گردشگری در اتیوپی ، جاهای دیدنی اتیوپی

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

گردشگری در اتیوپی

میتوان برای سیاحت به اتیوپی سفر کرد از آن جا که جاذبه های گردشگری زیادی دارد، از مهم ترین جاذبه های اتیوپی منطقه های شکار حیوانات بزرگ، صومعه ها وکلیسا های مسیحی و پایتخت های قدیمی مثل “جوندر وأکسوم”، به علاوه هفت پارک ملی را میتوان نام برد، شمار توریست های سفر کرده به اتیوپی در سال 2003م حدود 180000 نفر خارجی بود که مجموع درآمد حاصل از گردشگری برای کشور حدود 336 میلیون دلار ارزیابی شد. زبان رسمی این کشور امهری میباشد. متوسط اقامت در أدیس ابابا دو شب ، و طبق گفته وزارت خارجه آمریکا خرج اقامت هر شب دو دلار است.

آب وهوا و وقت سفر به اتیوپی

شهرت اتیوپی به خاطر آب وهوای متغیر آن است برخلاف کشور های عربی واقع بر خط استوا که آب وهوایی ثابت دارند، در حالی که صحرای دناکل به عنوان خشک ترین مناطق موجود بر کره زمین محسوب میشود از طرفی دیگر در ارتفاعات اتیوپی برف میبارد، جنوب کشور نیز با زمین های پَست و آب وهوایی استوایی بینابین گرم ومرطوب متمایز میگردد،  اغلب کشور دارای دو فصل بارانی اصلی است که یکی ریزش بارانهای خفیف از بهمن ماه تا اسفند ودیگری بارش باران های شدید از خرداد تا شهریور ماه ، مناسب ترین وقت سفر به اتیوپی فصل خُشکیست که از ماه مهر شروع وتا اوایل بهمن ادامه دارد، دانستن این موقع به عنوان وقت مناسب برای مسافرت به خاطر صاف و آفتابی بودن آسمان است.گردشگری در اتیوپی، جاهای دیدنی اتیوپی

مهم ترین جاهای دیدنی در اتیوپی

لالیبلا

لالیبلا در وسط ارتفاعات شمالی اتیوپی واقع شده و موقعیت آثار جهانی یونیسکو به شمار میرود، این منطقه به کلیساهای سنگی و فشرده مشهور است و طی قرن بیستم موقعییت اصلی حج مسیحیان اُرتدکس بوده. جالب ذکراینکه تقریبا 43 درصد جمعیت 102 میلیونی را مسیحیان اُرتدکس و 33 درصد  را مسلمانان و باقی جمعیت را اقلییت ها و یا سایر مسیحیان تشکیل میدهند. بازدید از این گنجینه زیبای اتیوپی را از دست ندهید.

گردشگری در اتیوپی، جاهای دیدنی اتیوپی

 دره أومو

بیش از پنچاه قبیله جنوب غرب اتیوپی در منطقه رود أومو زندگی میکنند، که مقصدی عالی برای علاقه مندان به فرهنگ آفریقایی میباشد، قبیله های،همر، کارو، یربور، مرسی و کونسو چند نمونه هستند. علیرغم دور و صعب الوصول بودنش از مناطقی به شمار میرود که ساکنین آن اداب و رسوم و باور های سنتی را کاملا حفظ کرده اند. قبیله همر عادتی دارند که در آن دختران دور یک نفر چوب به دست جمع شده و هرکدام یک چوب را به برادر و یا پدر و یا هرکسی که برایش احترام زیادی قائل است  میدهد اونیز با چوب به کمر او تا خونی شدن میزند، هرچه شدت ضربه وخون بیشتر باشد نشانه محبت بیشتر است!

و اما مرسیها از قبایل سخت گیر و تندخو هستند، وارد شدن به قبیله به حمایت نظامی نیاز دارد، اجازه حضور در بعضی از مراسمات را فقط با پرداخت مبالغ هنگفت میدهند، حتی کودکانشان نیز زبانی جز زبان پول و سلاح وتهدید نمیشناسند، اگر به وعده خود در پرداخت پول عمل نکردید با چشمانی آتشین روبه خواهید شد.

گردشگری در اتیوپی، جاهای دیدنی اتیوپی

این دره دارای دو فصل بارانی است که اولی از اسفند تا خرداد و دومی در آبان اتفاق میافتد، در این دو فصل تقریبا رسیدن به این منطقه غیر ممکن است پس بهتر است که برای دیدن دره أومو در فصل های خشکی ترتیب سفر دهید.

أدیس ابابا

أدیس ابابا بزرگ ترین شهر در اتیوپی با جمعیت 4.567.857 نفری است، أدیس ابابا تنوع قومی ودینی زیادی را شامل میشود و پایتخت سیاسی آفریقا به شمار میرود چرا که چندین سازمان آفریقایی و بین المللی مثل اتحادیه آفریقا و کمیته اقتصادی

گردشگری در اتیوپی، جاهای دیدنی اتیوپی

سازمان ملل آفریقا را دارد، همچنین موقعیت بسیاری از آثار باستانی مانند قصر امپراطوری وقصر ملی و کلیسای جامع میباشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید