شهر رامزاو در کجاست؟

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

شهر رامزوا یکی از شهرهای زیبای بایرن در کشور آلمان می باشد که علی رغم زیبایی بسیار آن خیلی کم مورد توجه توریستها قرار گرفته است. نام اصلی این شهر رامزوا بای برشتس گادن است که به اختصار رامزوا نامیده می شود.

شهر رامزوا دارای مناطق بسیار سرسبز و زیبا است و آداب و رسوم خاص خود را دارا می باشد که مورد علاقه گردشگرانی است که به کشور آلمان سفر می کنند. در این مقاله سعی  می کنیم جاذبه های ناشناخته و فراوان رامزوا را معرفی کنیم .

رامزاو، شهری پنهان در آلمان

شهر رامزاو در کجاست؟

پاریس، برلین، نیویورک، توکیو، این‌ها و شهرهای بزرگ دیگر جهان تاکنون بارها و بارها در رسانه‌های مختلف معرفی شده‌اند و کمتر کسی پیدا می‌شود که آن‌ها را نشناسد و با جاذبه‌های گردشگری آن‌ها آشنایی نداشته باشد.اما در این میان شهرهایی هم هستند که با وجود پتانسیل بالقوه در صنعت گردشگری به دلایل مختلفی کمتر در میان عموم شناخته شده هستند.

«رامزاو بای برشتس گادن» یکی از شهرهای کشور آلمان است که چنین شرایطی دارد و دست کم در میان خارجی‌ها (خارج از آلمان) نامی چندان مشهور نیست. البته گردشگران زیادی از این شهر دیدن می‌کنند، اما در رسانه‌های مختلف در مورد زیبایی‌های آن خیلی حق مطلب ادا نشده است. این شهر کوچک در رشته کوه‌های آلپ قرار دارد و همین موضوع می تواند زیبایی آن را تا حدودی نشان دهد. با معرفی ۱۰ جاذبه این شهر زیبا و کم جمعیت همراه باشید.

 کلیسای سینت سباستین

این کلیسای زیبا و چشم انداز زیبای اطرافش از آن دست نقاطی است که انتخاب شماره یک برای قرار گرفتن در هر بروشور یا کارت پستالی خواهد بود. یک کلیسای کوچک با معماری زیبا، درختان و گیاهانی که در فصول مختلف به رنگ‌های خیره کننده و متفاوتی در می‌ایند به علاوه‌ی پس زمینه‌ای باشکوه از رشته کوه‌های آلپ جایی برای ایراد نمی‌گذارند و هرکسی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

شهر رامزاو در کجاست؟

مهم نیست در چه موقع از سال به شهر رامزاو سفر می‌کنید، چرا که چیزی از زیبایی آن کم نخواهد شد.

شهر رامزاو در کجاست؟

تنگه ویم باخکلام (Wimbachklamm Gorge)

شهر رامزا درست در شمال پارک ملی برشتس‌گادن واقع شده است، بنابراین می‌توان روی نقطه‌ای عالی برای گشت و گذار و پیاده روی حساب باز کرد. فرقی نمی‌کند چه نوع پیاده گردی را دوست داشته باشید، در هر حال از گشت و گذار در این تنگه و به خصوص قدم زدن روی پل چوبی که شما را از کنار آبشارهایی زیبا عبور می‌دهد لذت خواهید برد.

شهر رامزاو در کجاست؟

قطعا حضور در چنین تنگه‌ای و عبور از چنین پلی با وجود آب و هوای مطبوع و قطرات خنک آبی که به روی صورت پاشیده می‌شوند برای هر طبیعت دوستی خوش آیند است. برای دیدن این مکان زیبا باید ۲ یورو ( ۸ هزار تومان) به ازای هر نفر پرداخت کنید که قطعا ارزشش را دارد.

شهر رامزاو در کجاست؟

هینترزی (Hintersee)

یکی از ویژگی‌های خوب شهر رامزاو قرار گرفتن آن در نزدیکی دریاچه‌ی زیبای هینترسی است. باید گفت که این دریاچه به واقع در نوع خود بی نظیر است. آبی شفاف و کوه‌های سر به فلک کشیده‌ای که در کنار آن قرار دارند، چشم اندازی را به وجود آورده‌اند که خیره کننده است.

شهر رامزاو در کجاست؟

چه علاقمند به قایق سواری روی دریاچه باشید چه مشتاق پیاده‌روی در کنار آن فرقی نمی‌کند، در هر صورت تجربه‌ای لذت بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود. این دریاچه در میان نقاشان حرفه‌ای دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است. دوربین عکسای‌تان فراموش نشود!

شهر رامزاو در کجاست؟

زابروالد (The Zauberwald)

زابروالد نام جنگلی سحر انگیز و یکی از مکان های به واقع جادویی و شگفت انگیز در رامزاو است که حتما باید در سفرتان به این شهر از آن دیدن کنید. این ناحیه بر اثر سنگ ریزش در چند هزار سال قبل شکل گرفته است.

شهر رامزاو در کجاست؟

این یعنی اینکه گوشه و کنارهایی در این جنگل خواهید دید که در هیچ کجای دیگر مشابهی ندارد. امروزه رودخانه‌ای از وسط تنگه عبور می‌کند که بسیار خنک است و رنگ آبی خیره کننده‌ای دارد. در کنار تنگه ویم باخکلام این جنگل را هم می‌نوان برای تجربه‌ای عالی از پیاده‌گردی انتخاب کرد.

شهر رامزاو در کجاست؟

تماشای آسمان زیبا

معمولا شهرها جای مناسبی برای نگاه کردن به آسمان و تماشای بیشمار ستاره در آن نیست و برای چنین کاری مجبور هستید به دل نقاط دوردست بزنید. اما رامزاو از این قاعده مستثنی است.

شهر رامزاو در کجاست؟

نزدیک‌ترین شهر بزرگ به این شهر حدود ۱۰ مایل (۱۶ کیلومتر) از فاصله دارد. بنابراین می‌توان بدون نگرانی از وجود کمترین آلودگی نوری به آسمان خیره شد و از تماشای کهشکان‌ها لذت برد. یادتان باشد حتی در تابستان هم شب‌ها کمی سرد است، بنابراین از داشتن پتو اطمینان حاصل کنید.

شهر رامزاو در کجاست؟

کونیگززی (Königssee)

دریاچه کونیگززی اغلب در لیست‌های مختلف به عنوان زیباترین دریاچه‌ی آلمان معرفی می‌شود که البته پر بیراه هم نیست. حتی اگر عکاس نباشید، به سختی می‌توان عکسی بد از این ناحیه گرفت.

شهر رامزاو در کجاست؟

به دلیل اینکه کوه ها به طور مستقیم از دل آب بیرون زده‌اند، هیچ گونه مسیر پیاده‌روی وجود ندارد، اما می‌توانید سوار بر قایق از چشم اندازهای اطراف و کلیسای زیبای سینت بارتولومئو دیدن کنید. این ناحیه یکی از نقاط بکر شهر رامزاو به شمار می‌رود.

شهر رامزاو در کجاست؟شهر رامزاو در کجاست؟

اسکی روی برف

اگرچه استراحتگاه کوهستانی هاکشوارزک (Hochschwarzeck) نسبت به دیگر استراحتگاه‌های ایالت بایرن کوچک‌تر است، اما بودن در این مکان تجربه‌ی اسکی به مراتب اصیل‌تری را به همراه دارد.

شهر رامزاو در کجاست؟

خوشبختانه در طول تابستان هم می‌توان از تله کابین نصب شده در این مکان استفاده کرد. بنابراین اگر چندان اهل پیاده‌گردی نیستید تجربه‌ی تماشای چشم اندازهای سحرانگیز اطراف سوار بر تله کابین خالی از لطف نخواهد بود.

شهر رامزاو در کجاست؟

جشنواره‌ هربستفست و آلمابتریب (Herbstfest and Almabtrieb)

هربستفست یا فستیوال پاییز زمان برگزاری رویداد سالانه‌ی آلماتریب (زمانی که گاوها از مراتع تابستانی به چراگاه‌های زمستانی آورده می‌شوند.) است. اگرچه ممکن است کمی شلوغ باشد، اما جشن واقعا سرگرم کننده‌ای در انتظارتان خواهد بود.

شهر رامزاو در کجاست؟

به هرحال تماشای گاوهای تزئین شده و چوپانانی که لباس‌های سنتی باوریایی این ناحیه را پوشیده‌اند برای هر خارجی زبانی جذاب به نظر می‌رسد. فقط یادتان باشد تاریخ این جشنواره‌ها سال به سال فرق می‌کند اما می‌توانید از برگزاری آن در ماه سپتامبر مطمئن باشید.

شهر رامزاو در کجاست؟

غذاها و نوشیدنی‌های سنتی آلمانی

وقتی که در مناطق حومه‌ای شهرهای ایالت بایرن حضور دارید، بهترین زمان برای امتحان کردن رژیم غذایی مخصوص آلمان است. از سوسیس‌های مشهور آلمانی گرفته تا انواع نودل و غذاهای متنوع دیگر همه و همه برای لذت بردن مهمانان فراهم شده‌اند.

شهر رامزاو در کجاست؟

البته هیچ وعده‌ی غذایی در آلمان بدون نوشیدنی‌های مخصوص این کشور کامل نمی‌شود. بهتر است از خدمتکارها برای پیشنهاد ویژه بپرسید. مجموعه‌ی رستوران‌های بزرگی در اطراف شهر رامزاو وجود دارد که هرکدام از آن‌ها تجربه‌ای منحصر به فرد و البته نزدیک را برای شما رقم خواهند زد.

دو رستوران Wirtshaus Wachterl و Haus Schwarzeckبا وجود غذاهای خوشمزه و چشم اندازهای زیبای کوهستانی می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی باشند.

شهر رامزاو در کجاست؟

سالزبورگ

گرچه سالزبورگ شهری جدا و البته بزرگ‌تر نسبت به رامزاو محسوب می‌شود، اما از آنجایی که تنها ۲۵ مایل (۴۰ کیلومتر) از این شهر فاصله دارد و شهری خارج از آلمان به شمار می‌رود، بنابراین حتما باید از آن بازدید کرد. (البته این مورد برای ما ایرانی‌ها به دلیل مسائل روادید کمی مشکل است).

شهر رامزاو در کجاست؟

شهر رامزاو در کجاست؟

این شهر اتریشی، جاذبه‌های فراوانی دارد که دست کم باید یک روز کامل را به آن اختصاص دهید.

شهر رامزاو در کجاست؟

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید