بنر هدر

معرفی بام های شگفت انگیز در جهان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

انسانها از ابتدا به دنبال فتح کوه ها و قله ها بوده اند تا در سکوت، برای ساعاتی در ارتفاعی بالاتر از هر مانعی به تماشای افق بنشینند. هرچند که در جهان مکان های بسیاری برای دیدن مناظری زیبا وجود دارد، اما در این مطلب به چند مورد از دیدنی ترین بام های جهان می پردازیم. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از کوه، جنگل و تپه بالا می روند تا در نهایت بر روی بلندی ایستاده و دنیا را بی حرکت مانند یک کارت پستال زیبا تماشا کنند، با ما همراه باشید.

فال روزانه

مرتفع ترین مکان های گردشگری دنیا کم نیستند  جالب ترین و دیدنی ترین مکان های مرتفع گردشگری دنیا را را در حالی به شما کاربران همیشه همراه معرفی کنیم که شاید روزی به واسطه سیر و سفر گذرتان به این مکان های بکر و دیدنی بخورد.

معرفی بام های شگفت انگیز در جهان

مرتفع ترین مکان های گردشگری دنیا

با این حال مرتفع ترین مکان های گردشگری دنیا از این جهت جالب و دیدنی هستند که اگر روزی قرار باشد چشمانتان را ببندید و خودتان را روی لبه ی دره ای ژرف و مشرف به مناظری حیرت انگیز در لبه ی دنیا تصور کنید آن موقع است که گویی تمام جهان در مشت شما قرار دارد. در حالی که هیچ چیزی از دید شما پنهان نیست، نسیمی خنک شروع به وزیدن می کند و شما را درون دنیایی دیگر غرق می کند. چنین مناطقی در این کره ی خاکی کم نیست.برای سفر به مرتفع ترین مکان های گردشگری دنیا با ما همراه شوید.

اگویی دو میدی The Aiguille du Midi در فرانسه :

از مهمترین مرتفع ترین مکان های گردشگری دنیا همین جعبه ی شیشه ای است که مشاهده می کنید، جاذبه ای فوق العاده که در کنار بلندترین قله ی اروپا (مون بلان) روی اگویی دو میدی ساخته شده است. این سازه ی مستحکم در ارتفاع 3.842 متری قرار دارد و ماجراجویان زیادی را که مشتاق تجربه ی تماشای چشم انداز وسیع رشته کوه های آلپ هستند، به سمت خود جذب می کند. شیشه ی این سازه تنها 12 میلی متر ضخامت دارد، اما لازم نیست نگران باشید؛ چرا که از استحکام کافی برخوردار است. اگر شما هم به تجربه ی یکی از بهترین و تازه ترین جاذبه های زمستانی اروپا علاقمند هستید، نباید فرصت تماشای این مکان را از دست بدهید.
معرفی بام های شگفت انگیز در جهان

ترول تونگا Trolltunga در نروژ :

ترول تونگا صخره ای جذاب و بیرون زده از دل کوهستان است که سطحی افقی دارد و 700 متر دره ی عمیق زیر آن باز می شود و البته در لیست مرتفع ترین مکان های گردشگری دنیا نیز قرار گرفته است. این صخره ی مخوف و پر ابهت که یکی از جاذبه های مهم نروژ است، در اودا (Odda) قرار دارد و افراد بی پروای زیادی را به خود جذب می کند. همچنین مناظر زیبای دریاچه ی Ringedalsvatnet از روی این صخره قابل مشاهده است. این صخره بدون شک یکی از ارزشمندترین و محبوب ترین مقاصد توریستی نروژ است و ارزش بازدید بالایی دارد.
معرفی بام های شگفت انگیز در جهان

تاب درختی کازا دل آربول Casa Del Arbol در اکوادور :

این مکان دیدنی و بکر نیز در لیست مرتفع ترین مکان های گردشگری دنیا قرار گرفته است . بنابراین اگر فکر می کنید که تاب سواری بازی کودکان است، احتمالا باید تجدید نظر کنید. در اینجا می توانید خطرناک ترین تاب دنیا را پیدا کنید که از کازا دل آربول و روی دره ای عمیق آویزان شده است و هرساله ماجراجویان زیادی را به خود جذب می کند. این خانه ی درختی در واقع یک ایستگاه نظارت لرزه شناسی است. از اینجا می توانید مناظری بی نظیر از منطقه ی کوهستانی کوردیلرا رئال (Cordillera Real) و آتشفشان فعال Tungurahua را تماشا کنید. کوهنوردان در مسیرشان به سمت Bellavista viewpoint از کنار این کلبه ی چوبی عبور می کنند. این تاب ترسناک، در نهایت سادگی، از یک میله ی فلزی متصل شده به طناب ساخته شده است و ترسناک تر اینکه هیچ گونه حفاظی برای پرت نشدن شما به ته دره وجود ندارد. با این وجود، شجاع ترین افراد شانس خود را امتحان می کنند و از این تجربه ی هیجان انگیز لذت می برند. بدون شک تجربه ی یک باره ی آن ارزش خطر کردن را دارد!
معرفی بام های شگفت انگیز در جهان

صخره پریکستولن Preikestolen نروژ :

صخره های تخت و شیب دار پریکستولن به واقع باور نکردنی است. کسانی که روی این صخره ها می ایستند و به دره ی ژرف و عمیق پایین آن نگاه می کنند، خودشان را روی بام دنیا خواهند یافت. ارتفاع این صخره 604 متر است و به آبدره ی Lysefjorden اشراف دارد و البته در لیست مرتفع ترین مکان های گردشگری دنیا نیز مد نظر گردشگران سراسر دنیا است. صخره پریکستولن در منطقه ای خوش آب و هوا واقع شده است و بازدیدکنندگان می توانند در همه ی طول سال از آن دیدن کنند. جالب اینکه به منظور حفاظت از طبیعت بکر و دست نخورده ی این ناحیه، هیچ گونه حصاری وجود ندارد.
معرفی بام های شگفت انگیز در جهان

بیچی هد Beachy Head ساسکس شرقی در انگلستان :

دماغه ی گچی سفید و خیره کننده ی بیچی هد، از دیدنی های مشهور این ناحیه است. این صخره که در انگلستان واقع شده، با ارتفاع 162متر، مرتفع ترین در نوع خود است. خط ساحلی خارق العاده ی سفید رنگ، قرن ها است که به ملوانان برای حرکت در کانال انگلیسی کمک می کند. تماشا و تحسین شگفتی طبیعی این صخره های سفید درخشان، ارزش سفر به این منطقه را دارد. مناظر زیبای کانال انگلیسی از اینجا قابل مشاهده است. همچنین یک رستوران با نمای پانوراما هم در اینجا وجود دارد تا اطمینان بدهد که سفر خوبی خواهید داشت.
معرفی بام های شگفت انگیز در جهان

کوکِنان Kukenanدر ونزوئلا :

کوکنان یکی از کوه های مرتفع با صفحه ای تخت است که یک آبشار هم دارد. آبشار کوکنان با 674 متر ارتفاع در بخش جنوبی این کوه بلند (2680 متر) واقع شده است. این آبشار پس از آبشار آنجل که در همان نزدیکی قرار دارد، بلندترین آبشار جهان است.
معرفی بام های شگفت انگیز در جهان

صخره ی هام هود Hum Hod در پارک ملی سای تانگ تایلند :

پارک مل سای تانگ دارای مسیر های پیاده روی عالی، طبیعت سرسبز و گل های کمیاب است. صخره ی هام هود در این پارک، یکی از هیجان انگیزترین نقاط دید دنیا را در اختیار علاقمندان می گذارد؛ صخره ای تخت بالای دره ای ژرف که اصلا برای افراد ترسو و کسانی که از ارتفاع هراس دارند، مناسب نیست.
معرفی بام های شگفت انگیز در جهان
این مکان بکر هم که در لیست مرتفع ترین مکان های گردشگری دنیا قرار دارد و همان گونه که در حال تماشای تصاویرش هستید ، بسیار هیجان انگیز و زیبا است. جدا از این نقطه ی دید بی نظیر، گشت و گذار در پارک و طبیعت بکر آن، ارزش بازدید از این منطقه را بالا می برد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید