بنر هدر

گشت و گذار 24 ساعته در کلن آلمان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اگر برای بازدید از شهر  در کشور آلمان بیش از ۲۴ ساعت وقت ندارید، توصیه می‌کنیم از مسیری که در ادامه برایتان آورده‌ایم بهره‌مند شوید.

کلن برای یک گردش یک روز شهری ایده‌آل است. اینجا یکی از آن شهرهایی به شمار می‌رود که می‌توانید خیلی سریع با روحش تماس بگیرید. چه از یک جاذبه به جاذبه‌ای دیگر روید یا شش ماه در این شهر وقت صرف کنید، باز هم تجربه‌ای عالی خواهید داشت. با توجه به اینکه بسیاری از مردم برای گردش در یک گوشه از اروپا شش ماه وقت ندارند، پیشنهاد می‌کنیم از راهنمای گردش یک روزه ما به کلن استفاده کنید تا بهترین تجربیات را برای خود رقم بزنید.

از کلیسای جامع کلن دیدن کنید

کلیسای جامع کلن اصلی‌ترین دلیل گردشگران برای ورود به این شهر است. این هیولای با ابهت به ویژه زمانی که در شب نورپردازی‌اش می‌کنند شکوه خاصی می‌گیرد. می‌توانید به رایگان وارد کلیسا شده و به جعبه بزرگ طلایی که استخوان‌های «سه مرد خردمند» را نگهداری می‌کند نگاهی بیندازید. ورود به خزانه و تور برج هزینه‌ای معادل ۳ و ۴ یورو خواهد داشت و تورهای به زبان انگلیسی هم موجود هستند.

گشت و گذار 24 ساعته در کلن آلمان

در خیابان برایته کلن خرید کنید

به سمت غرب و خیابان «برایته» (Breite)، خیابان اصلی خرید شهر برای مردمی با بودجه متوسط راه بیفتید. «شیلدرگاسه» (Schildergasse) بیشتر برندهای زنجیره‌ای برجسته را در خود جای داده و تمامی مغازه‌های شیک در «میتل اشتراسه» (Mittelstrasse) قرار دارند. اگر دنبال گالری‌های مستقل هستید، در انتهای خیابان برایته به سمت «ایرن اشتراسه» (Ehrenstrasse) که نهایتاً به «محله بلژیکی‌ها» (Belgischesviertel) می‌رسد، می‌توانید بسیاری از آن‌ها را در کنار مغازه‌های کوچک‌تر پیدا کنید. اکثر دیزاینرهای مد شهر کلن، مغازه‌ای در اینجا دارند و خیابان پر از خانه‌های قدیمی است که از بمباران‌های جنگ جهانی دوم جان سالم به در بردند.

گشت و گذار 24 ساعته در کلن آلمان

بهترین برگر را در دی فته کو بخورید

هیچ چیز مانند خرید نمی‌تواند اشتهای شما را باز کند. اگر چند بلوک آن طرف‌تر به سمت جنوب خیابان اصلی بروید، با برگر فروشی‌های مختلفی روبرو خواهید شد که تازگی به شهر اضافه شده‌اند. بهترین برگر فروشی پیشنهادی ما «دی فته کو» (Die Fette Kuh) است که در فاصله‌ای بیست دقیقه‌ای از ایستگاه متروی «رودولف پلاتز» (Rudolfplatz) قرار دارد. می‌توانید از صفحه فیسبوکشان درباره برگر هفته اطلاع بگیرید و حتماً به یاد داشته باشید که پول نقد به همراه ببرید. دومین جای پیشنهادی ما «بیف برادرز» (Beef Brothers) است که اینجا هم فقط پول نقد قبول کرده و زمان انتظار ۲۰ دقیقه‌ای دارد. البته مطمئن باشید که غذای لذیذتان ارزشش را خواهد داشت.

گشت و گذار 24 ساعته در کلن آلمان

بعد از ظهر را به موزه گردی کلن بپردازید

بعد از ناهار از ایستگاه رودولف پلاتز، سوار خط ۱ یا ۷ شده و به سمت «هوی مارکت» (Heumarkt) بروید. حتی می‌توانید با یک پیاده‌روی یک ربعه در امتداد میتل اشتراسه به «وای راف ریکاردس» (Wallraf-Richartz) موزه ارزشمندی در محله قدیمی برسید. نقاشی‌های قرن پانزدهم تا بیستم استادانی مانند «روبَنس»، «مونه» و «مونش» را تماشا کرده و قسمت هنری گردشتان را پربار کنید. از اینجا تا ایستگاه اصلی قطار بیشتر از ۱۰ دقیقه پیاده‌روی ندارید پس هنوز زمان زیادی برای گردش باقی مانده است. می‌توانید به بازدید از «موزه ۴۷۱۱» (4711 Museum) هم رفته یا در «کافه یانسن» (Café Jansen) یکی از آن کیک‌های خوب آلمانی را سفارش دهید.

گشت و گذار 24 ساعته در کلن آلمان

از بنای رومرتورم دیدن کنید و برای شام به محله قدیمی بازگردید

با سر زدن به بنای «رومرتورم» (Römerturm) کمی در گذشته رومی شهر کلن کاوش کنید. این ناحیه در نزدیکی ایستگاه متروی «اپلهوف پلاتز» (Appelhofplatz) بوده و همچنین از طرف دیگر مرکز شهر به راحتی با کمی پیاده‌روی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. از آنجا به سمت شرق و راین حرکت کنید و در امتداد این رود از محله قدیمی کلن نیز دیدن نمایید. بعد از این نوبت به صرف شام خواهد رسید. رستورانی که در «موزه لودویگ» (Museum Ludwig) واقع شده قیمت‌های مناسب و غذاهای خوشمزه‌ای را در محیطی سرزنده به شما پیشنهاد می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم غذای معروف کلن یعنی «هیمل اوند ارده» (himmel und erde) را امتحان کنید. این غذا از سیب زمینی له شده، سوسیس و سس سیب درست می‌شود. به هر حال هر کدام از رستوران‌های اطرافتان را که انتخاب کنید، دنیایی از غذاهای لذیذ را پیش روی خود می‌بینید.

گشت و گذار 24 ساعته در کلن آلمان

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید