتی ملی برزیل که به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده را با برند معروف «هاواینز» (Havaianas) باید بشناسید که در کمد هر برزیلی یافت می‌شود. اگرچه این صندل امروزه در سراسر دنیا به فروش می‌رسد اما خرید آن از کشور مبداء این برند، خاص‌تر به نظر می‌رسد. فروشگاه‌های هاواینز را در نقاط مختلف شهرهای بزرگ برزیل خواهید دید و طرح‌ها و نقش‌های رنگارنگ محصولات آن شما را به خود جذب خواهد کرد.

 

بهترین و محبوب ترین سوغاتی های کشور برزیل

۳. اشیایی به شکل زنان باهیایی

اشیایی تزئینی به شکل یا با نقوش «زنان باهیایی» (Bahian Ladies) از سوغاتی‌های مربوط به باهیا و شمال برزیل هستند. این زنان با پوست تیره و لباس‌های محلی نشان داده می‌شوند که دامن‌های پف‌دار و رنگارنگ آن‌ها این جذابیت را افزون می‌سازد.

بهترین و محبوب ترین سوغاتی های کشور برزیل

 ۴. شیرینی برزیلی

شیرینی‌جات در برزیل بسیار پرطرفدارند و این منجر به خلق شیرینی‌های برزیلی خارق‌العاده شده است. برخی از بهترین شیرینی‌‌های برزیل را می‌توان شیرینی بر پایه‌ی مغزها مانند «پاسوکا» (paçoca)، کیک کوچک عسلی به نام «پائو دل میل» (pão de mel)، توپک شکلاتی و شیرعسلی به نام «بریگادیرو» (brigadeiro) و مخلوطی از ذرت سفید با شیر عسلی و دارچین به نام «کانژیکا» (canjica) عنوان کرد.

بهترین و محبوب ترین سوغاتی های کشور برزیل

۵. کره شیشه ای

«کره شیشه‌ای» (Bottled butter) در شمال برزیل استفاده می‌شود و آن را روی غذاهایی مانند گوشت، برنج و حبوبات می‌ریزند تا روغنی‌تر گردد و طعم و عطر بهتری پیدا کند. این شیشه‌ با کره‌ی محلی پر شده و در دمای اتاق نگه‌داری می‌شود و روی میز غذا کنار چاشنی‌های نمک و فلفل قرار می‌گیرد. شاید این سوغاتی چندان سالمی به نظر نرسد اما ارزش امتحان کردن را دارد.

۶. ننو

ننوی دست‌باف مردم محلی برزیل می‌تواند یکی از سوغاتی‌های لذت‌بخش از این کشور باشد. این ننوها را شاید در شهرهای بزرگ نبینید اما در شهرهای کوچک، روستایی و ساحلی حتماً به آن‌ها برخواهید خورد که در حیاط و باغ‌ نصب شده‌اند و استراحتی دلچسب را در روزهای گرم تابستانی فراهم می‌کنند.

بهترین و محبوب ترین سوغاتی های کشور برزیل

۷. اشیایی از سنگ صابون

سنگ صابون برزیلی به دلیل رنگ تیره توأم با نمای مرمری در سنگ‌کاری آشپزخانه به کار می‌رود. البته به عنوان یک گردشگر نمی‌توانید این سنگ را برای استفاده در آشپزخانه با خود ببرید اما می‌توانید مجسمه‌ها و اشیای دست‌ساز با سنگ صابون برزیلی را بیابید که از تنوع خوب و اشکال جذابی برای سوغاتی برخوردار هستند.

بهترین و محبوب ترین سوغاتی های کشور برزیل

۸. پیراهن تیم فوتبال برزیل

شور فوتبالی برزیلی‌ها برکسی پوشیده نیست. پس چیزی بهتر از یک پیراهن اصیل برزیلی از این کشور نمی‌توان سوغاتی برد. اگر به تیم‌های بومی این کشور علاقمند باشید می‌توانید پیراهن‌های مخصوص آن‌ها را هم بیابید. پیراهن تیم فوتبال برزیل در سایزهای مختلف با رنگ‌ جذاب زرد و سبز برای کودکان تا بزرگسالان وجود دارد.

بهترین و محبوب ترین سوغاتی های کشور برزیل

۹. محصولات زیبایی

صنعت محصولات زیبایی برزیل بسیار عظیم بوده و برندهای ملی مطرحی را در این زمینه داراست. «ناتورا» (Natura)، «برزیلین بوم بوم» (Brazilian Bum Bum)، «سوریا برزیل» (Surya Brasil) و «او بوچیکارو» (O Boticário) از جمله برندهای محبوب به شمار می‌آیند که با استفاده از مواد طبیعی بوی آن‌ها شما را به یاد جنگل‌های آمازون می‌اندازد.

بهترین و محبوب ترین سوغاتی های کشور برزیل

۱۰. سازهای بومی برزیل

برزیل ژانرهای موسیقی ملی زیادی دارد که می‌توان از بین آن‌ها به «سامبا» (samba)، «فوهو» (forró) و «فونک» (funk) اشاره کرد.

بهترین و محبوب ترین سوغاتی های کشور برزیل

خرید درام استیل مورد استفاده در رقص سامبا شاید از همه بیشتر شما را وسوسه کند اما سازهای سنتی دیگری مانند «بانجو» (banjo)، «ماندولین» (mandolin) و «پاندیرو» (pandeiro) را هم می‌توانید برای دوست‌داران موسیقی در اطرافتان سوغاتی ببرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید