سامارا روسیه ، وسایل نقلیه عمومی میزبان جام جهانی 2018

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

سامارا یکی از شهرهای روسیه- است که میزبانی جام جهانی  را نیز برعهده دارد. امکانات حمل و نقل عمومی در این شهر شامل اتوبوس، اتوبوس برقی، تراموا، مترو می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی سامارا بیشتر آشنا شوید و در طول سفرتان، اوقات به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

فرودگاه سامارا روسیه

سامارا روسیه ، وسایل نقلیه عمومی میزبان جام جهانی 2018

«فرودگاه بین‌المللی کورومچ» (Kurumoch International Airport)، در ۳۵ کیلومتری شمال شهر قرار گرفته و حدود ۴۰ دقیقه با خودرو با آن فاصله دارد. مسیر اصلی فرودگاه تا استادیوم کاسموس آرنا (Cosmos Arena) به این ترتیب است: بزرگراه « Volzhsky-Kurumoch»، بزرگراه فدرال یورال « ۵-M»، خروجی بزرگراه « ۵ -M» سامارا، Moskovskoye Shosse، جاده آرنا و Dalnyaya.

کرایه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ روبل است. قطار Aeroexpress دو بار در طی روز از فرودگاه به ایستگاه راه‌آهن تردد می‌کند. در واقع قطار ساعت ۸:۵۶ صبح و ۳:۴۰ عصر از راه‌آهن به مقصد فرودگاه و ساعت ۱:۰۳ و ۶:۳۰ شب از فرودگاه به سمت راه‌آهن حرکت می‌کند. زمان این سفر هم یک ساعت و بیست دقیقه طول می‌کشد. این قطار ۶ ایستگاه دارد و هزینه بلیت برای بزرگسالان معادل ۱۵۰ روبل و برای کودکان، ۷۵ روبل تمام می‌شود. بلیت در خود قطار به فروش می‌رسد و فقط پول نقد قابل قبول است.

سامارا روسیه ، وسایل نقلیه عمومی میزبان جام جهانی 2018

یک قطار شاتل از ترمینال ورودی فرودگاه، مسافران را به پلتفرم Aeroexpress و بالعکس (از ایستگاه قطار تا ترمینال خروجی فرودگاه) جابه‌جا می‌کند. ایستگاه شاتل در مقابل ورودی سمت چپ قرار دارد.

اتوبوس شماره ۷۸ و ۶۵۲ و marshrutkas شماره ۳۹۲ و ۴۰۶ نیز مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر جابه‌جا می‌کنند. این اتوبوس‌ها در کل شهر حرکت کرده و در نهایت به ایستگاه قطار می‌رسند. البته Marshrutka شماره ۳۹۲ به منطقه Kuibyshevskiy نیز می‌رود و به بخش حومه‌ای جنوب شهر می‌رسد. بلیت را می‌توان از راننده یا کمک راننده تهیه کرد که از ۲۵ تا ۶۰ روبل متغیر است که به مسیر شما بستگی دارد.

مترو سامارا روسیه

سامارا روسیه ، وسایل نقلیه عمومی میزبان جام جهانی 2018

سیستم مترو سامارا، یک خط با ۱۰ ایستگاه است. این خط از غرب به شرق شهر تردد می‌کند. Alabinskaya، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به ایستگاه راه‌آهن است که می‌توان از طریق اتوبوس شماره ۵۰، Marshrutka شماره ۲۰۶ و تراموای ۲۳ به این ایستگاه رسید. «Armii ۲۱y- Ploshchad Geroyev» نزدیک‌ترین ایستگاه تراموا به ایستگاه مترو است که ۲۰۰ متر با آن فاصله دارد. با این حال راحت‌ترین و سریع‌ترین راه، استفاده از ایستگاه متروی Moskovskaya است. با اتوبوس برقی ۴ و ۱۵، اتوبوس ۲۲ و Marshrutka شماره ۴ می‌توان به این ایستگاه مترو رسید.

سامارا روسیه ، وسایل نقلیه عمومی میزبان جام جهانی 2018

در صورتی که در ایستگاه Kirovskaya پیاده شوید و ۲۵۰ متر پیاده‌روی کنید، می‌توانید به ایستگاه قطار Pyatiletka بروید. یک بار سواری با مترو، ۲۵ روبل هزینه دارد که امکان پرداخت آن به صورت نقدی، با کارت اعتباری یا کارت امنیت اجتماعی منطقه مسکونی سامارا وجود دارد.

اتوبوس، اتوبوس برقی، تراموا سامارا روسیه

سامارا روسیه ، وسایل نقلیه عمومی میزبان جام جهانی 2018

۲۴ مسیر تراموا، ۱۵ مسیر راه‌آهن و مسیرهای متعدد اتوبوس در سامارا وجود دارد. کرایه هر یک از این وسایل نقلیه عمومی معادل ۲۵ روبل برای هر بار سوار شدن است که باید به صورت نقدی یا کارت اعتباری به راننده یا کمک راننده باشد. خدمات اتوبوسرانی تمام سطح شهر و نزدیک‌ترین مناطق حومه را پوشش می‌دهد. خدمات تراموا شامل کل سامارا به جز دورترین مناطق شمالی و جنوبی شهر می‌شود که به ترتیب عبارتند از Krasnoglinskiy و Kuibyshevskiy. اتوبوس‌های برقی را نیز می‌توان در هر نقطه از شهر به جز منطقه Krasnoglinskiy پیدا کرد.

سامارا روسیه ، وسایل نقلیه عمومی میزبان جام جهانی 2018

در حال حاضر هیچ ایستگاه حمل و نقل عمومی در اطراف استادیوم سامارا آرنا وجود ندارد، اما در دست ساخت است. نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به این محل به اندازه ۲۰ دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد. با شروع مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 امکان دسترسی به این استادیوم با انواع وسایل نقلیه عمومی امکانپذیر است.

کارت مسافرتی یونیورسال

با اینکه می‌توان کرایه مترو، اتوبوس، تراموا و اتوبوس برقی را به صورت نقدی در سامارا پرداخت کرد، بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند که از کارت مسافرتی یونیورسال (UTC) استفاده کنند که آسان‌تر و به صرفه‌تر است. قیمت این کارت، ۱۰۰ روبل است و کرایه حمل و نقل عمومی با این کارت در هر سواری، ۲۳ روبل می‌شود که ارزان‌تر است. برای خرید یا شارژ این کارت می‌توانید به دفاتر فروش بلیت، ادارات پست و دفاتر شرکت‌های کارت مسافرتی یونیورسال مراجعه کنید.

قطار برقی سامارا روسیه

سامارا روسیه ، وسایل نقلیه عمومی میزبان جام جهانی 2018

مردم محلی از قطارهای برقی برای سفر به بخش‌های دوردست سامارا یا مناطق حومه استفاده می‌کنند. ایستگاه راه‌آهن سامارا در جنوب شهر قدیمی تاریخی واقع شده و از ایستگاه‌های متروی Alabinskaya و Moskovskaya، سه کیلومتر فاصله دارد. برای جابه‌جایی سریع از این قطارها به مترو می‌توانید در ایستگاه قطار Pyatiletka پیاده شده و با دو دقیقه پیاده‌روی به ایستگاه متروی Kirovskaya برسید. کرایه قطار در داخل محدوده شهری از ۲۰ تا ۶۰ روبل است که مسافت شما بستگی دارد.

بلیت قطار را می‌توانید از دفاتر فروش بلیت یا ترمینال‌های سلف سرویس مستقر در ایستگاه‌های قطار تهیه کنید. البته امکان خرید آن‌ها از داخل خود قطار هم وجود دارد. برای مشاهده برنامه‌های قطار سامارا از اپلیکیشن Yandex.Elektrichki استفاده کنید.

رانندگی

سامارا روسیه ، وسایل نقلیه عمومی میزبان جام جهانی 2018

ترافیک در سامارا بسیار روان است، به جز مرکز شهر که در کل روز با ترافیک سنگین روبه‌رو است. Moskovskoye Shosse و Ulitsa Novo-Sadovaya از مهم‌ترین شاهراه‌های عبوری شهر هستند که مرکز تاریخی شهر را به مناطق شمالی و مناطق سامارا آرنا متصل کرده و امکان دسترسی به بزرگراه فدرال یورال M-۵ را محقق می‌کنند.

در هر نقطه از شهر می‌توانید آزادانه پارک کنید. البته پارک کردن در محل‌های مشخصی نظیر پیاده‌روها، فضای سبز و ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی ممنوع است، چراکه ممکن است خودروی شما توقیف شود. در این حالت با پلیس راهنمایی ترافیکی سامارا یا شماره ۰۲ و ۱۱۲ تماس بگیرید.

دوچرخه سواری

سامارا روسیه ، وسایل نقلیه عمومی میزبان جام جهانی 2018

زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری، سابقه طولانی در سامارا ندارد. علاوه بر پارکینگ شهری برای دوچرخه‌ها، یک لاین دوچرخه‌سواری نیز در شهر وجود دارد؛ با این حال شهرداری در صدد است تا دوچرخه‌سواری را به عنوان جایگزینی آسان برای حمل و نقل عمومی ترویج کند. برخی نقاط بزرگ دوچرخه‌سواری در پارک‌ها و بلوارهای مرکز شهر قرار دارند که در محدوده ایستگاه متروی Alabinskaya، Prospekt Lenina وPloshchad Pamyati هستند. مردم محلی همچنین برای دوچرخه‌سواری به باغ‌های گیاه‌شناسی و سایر پارک‌های شهر می‌روند. در مرکز شهر سامارا، چندین محل برای اجاره دوچرخه وجود دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید