بنر هدر

معرفی شلوغ ترین فرودگاه کشور مراکش با نام محمد پنجم

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

فرودگاه محمد پنجم، فرودگاهی بین‌المللی است که به شهر کازابلانکا در کشور مراکش خدمت‌رسانی می‌کند و چهارمین فرودگاه شلوغ در آفریقا به حساب می‎آید.

«فرودگاه بین‌المللی محمد پنجم» (Mohammed V International Airport)، شلوغ‌ترین فرودگاه کشور مراکش است و عنوان چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد درآفریقا نیز به همین فرودگاه اختصاص دارد. این فرودگاه در ایالت «النواصر» (Nouaceur Province) کازابلانکا واقع شده و قطب ایرلاین‌های «هواپیمایی پادشاهی مراکش» (Royal Air Maroc) و «ایر عربیا مغرب» (Air Arabia Maroc) به حساب می‌آید و آن را به افتخار نخستین پادشاه مراکش مستقل، یعنی «محمد پنجم» نامگذاری کرده‌اند.

تاریخچه فرودگاه محمد پنجم

فرودگاه محمد پنجم را در اصل، آمریکایی‌ها در طول جنگ جهانی دوم و در سال 1943 تأسیس کردند. با پایان جنگ، این فرودگاه در سال 1945 به دولت کشور مراکش تحویل داده شد؛ اما دوباره در دوران جنگ سرد، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا از این فرودگاه برای استقرار هواپیماهای بمب افکن خود کمک گرفت. بعد از استقلال مراکش در سال 1956، دولت محمد پنجم از آن‌‎ها خواست تا تمام پایگاه‌های نیروی هوایی‌شان را از این کشور خارج کنند و بعد از آن تصمیم گرفتند تا به بازسازی بعضی از قسمت‌های این فرودگاه بپردازند.

معرفی شلوغ ترین فرودگاه کشور مراکش با نام محمد پنجم

امکانات و ترمینال ها فرودگاه  محمد پنجم

این فرودگاه در مجموع، 3 ترمینال دارد؛ اما درحال حاضر فقط از ترمینال 1 و 2 آن استفاده می‌شود که به هم متصل هستند و چندین رستوران، کافی‌شاپ و مغازه‌های دیوتی فری را دربرمی‌گیرند. علاوه بر آن، یک داروخانه، مرکز درمانی، نمازخانه و زمین بازی کودکان را هم در فرودگاه بین‌المللی محمد پنجم ایجاد کرده‌اند. یادتان باشد پولتان را قبل از عبور از بخش امنیت، به پول کشور مراکش تبدیل کنید؛ زیرا در بخش پروازهای خروجی و بعد از سیستم امنیتی، این امکان وجود ندارد.

معرفی شلوغ ترین فرودگاه کشور مراکش با نام محمد پنجم

دسترسی به مرکز شهر

برای رفتن به فرودگاه بین‌المللی محمد پنجم می‌توانید از قطارهای ایستگاه اصلی کازابلانکا استفاده کنید که از ساعت 4 صبح تا 11 شب فعالیت دارند و شما را به ایستگاه قطار فرودگاه می‌رسانند که در طبقه‌ی -1 آن واقع شده است. قطارهای فرودگاه، راحت‌ترین و آسان‌ترین راه برای دسترسی به مرکز شهر محسوب می‌شوند؛ اما تاکسی‌های آن نیز 24 ساعته آماده‌ی خدمت‌رسانی به مسافران هستند و ایستگاهشان را می‌توانید بیرون بخش پروازهای ورودی پیدا کنید. یادتان باشد قبل از سوار شدن، سر کرایه به توافق برسید و تا می‌توانید چانه بزنید تا بهترین قیمت عایدتان شود.


محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید