بنر هدر

جاهای دیدنی کیش در تابستان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

همواره در تابستان سفرها به اوج میرسند اما همیشه جاهای دیدنی مناسب در تابستان به دلیل گرمای شدید وجود ندارد به همین دلیل می توانیم به جاهای دیدنی کیش در تابستان سفر کنیم .

توریستی‌ترین جزیره ایران کیش است، جزیره‌ای با غروب‌های دل انگیز و سواحل مرجانی. می‌توانی پاساژگردی کنی و وقتی خسته شدی خودت را به ساحل کیش و دریای آبی‌اش بسپاری. می‌توانی به دیدن دلفین‌ها و لاک‌پشت‌هایش بروی و از دیدن آنها که فارغ شدی در ساحل بی‌انتهایش دوچرخه سواری کنی یا با کشتی بروی وسط آب و نفهمی که زمان چه طور می‌گذرد.

کیش به دلیل تفریحات آبی متنوع در تابستان انتخاب بسیاری برای سفر است. اما اگر در تابستان به کیش رفتیم کجاها را ببینیم؟ غذا کجا بخوریم؟ از کدام مراکز خرید کنیم؟ راهنمای گردشگری کیش را بخوانید.

جاهای دیدنی کیش در تابستان

کیش یک جزیره ۳۵ مایل مربعی است که حدود ۱۲ مایل با ساحل فاصله دارد.از آنجایی که کیش تفرجگاه خصوصی شاه سابق و مهمانان مخصوص او بود، از بین دو جزیره اصلی ایرانی، کیش لوکس تر و توسعه یافته تر است.

مانند قشم، کیش نیز منطقه آزاد تجاری است و گردشگران خارجی تا ۱۴ روز نیازی به ویزا ندارند، و بدین معنی ست که حتی اگر شما نتوانستید ویزای ایران را بگیرید ، میتوانید با خرید تور کیش به این جزیره زیبا سفر کنید و از مهمان نوازی ایرانی لذت ببرید.

تابستان ها به طور غیر قابل تحملی گرم و مرطوب است ، بنابراین بهترین ماه ها برای سفر بین نوامبر و مارس(آبان تا فروردین) است.

در اینجا ۱۰ مورد از بهترین جاهای دیدنی کیش که باید بروید را آورده ایم.

جاهای دیدنی کیش در تابستان

ورزشهای آبی کیش

از پاراسیلینگ تا غواصی ، موج سواری تا جت اسکی ، همه در کیش هستند.این فعالیت ها توسط جوانان و مردان و زنان کاملا برنزه ایرانی هدایت می شوند و به شما یادآوری می کنند که مهم نیست که کدام گوشه این کره خاکی هستید، فرهنگ موج سواری یکسان است.

اگر نمی خواهید که داخل آب بروید، می توانید قایق های کف شیشه ای را امتحان کنید تا نگاهی به زندگی دریایی رنگارنگ آکواریوم خلیج فارس داشته باشید.

دوچرخه سواری در کیش

جاهای دیدنی کیش در تابستان

مسیر ۴۷ مایلی دوچرخه سواری به دور جزیره میگردد و مستقل از جاده های ماشین رو است و این پیدا کردن سواحل خلوت و توقف در اوقات فراغت برای گرفتن عکس در مناظر زیبای آب های خلیج فارس را راحت میکند.

ایستگاه هایی برای کرایه دوچرخه ، سه چرخه ، و اسکوترها در سراسر جزیره واقع شده اند و میتوانید به صورت ساعتی یا روزانه آنها را اجاره کنید.

کشتی یونانی در کیش

Khoula F از سال ۱۹۶۶ در ساحل جنوب غربی این جزیره لنگر انداخته است. این کشتی در بریتانیا ساخته شده است و چندین بار قبل از رسیدن به آخرین صاحبش ، که یونانی بود ، صاحبانشان را تغییر دادند.

این کشتی در نهایت به ساحل کیش رسید و از جاهای دیدنی کیش می باشد. هر چند تلاش برای نجات او صورت گرفت، بی فایده بود ، و از آن زمان به بعد در آنجا باقی مانده است. کشتی یونانی در هنگام غروب خورشید بسیار زیبا است ، در این مدت گردشگران به کنار آن می آیند تا عکس بگیرند.

ساحل مرجانی کیش

جاهای دیدنی کیش در تابستان

سمت شرق جزیره واقع شده است. این ساحل به دلیل مرجانهای زیبایی که در آنجا یافت میشوند، مرجانی نام گرفته است.

ساحل با مسیر درختکاری شده پوشانده شده است، که همراه با درختان نخل چشم انداز ویژه ای را می سازد. این ساحل برای تماشای طلوع خورشید فراموش نشدنی است و محوطه بسیار محبوبی به حساب می آید.

بسیاری از باشگاه های ورزشی دریایی نیز در اینجا قرار گرفته اند و امکان رزرو تمام فعالیت ها در آنها آسان است.

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز از جاهای دیدنی کیش که آب از منابع کمیاب در بسیاری از نقاط ایران به دست می آمدند به همین دلیل ایرانیان باستان به سیستم قنات رو آوردند . چاه های عمودی با شیب ملایم که آب را به سمت مناطق خشک هدایت میکنند.

کاریز یکی از قنات های ۲۵۰۰ ساله است و بازدیدکنندگان میتوانند در داخل تونل هایشان پیاده روی کنند و میتوانند این نوع سیستم را از نزدیک ببینند.

با تونل های تا بیش از پنج مایل گسترش یافته، کاریز را بیشتر شبیه یک شهر زیرزمینی میکند. این بنای باستانی حفظ شده است ، اما با افزودن صنایع دستی و یک چایخانه سنتی ، مدرن شده است.

شهر باستانی حریره

جاهای دیدنی کیش در تابستان

گفته شده است که این شهر از قرن هشتم در همانجا واقع شده است که شاعر معروف ایرانی سعدی درشعر خود در گلستان نام آن را آورده است.

حریره در قسمت مرکزی و شمالی جزیره واقع شده است، چشم انداز معماری باستانی را به عرصه تماشا می گذارد و گرچه هنوز چیزی از آن دست نخورده باقی نمانده، اما خرابه ها نشان می دهد که یک منطقه پر رونق بوده است.

حفاری از این منطقه برآورد می کند که آن حدود ۱۶۰۰ سال پس از آن بنا شده است.

جاهای دیدنی کیش در تابستان

مخزن آب دوقلو کیش

مخزن آب دوقلو در سال ۱۹۹۳ بر اساس بقایای یک مخزن آب موجود ساخته شده است و معماری آن یادآور مخازن آب یزد است.

در مکان هایی با کمبود آب، چنین ساختاری برای ذخیره آب ساخته می شدند. بادگیر، یک سازه معماری باستانی ایرانی ست که برای ایجاد تهویه طبیعی استفاده می شد، تا آب در دمای هوای نزدیک انجماد نگهداری شود.

لاک پشت های دریای کیش

در سواحل جنوبی و غربی این جزیره مرجانی بین ماه های ماه مارس و اوت، لاک پشت دریایی به سرزمین های حفاظت شده می آیند تا تخم گذاری کنند.

این سواحل به گردشگران این فرصت را میدهد تا لاک پشت های غول پیکری را ببینند که خلاف جهت امواج شنا میکنند تا به دریا برگردند.

دوربین خود را بردارید و به این سواحل خالی از سکنه بروید و از لاک پشت ها در حال حفاری سوراخ برای پرورش تخم خود عکس بگیرید (از فاصله امن).

مجتمع درخت سبز

جاهای دیدنی کیش در تابستان

در شمال جزیره، یک ناحیه سر سبز به عنوان دره پرتغالی شناخته شده ، که محل اجتماع درختان سبز است که در اطراف یکی از قدیمی ترین درختان لور (انجیر) ساخته شده است.

گفته می شود که حدود ۶۰۰ سال سن داشته باشد، بسیاری معتقدند که این یک درخت شایسته است و برای بر آورده کردن آرزوها است.

بقیه این مجموعه یک فضای سبز شگفت انگیز را به ارمغان می آوردکه در آن می توانید با یک لیوان چای گرم ایرانی و یا یک بستنی سرد استراحت کنید.

پارک دلفین از بهترین جاهای دیدنی کیش

پارک دلفین یک پارک ۱۷۰ هکتاری است که نه تنها دارای زندگی دریایی است، بلکه انواع باغها، از قبیل پروانه، ارکیده و کاکتوس، و همچنین بزرگترین استخر جزیره را شامل می شود که خانه ی دلفین ها، شیرهای دریایی و نهنگ ها است.

باغ پرندگان شامل بیش از ۴۷ گونه از پرندگان و حیوانات دیگر است.بازدید کامل از پارک چند ساعت طول می کشد، اما می تواند یک توقف هیجان انگیز مخصوصا برای بازدیدکنندگانی که کودک دارند، باشد.

جاهای دیدنی کیش در تابستان

در کیش کجا را ببینیم؟

جدا از سواحل مرجانی کیش، این جزیره جاذبه‌های دیدنی‌ زیادی نیز دارد. ولی اگر سفری دو سه روزه به کیش داشتید و وقت دیدن همه آنها نبود، بدون دیدن این جاذبه‌ها حداقل جزیره را ترک نکنید:

نماد جاهای دیدنی کیش، کشتی یونانی است، کشتی‌ای به گل نشسته در غرب جزیره که دیدن غروب‌های دل‌انگیزش و عکس گرفتن با آن یکی از جاذبه‌های سفر به کیش است. برای دیدن داخل کشتی نیز می‌توان به یکی از کلوب‌های غواصی کیش مراجعه کرد.

در نزدیکی کشتی یونانی، دیدار از ساحل صخره‌ای کلبه هور را هم از دست ندهید. ساحل کلبه هور در غربی‌ترین نقطه جزیره قرار گرفته و آلاچیق‌هایی برای نشستن و تماشای غروب بسیار قشنگ جزیره دارد. آنچه بیشتری‌های را به کلبه هور می‌کشاند، بکر بودن و دیدن خرچنگ‌های آن است. همچنین در ۲۰۰ متری ساحل کلبه هور لنجی متعلق به بومیان جزیره وجود دارد که در حدود ۱۰ سال پیش به گل نشسته.

اگر دلتان تفریحات دریایی را یک جا می‌خواهد، راه اسکله تفریحی جزیره را در پیش بگیرید. در اسکله تفریحی کیش می‌توانید ماهیگیری کنید یا ماهیگیری بقیه را تماشا کنید، از داخل قایق‌های شیشه‌ای ماهی‌ها را نگاه کنید یا با آنها در جزیره دور بزنید. جت اسکی، قایق‌های پدالی (با ظرفیت چهارنفر)، قایق‌های ماهیگیری، قایق‌های پارویی، سه چرخه‌های آبی، امکانات غواصی، از جمله هیجانات اسکله تفریحی کیش است. اسکله تفریحی کیش انتهای بلوار دریا قرار گرفته.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر با مجسمه ۱۲ متری از مردی که تورش را به سمت دریا گرفته است، دیدنی‌های کیش را دوچندان می‌کند. برای رفتن به پارک ساحلی مرد ماهیگیر باید به کرانه شرقی جزیره بروید. ساحل پارک مرد ماهیگیر یکی از جاهای جزیره کیش است که خیلی‌ها برای درست کردن مجسمه‌های شنی انتخابش می‌کنند.

سری به بازار مرجان می‌زنید، در آنجا خریدتان را می‌کنید و بعد راهی پارک مرجان می‌شوید، جایی که تماشای طلوع و غروب آفتاب از آن دیدنی‌تر است. تا دلتان بخواهد آلاچیق دارد و پیست دوچرخه‌سواری کیش هم از آن می‌گذرد و گذشته از اینها تفریح‌های آبی هم در آن برقرار است. از جت اسکی گرفته تا غواصی. ساحل صخره‌ای مرجان هم مثل سواحل دیگر جزیره پر از ماهی و آبزیان جزیره کیش است و جان می‌دهد برای تماشای صدف و حلزون، شقایق‌ها و عروس‌های دریایی.

جاهای دیدنی کیش در تابستان

در محدوده بین جاده جهان و جاده دوچرخه‌سواری کیش یعنی در ضلع جنوب شرقی جزیره و در امتداد ساحل، پارک ساحلی سیمرغ قرار گرفته واز جاهای دیدنی کیش می باشد. در این پارک هم فضای بزرگی برای بازی بچه‌ها در پارک درنظر گرفته شده و هم زمین بدمینتون، پینگ پنگ، پیست اسکیت و مسیر پیاده‌روی دارد و از اینها مهمتر، اولین و بزرگترین پارک دلفین ایران در مجاورتش قرار گرفته.

در مجموعه دلفین این پارک که به آن دلفیناریوم می‌گویند، گونه‌های مختلفی از پستانداران دریایى مثل دلفین، شیر دریایى، گربه دریایى شمالى، گراز دریایى و پنگوئن که هر کدام حرکات نمایشی خاص خود را انجام می‌دهند.

جاهای دیدنی کیش در تابستان

فقط اینکه این پارک مثل دو پارک قبلی رایگان نیست.

شهر باستانی حریره، بوستان آهوان، آکواریوم و شهر زیرزمینی کاریز هم از جاهای دیدنی کیش است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید