بنر هدر

زیباترین جزایر جهان ( قسمت دوم )

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

جزیره

جزیره یک خشکی است که دور تا دور آن را آب محاصره کرده وکوچکتر از آن است که قاره به حساب بیاید. جزیره ها ممکن است چند متر باشند ویا به اندازه ای باشند که بتوان روی آن ها دولت تشکیل داد، مانند قبرص وبحرین، به چندین جزیره نزدیک به هم مجمع الجزایر گفته میشود، درواقع جزیره ها تکه ها ویا قطعه هایی از خشکی هستند که از آن ها جدا شده اند.

زیباترین جزایر جهان

جزیره ها بر چند نوع اند که میتوان آن ها را به سه نوع اصلی تقسیم کرد ؛ جزایر قاره ای، جزایر رودخانه ای و آتشفشانی، جزایر قاره ای جزایری اند که به وسیله فلات قاره ای به قاره ها متصل اند مانند جزیره گرینلند.

زیباترین جزایر جهان

جزایر رودخانه ای؛ گاهی در دلتاها ویا رودهای بزرگ با انباشته شدن ورسوب گذاری مواد به مرور زمان جزیره هایی در وسط رود تشکیل میشود، اغلب در رودهای پر انشعاب که بسیار زیبا هستند به وجود میآیند. از بارزترین نمونه های جزایر رودخانه ای،جزیره زمالک در قاهره مصر است که در میان رود نیل واقع شده.

زیباترین جزایر جهان

آخرین نوع جزایر آتشفشانی هستند که در نتیجه وجود مناطق گرم در اقیانوس ها وفعالیت آتشفشانهای اقیانوسی به وجود میآیند، حالت های تشکیل اینگونه جزایر با هم متفاوت است ولی این توضیح یک دید کلی بر مسئله را نشان میدهد . جزایر زیبای هاوایی واقع در شمال اقیانوس آرام وتابع ایلات متحده آمریکا از مجموعه جزایری هستند که در نتیجه فعالیت های آتشفشانی به وجود آمده اند.

زیباترین جزایر جهان

زیباترین جزایر جهان

جزیره گوادلوپ

یکی از زیباترین جزایر  مجموعه جزایر کارائیب، از نظر حاکمیت بخشی از کشور فرانسه است، برای رسیدن به جزیره گوادلوپ میتوانید از راه هواپیما واز شهر های اصلی مانند نیویورک، میامی ویا مونتریال و…شهر های دیگر مستقیما به آن سفر کنید، مقامات این جزیره به طبیعت گردی بیشتر اهمییت میدهند، در گوادلوپ برای شما امکان بازدید از مناطق حفاظت شده آبی وزمینی وجود دارد، این مناطق به دلیل قانون حفاظت از مناطق طبیعی دست نخورده باقی مانده و ساخت وساز انسانی به آن نزدیک نشدهاست. از نقاط منحصر به فرد جزیره گوادلوپ آشپزخانه محلی آن است که غذا های فرانسوی وکارائیبی را باهم جمع کرده است .

زیباترین جزایر جهان

جزایر مالدیو

جزایر مالدیو در اقیانوس هند واقع شده اند و متألف از 26 جزیره مرجانی هستند، با آب هایی زلال وروشن و وسوسه انگیز برای غواصان به دلیل وجود دیوار های مرجانی یکی از سحرآمیز ترین جزایر جهان به شمارمیروند.

زیباترین جزایر جهان

جزیره بورا بورا

موقعیت جزیره بورا بورا وسط بخش جنوبی اقیانوس آرام، در فاصله 265 کیلومتری شمال غرب تاهیتی واقع شده، که  جزو جزایر فرانسه و جزیره ای آتشفشانی است. یکی از نقاط برجسته بورا بورا دریاچه بزرگ در فرکولیک میباشد، این جزیره دارای آب هایی صاف، لاکپشت، انواع ماهی ها وکوسه هاو… برای غواصی بسیار مناسب است.

زیباترین جزایر جهان

جزیره پالاوان

جزیره پالاوان در کشور فیلیپین، بین جنوب چین ودریای سولو، به عرض 39 کیلومتر از مقاصد گردشگری زیبا در کشور فیلیپین است. در پالاوان دیوار های مرجانی گسترش پیدا میکنند، وماهی های استوایی گوناگونی در آن دیده میشود، جزیره پالاوان یک مکان ایده آل برای غواصی شماست.

زیباترین جزایر جهان

جزیره سانتورینی

زیباترین جزایر جهان

یکی از جزایر واقع در اروپا، در جنوب دریای اژه وجنوب شرقی سرزمین های یونان، مساحت حدودی آن به 90,623 کیلومتر مربع میرسد، وبر روی آن بیش از 16 هزار نفر زندگی میکنند.جزیره سانتورینی به خاطر مناظر چشم نواز وزیبا وهم چنین مجتمع های گردشی دسته اول از قطب های مهم گردشگری در یونان است.

جزیره بالی

جزیره بالی قرار گرفته در کشور اندونزی، شن های سفید برخی از سواحل بالی آن را از دیگران متمایز کرده، سطوح آبی جزیره بالی آن را به یکی از بهترین اماکن برای غواصی تبدیلکرده است، جزیره بالی برای گردشگران چندین موقعیت عالی فراهم میکند، هم از نظر مشاهده آثار قدیمی وتاریخی هم از نظر مناظر طبیعی ومجتمع های گردشی بینظیر آن.

زیباترین جزایر جهان

جزیره کاوای

جزیره کاوای معروف به جزیره سبز به سبب محافظت ونگه داشتن حالت طبیعی خود و نبود ساختمان های تجاری فراوان در آن این نام را برایش انتخاب کردند . این جزیره دارای سواحل زیادی است که تعداد آن ها به 60 ساحل میرسد.

زیباترین جزایر جهان جزیره کاپری ایطالیا

جزیره کاپری واقع در شهر ناپولی تابع اقلیم کامپانیا ، از جزایر منحصر به فرد ایطالیا به شمار میرود. جایی که دارای سواحل خیالی وباغ های مشهور آگوست، غار معروف به اسم گروتو میرفیگلیوسا وهم چنین کوه ها وسواحل زیباست.

زیباترین جزایر جهان

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید