بنر هدر

10 جاذبه برتر گردشگری در نیویورک

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

10.یادواره 11 سپتامبر

یادواره ملی 11 سپتامبر به احترام کسانی که در حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 جان باختند ساخته شد. اسم این افراد روی یک صفحه برنزی حکاکی و بردیواره های استخر قرار گرفته اند. هر یک از این استخر ها حدود یک هکتار مساحت دارند و جای برج های دوقلو را که زمانی در این مکان ایستاده بودند گرفته اند.

موزه ملی 11 سپتامبر پیامد های این حمله تروریستی را از راه ویدئو، آرشیو ها، روایات و مجموعه ای ازمصنوعات برای عموم و بازدید کننده گان بازگو میکند.

9.پارک راه آهنی «High Line park»

«High Line park»»پارک عمومی است که بر روی خط آهن مشهور غرب شهر مَنهتن ساخته شده.  پارک توسط گروهی از مردم نگه داری میشود، که برای حفاظت و تبدیل این خط راه آهن به فضای سبز تلاش زیادی کردند. هر ماه برنامه های شاد و جدید و فعالییت های مختلف برای بازدید کننده های این مکان اجرا میشود. برنامه هایی مثل دیدن از درخت ها و اثرهای هنری همراه مناسبت های ویژه فصلی مثل عید هالووین در ماه اَکتبر. برخی از خصوصیات منحصر به فرد این پارک؛ فضای سبز طبیعی و منظره های باشکوه مُشرف بر رودخانه هادسون است. این راه آهن جاذبه های فرهنگی را هم به وسیله معماری و هنر انجام گرفته در طراحی خود، وارد کرده است.

8.ترمینال گِرند سِنترال «Grand Central Terminal»

ترمینال گرِند سنترال به عنوان “دوست داشتنی ترین ایستگاه “جهان و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در نیویورک شناخته شده است. جایگاه اصلی این ترمینال ساعت شگفت انگیز ساخته شده از عقیق اَپال را در خود جای داده. سقف نجومی و طراحی مربوط به سال 1912 هم از جذبه های این ترمینال برای مسافرهاست. طبقه زیرین محل غذا خوری مسافران قطار هم لیست متنوعی از غذا ها، شامل خوراک صدف را به شما ارائه میکند. درست بعد از جایگاه اصلی تالار«Vanderbilt » قرار دارد، جایی که در اصل به عنوان سالن انتظار ساخته شد، وامروزه میزبان فروشگاه های سَرسال کریسمس و نمایشگاه های ویژه شده است. ساختمان دقیق و ظریف ساخت «کَمپبل» که هدف از ساختش معکوس کردن چهره ای از کاخ فلورانس بوده، امروزه جایی برای نوشیدنی بازدید کننده هاست.

7.مجتمع راکفِلر «rockefeller center»

«rockefeller center» مُجتمعی شامل 19 ساختمان، ساخته شده توسط خوانواده راکفلر، نگاه کوتاهی را بر یکی ازعظیم ترین  گنجینه های نیویورک به شما میدهد.این سلسله ساختمان ها طی سالیان مُتمادی خانه شرکت های شاخص متعددی بوده، شرکت هایی مثل «جِنِرال الکتریک» و شبکه تلوزیونی «اِن بی سی». در طبقه 70،بالا ترین نقطه ساختمان، به بازدید کننده گان یک دید کامل 360 درجه ای از شهر نیویورک داده میشود. تور شبکه «اِن بی سی» به بازدید کننده ها اجازه میدهد تا پشت صحنه برنامه های مورد علاقه» که به خاطر اعاده  «Radio City Music Hall »خود راببینند ویا پشت میز خبر ببنشینند. همچنین مجتمع راکفلر خانه رسانه “رادیو موزیک شهر” هست اوج موفقییت خود در سال دهه 1930 دوباره بازسازی شد. شکل وشمایل مجتمع راکفلر در تعطیلات، با درخت های چشمگیر کریسمس مشرف به اسکیت باز ها و موسیقی رادیو شهر به کلی عوض میشود.

6.خیابان پنجم «Fifth avenue»

رتبه بندی شده در لیست گرانترین خیابان ها برای خرید درجهان، “فیفت اَوِنیو” مقصد اصلی ذائقه های لوکس است.بخشی از این خیابان که از میان شهر مَنهتن میگذرد بین خیابان های 49 و 60، مغازه های گرانقیمت و نمایشگاه طراح ها و فروشگاه های معتبر کنار هم صَف کشیده اند. قسمتی از فیفت اَوِنیو بین خیابان های82 و 105، بالاتر بخش شرقی به عنوان خیابان «Museum Mile»،”خیابان موزه ” شناخته شده است. در طول این »خیابان نُه موزه واقع شده است که؛ موزه “گوگِنهایم”«Guggenheim» وموزه هنری “متروپولیتن”«Metropolitan»مِنجُمله آن هاست.

5. پُل بروکلین«Brooklyn Bridge»

پل بروکلین ساخته شده بین سال های 1869 و 1883، قدیمی ومعروف ترین پل معلق در جهان است. با اندازه ای برابر 5،989 پا شهر مَنهتن وبروکلین را در عرض رودخانه شرقی به هم متصل میکند. روزانه بیش از 120،000 وسیله نقلیه، 4000 عابر پیاده و 2600 دوچرخه از روی این پل عبور میکنند. بازدید کننده ها میتوانند روی نماد برجسته شهر نیوورک پیاده روی، رانندگی و یا دوچرخه سواری کنند. یک پیاده رو بر قسمت بالایی مسییر وسایل نقلیه واقع شده است که عابران میتوانند از آنجا منظره بندر و دو برج را مشاهده کنند. مسیر2 کیلومتری پل فرصت های زیادی را برای مشاهده برج های شهر نیویورک راپیش رو میگذارد.

4.تایمز اسکوِر«Times Square»

سالانه با 39 میلیون توریست، منطقه “تایمز اسکوِر” یا همان میدان تایمز، پر بازدید ترین جاذبه گردشگری در جهان میباشد. چراغ های براق و بخش تبلیغاتی محسوس این بخش را به عنوان “تقاطع جهان” معروف کرده است. امروزه تایمز اسکوِر یک مرکز اصلی برای صنعت “تفریح” در جهان محسوب میشود. جشن سال نو و توپ اندازی، که از سال 1907 شروع شد، یک عامل اساسی برای محبوبیت تایمزاسکوِر بوده. بازارخرید، سرگرمی و رستورانهای زیاد برای هر نوع گردشگر پیشنهادات و تفریحات زیادی را ارئه میکند. منطقه ای هست که به هنگام سفر به نیویورک نباید از دست بدهید.

3.پارک مرکزی «Central Park»

واقع در مرکز شهر مَنهتن، سِنترال پارک 840 هکتار را پهناور کرده و محل قلعه «Belvedere» میباشد. برای دوستداران طبیعت که میخواهند یک استراحت کوچک از زندگی در این شهر بزرگ بکنند، ریلکس کردن روی چمن ویا پیاده روی در پهنای پارک استراحت خوبی را مهیا میکند. فعالییت های زیادی برای سرگرم کردن بازدید کننده ها مثل ماهیگیری ورها کردن ماهی در مجتمع پژوهشی دانا «Dana»، کرایه کردن قایق پارویی و… وجود دارد. پارک شش مایل مسیر اختصاصی برای دونده ها، دوچرخه سوار ها، و اسکیت بازها  ارائه میکند. سِنترال پارک با زمین های بازی و باغ وحش «Tisch» مخصوص کودکان مکان مناسبی برای خوانواده هاست.

2.ساختمان ایپمپایر استیت«Empire State Building»

ساختمان نمادین ایمپایر اِستیت حدود نیم کیلومتر فوق شهر مَنهتن بلندی کشیده وسالانه به بازدید کننده گان منظره های وسیعی از شهر را عرضه میکند. در یک روز صاف آفتابی بازدید کننده ها میتوانند شهر های نیویورک، نیوجرسی، کانتیکت، ماساچوسِت و پِنسلوانیا را تماشا کنند. در ساختمان دو مکان برای مشاهده کردن وجود دارد یکی در طبقه 86 و یکی در طبقه 102، هردو دید و منظره های شگفت انگیز و دانستنیهای جالب در مورد ساختمان های اطراف و تاریخ واهمییت آن ها ارائه میکنند. ساختمان ایمپایر استیت در 250 فیلم تصویر برداری شده وبه عنوان سازه معماری مورد علاقه آمریکایی ها شناخته شده. در های ساختمان روزانه از ساعت 9:30 تا نیمه شب باز است وخرید بلیط هم از راه آنلاین و هم در محل امکان پذیر است.

1.مجسمه آزادی«Statue of Liberty»

مجسمه آزادی، کادویی از فرانسوی  ها به آمریکا، بیش از صد سال است که به تازه رسیده های سواحل آمریکا خوش آمد میگوید،  دوشیزه آزادی بر روی نشیمنگاه شگفت آور 93 متری خود ایستاده و به بازدید کننده ها فرصت بالا رفتن و لذت بردن از مناظر شهر بروکلین را میدهد. برای آن هایی که توانایی صعود 154 پله به تاج مجسمه را ندارند، پایه مجسمه دید وسیعی را از پایین  شهر نیویورک و بندر ها را فراهم میکند.تور های راهنما در جزیره آزادی به وسیله پارک بان ها و تور های صوتی در 9 زبان مختلف ارائه میشود، تور شامل بلیط عبور از رودخانه به جزیره نیز میباشد.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «10 جاذبه برتر گردشگری در نیویورک»

  1. بنظر من اطلاعات کامل نبود.از برادوی,محله هارلم ,و ,,,مطلبی ننوشته بودید

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید