دریاچه حلیمه جان ، عروسی زیبا در گیلان

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

یکی از جاهای دیدنی گیلان دریاچه حلیمه جان یا دریاچه عروس است که تا کمی بیش از این بسیار ناشناخته بود. اما امروزه این مکان به یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان تبدیل‌شده که مردم زیادی از سراسر ایران و جهان برای تماشای طبیعت فوق‌العاده راهی روستای حلیمه جان در نزدیکی رودبار گیلان می‌شوند. جالب ترین زیبایی این دریاچه مربوط به اول صبح‌هاست که جلبک‌های سبزرنگ سطح دریاچه را می‌پوشانند و آب به رنگ سبز درمی‌آید، اما با شروع وزش باد کم‌کم جلبک‌ها کنار رفته و رنگ آبی دریاچه دوباره به چشم می‌خورد، دریاچه دورنگ می‌شود. آب‌وهوای خوب و بکر منطقه، آرامش خاصی را در وجود آدمی ایجاد می‌کند که بیشتر به همین خاطر اسم دریاچه را دریاچه عروس گذاشتند.

دریاچه حلیمه جان ، عروسی زیبا در گیلان

یکی از مکان‌های زیبای گیلان دریاچه حلیمه جان یا دریاچه عروس است که تا کمی بیش از این، بسیار ناشناخته بود. اما امروزه این مکان به یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان تبدیل‌شده است.

دسترسی

دریاچه حلیمه جان ، عروسی زیبا در گیلان

مسیر جاده‌ای که به دریاچه عروس می‌رود، مسیر راحتی است، یعنی از اتوبان تهران – قزوین، باید از جاده منجیل و رودبار عبور کنید تا به توتکابن برسید و تابلوی خروجی حلیمه جان را ببینید. دسترسی به این دریاچه به پیاده‌روی نیز نیاز دارد اما باید بدانید که این پیاده‌روی تقریباً یک‌ساعته واقعاً ارزشش را دارد.

زمان سفر

دریاچه حلیمه جان ، عروسی زیبا در گیلان

اگر فکر می‌کنید تابستان بهترین فصل برای مسافرت به این منطقه است، چون در تابستان هوا گرم است و می‌توانید برای خنک شدن وارد دریاچه شوید، اما باید بدانید که پاییز دریاچه حلیمه جان یا دریاچه عروس گیلان واقعاً بی‌نظیر است، درست است شاید هوا سرد باشد یا به خاطر بارش‌ها مسیر گل‌آلود باشد، اما وقتی نقاشی خدا را از نزدیک ببینید همه این‌ها را فراموش کرده و متوجه می‌شوید ارزشش را دارد تا در این موقع از سال قصد مسافرت داشته باشید.

عکاسی

دریاچه حلیمه جان ، عروسی زیبا در گیلان

عاشقان عکاسی اینجا آتلیه شماست؛ تا می‌توانید عکاسی کنید، از طبیعت گرفته تا زیبایی دریاچه دورنگ که خود نشان‌دهنده خلقت خارق‌العاده خداوند است. اما اگر در آخر هفته‌ها اهل پیک‌نیک رفتن هستید، پیشنهاد ما این است حتماً به این دریاچه سر بزنید و از طبیعت و هوا و دریاچه هرچه بیشتر لذت ببرید.

دریاچه حلیمه جان ، عروسی زیبا در گیلان

حلیمه جان که از روستاهای زیبای شهرستان رودبار و بخش رحمت‌آباد است با مسیر سبز و جنگلی، غذاها و خانه‌های روستایی قدیمی با بافت روستایی حفظ‌شده می‌توانند از جذابیت‌های طبیعی این روستا باشند.

توتکابن

دریاچه حلیمه جان ، عروسی زیبا در گیلان

شهر توتکابن نیز که از سال 76 تأسیس‌شده و یکی از شهرهای جوان گیلان محسوب می‌شود در 13 کیلومتری مرکز رودبار قرار دارد و حدود 2 هزار و 600 نفر جمعیت شهری دارد. توتکابن مرکز بخش رحمت‌آباد و بلوکات است، چون توتکابن زمانی مرکز پرورش کرم ابریشم بوده و درخت توت زیادی در این منطقه کاشته می‌شده، نام توتکابن از نام درخت توت گرفته‌شده است.

دریاچه حلیمه جان ، عروسی زیبا در گیلان

توتکابن دارای زیبایی‌های طبیعی و خدادادی و از جاذبه گردشگری رودبار است که هرساله بسیاری از مسافران و گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. چون شهر توتکابن در بلندترین کوهپایه‌های گیلان یعنی (درفک) قرارگرفته، بنابراین شهری بسیار زیبا و موردپسند گردشگران است. مسافران این شهر علاوه بر لذت بردن از آسمان، می‌توانند زمینی نیز از دو رود زیبای سفیدرود و سیاه رود لذت ببرند.

دریاچه حلیمه جان ، عروسی زیبا در گیلان

بااینکه روستاهای رودبار هرکدام جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فردی دارند، اما روستای حلیمه جان با دریاچه زیبای عروس خود شناخته‌شده و سالانه تعداد زیادی گردشگر و تورهای طبیعت‌گردی را به خود جذب می‌کند. البته از برخی گردشگران باید گله کنیم، چون طی یک سال گذشته به خاطر کاهش بارندگی و زیادشدن رفت‌وآمد گردشگران به این منطقه باعث بروز مشکلاتی برای زیبایی‌های این دریاچه می‌شوند، حیف نیست چنین طبیعت بی‌نظیری را که خداوند به ما هدیه کرده نتوانیم درست نگهداری کنیم.

دریاچه حلیمه جان ، عروسی زیبا در گیلان

روستای حلیمه جان و دریاچه عروس علاوه بر زیبایی ظاهری، مردمانی بسیار مهمان‌نواز دارد که خانه‌های روستایی خود را برای اسکان گردشگران آماده کرده‌اند و غذای محلی، ماست محلی، تخم‌مرغ محلی را به شما به‌عنوان سوغاتی می‌دهند.

ماهیگیری

دریاچه حلیمه جان ، عروسی زیبا در گیلان

اگر عاشق ماهیگیری هستید، باید به شما مژده داد که تصمیم درستی گرفته‌اید و آدرس صحیحی را آمده‌اید، زیرا این روستا با منظره‌ای بسیار زیبا از قله درفک و جنگل و طبیعت زیبایش کمتر از چند دقیقه با سفیدرود فاصله دارد که می‌توانید آنجا ماهیگیری را تجربه کنید و لذت ببرید.

دریاچه حلیمه جان ، عروسی زیبا در گیلان

اگر از آن‌هایی که قبلاً به این ناحیه سفرکرده‌اند سؤال بپرسید، مطمئناً پاسخ‌ خواهند داد که این منطقه تکه‌ای از بهشت است، زیرا آب‌وهوای تمیز و پاک چنین منطقه‌ای بکر آرامش خاصی به آدم می‌دهد، مخصوصاً برای آن‌هایی که از شهرهای صنعتی سفر می‌کنند، لذت هوای پاک را خواهند چشید، همان‌طور که از مهربانی و صمیمیت مردمان روستا گفتیم، حتماً غذاهای گیلانی که خوشمزه‌ترین غذاها هستند را امتحان کنید، مانند باقلاقاتق، میرزاقاسمی و ترشه تره.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید