بنر هدر

بوستان یاس تهران

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

آماده سازی پارک جنگلی قوچک «یاس» از سوی شهرداری تهران به پایان رسید و این بوستان 1400 هکتاری همزمان با روز طبیعت میزبان شهروندان خواهد بود.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران در تاریخ 93/12/26  و در حاشیه بازدید از پارک جنگلی قوچک که اظهار داشت: در اجرای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری و فرمان ایشان در روز 17 اسفند سال جاری در جلسه‌ای که با مسئولان کشوری در زمینه محیط زیست و فضای سبز داشت، شهرداری تهران اقدامات گسترده‌ای را برای تحقق فرمایشات رهبری در دستور کار خود قرار داد.

بوستان یاس تهران

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص تخریب فضای سبز و تجاوز به دامنه‌ جنوبی البرز، خاطر نشان کرد: تمامی مسئولان در بخش‌های مختلف موظف به تحقق منویات مقام معظم رهبری شدند و در این زمینه نیز شهرداری اقداماتی را انجام داده است.

مختاری گفت: شهردار تهران پس از برگزاری جلسه با مسئولان محیط زیست، یک ساعت بعد دستوری را به مسئولان حوزه مدیریت شهری ابلاغ کردند و تاکید کرد که باید در جهت تحقق منویات رهبری گام‌های بلندی برداشته شود و در این زمینه دستورات لازم مطرح شد.

 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران، گفت: در روز 19 اسفند شهردار تهران به همراه بنده و شهردار منطقه 1 بازدید 4 ساعته‌ای را از اراضی دامنه جنوبی البرز داشتیم و در این زمینه قالیباف دستورات لازم را مطرح نمود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران، بیان داشت: در همین زمینه ساماندهی جنگل قوچک در دستور کار قرار گرفت و پس از 4 روز از تحویل این مجموعه از نهادهای مد نظر، سازمان جنگل‌ها و ارگان‌ها نهایت همکاری را جهت تحقق منویات رهبری با شهرداری تهران کردند.

مختاری بیان داشت: در روز 20 اسفند ماه نیز و با دستور شهردار تهران اقدامات لازم جهت فراهم کردن جنگل قوچک برای روز طبیعت در دستور کار قرار گرفت و ساماندهی این جنگل در حال حاضر به صورت جهادی انجام می‌شود.

بوستان یاس تهران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران، بیان داشت: حدود 20 کیلومتر از معابر جنگل اشاره شده برای تردد شهروندان زیرسازی و آماده‌سازی شده است ضمن این که بالغ بر 3 هزار نیرو جهت فراهم کردن شرایط جنگل قوچک اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه به دستور شهردار تهران حتی یک آجر در جنگل قوچک بنا نخواهد شد هم اکنون بالغ بر  112 سرویس بهداشتی، 80 آلاچیق، 30 نمازخانه و زمین‌های چند منظوره ورزشی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران، خاطر نشان کرد: اقدامات دیگری در پارک جنگلی قوچک در دستور کار قرار دارد که از آن جمله می‌توان به سیستم روشنایی جنگل اشاره کرد.

شهرداری تهران در یک باره زمانی ( 20 اسفند 93 تا 12 فروردین 94) در نهایت پارک جنگلی قوچک «یاس» را آماده و شهروندان روز طبیعت را در این بوستان سپری خواهند کرد.

مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص اقدامات انجام شده از سوی شهرداری برای آماده سازی بوستان “یاس” خاطر نشان کرد: بالغ بر 2 هزار نفر در این مدت برای آماده سازی این مجموعه به صورت شبانه روز فعالیت کرده‌اند.

بوستان یاس تهران

وی تصریح کرد: مسیرهای اصلی در حال آسفالت شدن است و این در حالی است که مسیرهای فرعی نیز زیرسازی و شن ریزی می‌شوند.

عبداللهی در خصوص جانمایی سرویس‌های بهداشتی پرتابل بوستان قوچک افزود: این سرویس‌های بهداشتی پرتابل براساس مطالعات صورت گرفته توسط مشاوران انجام گرفته و هم اکنون به محل منتقل شده‌اند و امیدواریم تا یکی دو روز آینده نصب آنها به اتمام برسد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: شرکت شهر سالم شهرداری تهران در این پارک مستقر شده تا نیازهای درمانی ضروری شهروندان را برطرف کند ضمن اینکه سازمان میادین میوه و تره بار نیز مستقر شده است.

وی در پایان گفت: تمام تمهیدات لازم  اعم از امکانات تفریحی، رفاهی، بهداشتی و … در این بوستان پیش بینی شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید