10 دلیل سفر به مالزی

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

مالزی کشوری با قومییت هایی مختلف واقع در جنوب شرق آسیا. دارای مرز های مشترک از تایلند ودریای جنوبی چین تا برونئو و اندونزی. دلایل شگفت انگیز بودن این کشور گوناگون هست. شما میتوانید همزمان در این کشور از شهرهای مدرن و پررونق، ومعماری فوق العاده یساختمان های دوره استعماری دیدن کنید همچنین در زیباترین سواحل دنیا استراحت کنید و یا در جنگل های سبز و پرپشت سیاحت کنید. درادامه چند دلیل خوب برای قرار دادن این کشور در برنامه سفر شما آورده ایم.

10.معماری مدرن

شهر کوآلامپور یک مثال تحسین بر انگیز دال بر ورود معماری مدرن در مالزی است، علی الخصوص آسمان خراشهایی حال حاضر که نمادین برج های قاره آسیا شده اند. اگر برای شما این موقعیت فراهم شد حتما به برج های دوقلو پتروناس «Petronas» سری بزنید. 10 دلیل سفر به مالزی

یک بار به عنوان بلندترین ساختمان های موجود در دنیا و الآن هم با یک پل هوایی به هم وصل هستند!.این دوبرج خارق العاده فقط با چند قدم پیاده روی از روی پله به یکدیگر راه پیدا میکنند.

10 دلیل سفر به مالزی

9.چاینا تاون ها «Chainatown»

کشور مالزی تحت تاثیر قومییت های مختلف از همه نقاط جهان وسکنا گرفتن این گروه ها در کشور بوده است. نزدیک بودن چین به مالزی هم علتی بر اشتراک این دو قوم در میراث وفرهنگ هاست. شما میتوانید این اختلاط قومی را با گذر از یکی از چاینا تاون ها «Chainatown» درمالزی به خوبی حس کنید. جرج تاون «George» نام یکی از بزرگترین شهرهای چینی نشین در این کشور هست. در این شهر شما میتوانید از معبد 200 ساله «کوان یِین تِنگ» بازدید کنید واز خیابان های محلی لذت ببرید. غذا خوردن در رستوران های کم هزینه و خریدن کلوچه های داغ تخم مرغی مستقیم از فروشنده در خیابان ها را هم از دست ندهید.

10 دلیل سفر به مالزی

8.کشت وکار چای

صنعت چای از دیر باز در مالزی مورد  تجارت و پیشرفت بوده است، به خصوص در مناطقی مانند «Cameron Highlands». دراین منطقه خنک بودن هوا به اندازه شرایط لازم را برای کشت چای فراهم آورده است. در بلندی های کامرون شما میتوانید از یکی بزرگ ترین کمپانی های تولیدی چای بازدید کنید و در مزارع چای همراه قدم زدن چای محلی را هم امتحان کنید.

10 دلیل سفر به مالزی

7.کوه نوردی

شاید هنگام فکر کردن در مورد مالزی کوه نوردی  اولین چیزی نباشد که به ذهن شما برسد، ولی این کشور موقییت های زیادی را برای پیاده روی کردن در لیست خود دارد، یکی از این موقعیت ها کوه گکینابالو” واقع در ایالات «Sabah» است که چندین کیلومتر پیاده روی با گذر از ارتفاعات مختلف را فراهم کرده است، برای صعود به قله دو روز پیاده روی ویک شب استراحت در میان آن ها لازم دارید.

10 دلیل سفر به مالزی

6.غواصی

یکی از بیشترین دلایل سفر به کشور مالزی برای امتحان کردن غواصی است. درست در امتداد جزیره برونئو جزیره سیپیدان «Sipidan»قرار دارد که به معروف ترین اماکن برای غواصی در جهان شناخته شده است. غواصی در آب های سیپیدان محدود به چند دسته از افراد در روز است که شانص دیدن لاکپشت، ماهی های باراکودا، کوسه و طوطی ماهی را فراهم میکند. اگر نتوانستید به سیپیدان بروید، جزیره هایی مانند مثل رِدانگ «Redang» و تیومان «Tioman» هم عالی هستند، اگرچه فصل های غواصی در این دو جزیره محدود تر اند.

10 دلیل سفر به مالزی

5.فرهنگ متنوع

شاید یکی از جذاب ترین جنبه های مالزی فرهنگ های متنوع این کشور باشد. علاوه بر تاثیر فرهنگ های کشور های استعماری، فرهنگ های کشور های آسیایی هم در این کشور دیده میشود. خود مالزی ها در حدود نصف جمعییت را تشکیل میدهند. کمتر از یک ربع مردم هم چینی هاهستند، جامعه هندی هم در این کشور به وفور دیده میشود. به علاوه اورنگ ها «orang» مردم بومی واصیل مالیزیایی 12 درصد مردم راتشکیل داده اند. این گروه ها وقومییت های گوناگون در این کشور کنار هم به گرمی زندگی میکنند.

10 دلیل سفر به مالزی

4.سازه های استعماری

گذشته وتاریخ استعماری مالزی یک سری از سازه های معماری استعماری را بر جای گذاشته. اگر شما به تاریخ وتمدن علاقه دارید، جایی بهتراز شهر “مِلِکا” برای شماوجود ندارد. این شهر زیر سلطه بریتانیایی ها، هلندی ها و پرتغالی ها بوده، که ساختمان های آن گویای این موضوع هستند. چند نمونه از ساختمان هایی که میتوانید به آن ها سربزنید؛ ویرانه دژ پرتغالی ها مربوط به قرن 16، قدیمی ترین کلیسای پروتستانها در مالزی وهمینطور استادیوم شهر که هنوز به عنوان قدیمی ترین و بزرگ ترین ساختمان استعمار هلندی ها در منطقه به شمار میرود.

10 دلیل سفر به مالزی

3.حیات وحش

بخش عمده ای از مالزی هنوز توسعه نیافته است، که به زندگی وحشی آزادی تحرک را داده. یکی از برترین جاهایی که میتوان حیات وحش حیوانات را در آن به خوبی تماشا کرد پارکی ملی تامان نِگارا «Taman Negara» است. میان آبشار ها و پوشش فوق العاده ی درختان میتوانید؛ خوک های خرطوم دراز، گراز وحشی، میمون و تعداد زیادی پرنده و حشره را ملاحضه کنید. در برونئو ممکن هست حتی حیوانات بزرگ تری راببینید که راهنمای تور شما امکان نزدیک کردن شما به فیل، ببر، اورانگوتان و…. را فراهم میکند.

10 دلیل سفر به مالزی

2.سواحل وجزیره ها

مالزی یک کشور استوایی با هوای گرم و چندین کیلومتر خط ساحلی، پس دور از واقع نیست که ساحل های زیادی در این کشور باشند. در حالیکه در سرزمین اصلی کشور سواحل زیادی وجود دارد ولی این جزیره های مالزی هست که برای ساحل دوست ها جذاب هست. “لَنگکاوای” بهترین موقعییت برای تعطیلات لب ساحل همراه با خرید کردن از فروشگاه ها و صرف شام است.

10 دلیل سفر به مالزی

1.غارها

پارک ملی “گوانانگ موالا” واقع  “در ساراواک” جزیره برونئو. این پارک قدمتی 3000 ساله دارد که به خاطر غار های شگفت انگیزش سر زبان ها جاری شده. هنگام مسافرت با تور شما میتوانید از غار “لاکپشت” معروف به بهشت عدنویا غار های باد آور دیدن کنید. بردن چراغ قوه و طناب برای بعضی از غار ها لازم است. ولی برای بقیه لازم نیست و مثل قدم زدن در یک فضای باور نکردنی میماند.اگر نزدیک شهر کوآلامپور اقامت داشتید میتوانید یک سفر یک روزه را برای غارهای  «باتو» ترتیب دهید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید