بنر هدر

نکات مهم درباره فرار از محیط های شلوغ هنگام خطر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

بر اساس آمارها ، سالانه ده ها تن از افراد در اثر گیر افتادن در محیط های بسیار شلوغ متاسفانه جان می بازند و در همین حین ممکن است صدها یا بیشتر از صدها نفر مجروح شوند . بنابراین در این گونه شرایط باید کاملا مراقب خود باشید و برخی نکات را رعایت نمایید تا آسیب کمتری ببینید .

فال روزانه

این قوانین کلیدی و طلایی عبارتند از :

1-درب های خروج اضطراری را قبل از ورود جستجو کنید و به یاد داشته باشید

در ساخت و ساز ساختمان ها و فضاهای بزرگ ، قطعا از تعدادی درب خروج اضطراری استفاده می شود که در حین ورود به ساختمان و فضاهای بزرگ باید تماما اطراف خود را نگاه کنید تا بتوانید درب خروج اضطراری را بیابید و جای آنرا به خاطر بسپارید .
نکات مهم درباره فرار از محیط های شلوغ هنگام خطر

2- ارتفاع را بیابید

بعد از ورود شما به اماکن بسیار شلوغ توصیه می شود که با کمی توجه به اطرافتان ، یک نوع سکو که در ارتفاع قرار دارد را بیابید و در زمان شلوغی بیش از حد و حرکت زیاد جمعیت به روی آن قسمت بروید .
باید کاملا به اطراف خود توجه کنید چرا که اگر احساس کردید که جمعیت در حال عقب و جلو شدن می باشد سعی کنید محل را ترک کنید و یا همان گونه که گفتیم یک ارتفاع را برگزینید و به روی آن بروید .
نکات مهم درباره فرار از محیط های شلوغ هنگام خطر

پناه گرفتن در ارتفاع

3-دستان خود را خم کنید

اگر شما در فضاهای شلوغ قرار گرفته اید ، ممکن است که با مقداری تنگی نفس روبرو شده باشید و این به دلیل هجوم تعداد زیادی افراد در آن فضا می باشد که باعث کاهش اکیشژن در آن فضا شده است . به همین دلیل شما باید کمی را به واسطه خم کردن دست هایتان یک محیط امن برای خودتان ایجاد کنید . در این حین شاید باعث آزار و اذیت اطرافیانتان شوید که باید درک کنید که این اقدامات برای جان سالم به در بردن شما ضروری هستند .
نکات مهم درباره فرار از محیط های شلوغ هنگام خطر

4- سعی نکنید که به چهارچوب ها و راهروهای باریک نزدیک شوید.

درب ها ، گوشه ، راهرو های باریک می توانند خطرناک ترین بخش در هر بخش باشند چرا که تمامی افراد برای خارج شدن از آن فضای شلوغ تصمیم به خارج شدن از هر بخشی و به هر نحوی می کنند و به همین دلیل می تواند باعث آسیب رساندن و مجروح شدن شما بشوند . بنابراین در حین خروج افراد سعی کنید آخرین نفر باشید که از آن جا خروج می کنید و اگر در جلوترین بخش قرار گرفته باشید بدانید که در تله مرگ گیر افتاده اید چرا که همه تماما به فکر خروج هستند و به شما فرصتی برای خروج نمی دهند و شاید حتی به شما آسیب برسانند .
نکات مهم درباره فرار از محیط های شلوغ هنگام خطر

5-سعی کنید یک راه حل ساده ایجاد کنید.

اگر در یک فضای شلوغ که هیچ سقفی در آن وجود ندارد ، قرار دارید سعی کنید که به گوشه ها نزدیک شوید چرا که اگر عقب و جلو شدن جمعیت را احساس کردید فورا بتوانید به کمک مردم از آن فضا و حجم زیاد مردم بگریزید .
در این مواقع باید احساس کنید که ، جان شما را هیچ کس بجز شما نمی تواند نجات دهد و برای رهایی یافتن باید هر کاری را نجات دهید .
نکات مهم درباره فرار از محیط های شلوغ هنگام خطر

6- در یکجا توقف نکنید

اگر احساس کردید که در جمعیت در حال افزایش است و تمام افراد به سمت عقب و جلو جابجا می شوند ، همان گونه که در بالا گفتیم باید با استفاده از دستانتان کمی فضای آزاد برای سهولت نفس کشیدن استفاده کنید و در ادامه نباید در یک جا توقف کنید چرا که ممکن است باعث مجروحیت شما در این فضا شود .
بنابراین برای خارج شدن از اماکن شلوغ ، این نکات را در بخاطر بسپارید و از آنها برای نجات جان خود در بدترین شرایط استفاده کنید .
نکات مهم درباره فرار از محیط های شلوغ هنگام خطر

حرکت کردن در شلوغی

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید