بنر هدر

جاهای دیدنی لاس پالماس ، جزایر قناری کجاست ؟

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

جاهای دیدنی لاس پالماس یا همان جزایر قناری به دلیل زیبایی های منحصر به فرد جزایری به زیبایی هر چه تمام تلالوء هم آمیخته شده نور خورشید و زلالی آب است.

لاس پالماس جزایر قناری کجاست؟ در حدود 90 مایلی ساحل آفریقا، در جزیره گران کاناریا، مکانیست که دارای چشم اندازهای طبیعی بی نظیر است و بیش از نیمی از آن تحت حفاظت زیست کره یونسکو قرار دارد. شمال جزیره، تصویری از صخره هایی باورنکردنی و دراماتیک عرضه می کند و جنوب آن با سواحل زیبا پر شده است. لاس پالماس د گران کاناریا، شهر ساحلی غرق در نور خورشید با افسانه تاریخی جالبی است. شهر همانقدر تحت تاثیر گذشته استعماری اسپانیایی خود از قرن پانزدهم است که تحت تاثیر فرهنگ مردم گوانش، بومیان اصلی این سرزمین است. جاهای دیدنی لاس پالماس ، جزایر قناری کجاست ؟

موزه های لاس پالماس جزایر قناری

کلیسای اصلی شهر، نمونه جالبی از معماری لاس پالماس جزایر قناری است. این پرستشگاه قرن شانزدهمی ویژگی های نئوکلاسیک را نشان می دهد اما فضای داخلی آن به سبک گوتیک کار شده است و ستون های عجیبی به شکل نخل دارد. در بال جنوبی کلیسا موزه اسقفی قرار گرفته است که مجموعه ای از هنر مذهبی و اشیا مربوط به جشن را به نمایش می گذارد. موزه جالب دیگر این شهر، موزه جزایر قناریست که مجموعه ی قابل توجه باستان شناسی و قوم شناسی را به بازدیدکنندگانش نشان می دهد. این موزه فرهنگ شهر را پیش از ورود اسپانیایی ها مطالعه می کند. دوستداران هنر نباید دیدن موزه نستور را از دست بدهند که آثار نستور مارتین – فرناندز دلاتوره را به نمایش می گذارد که یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین نقاشان نمادگرای اسپانیا بوده است. این موزه نقاشی های او را شامل پرتره ها، چشم اندازها، طراحی ها، اسکیس ها و صنایع دستی ساخته اش نمایش می دهد. جاهای دیدنی لاس پالماس ، جزایر قناری کجاست ؟

طبیعت لاس پالماس جزایر قناری

لاس پالماس جزایر قناری سواحل و محیط طبیعی بینظیری نیز دارد. ساحل لاس کانتراس، کرانه ای عریض و آب آرامی دارد که مدیون موج شکن طبیعی است که توسط صخره ای آتش فشانی ساخته شده است. این ساحل هر آنچه که یک توریست نیاز دارد، در خود جای داده است: توالت های عمومی، چتر و تخت های آفتابگیر، اجاره وسایل ورزش های آبی و محوطه بازی کودکان. بخشی از این ساحل جایگاه غواصی است. ساحل دیگری به نام لا پلایا جینامار هم در این شهر موجود است که کوچکتر است و دارای خط ساحلی با ماسه های تیره و موج هایی معتدل است. از دیدنی هایی این شهر که حتما باید سری به آن زد، باغ های طبیعی آن است که هفت کیلومتر از لاس پالماس فاصله دارند. این باغ های گیاه شناسی شگفت انگیز، در دره ای زیبا واقع شده اند. با پیاده روی در سراشیبی جاده سنگی، چشم اندازهای زیبایی را شاهد خواهید بود که با گونه های گیاهی مختص جزایر قناری پر شده اند. جاهای دیدنی لاس پالماس ، جزایر قناری کجاست ؟

جزایر قناری از مجموع هفت جزیره در اقیانوس اطلس تشکیل شده و به خاطر نزدیکی جغرافیایی، کشور مراکش سال‌هاست ادعای مالکیت آن را دارد؛ اما جزایر قناری بخشی از خاک اسپانیاست و مردم آن ملیت اسپانیایی دارند.

بین این هفت جزیره، دو تای آن‌ها از بقیه مهم‌ترند. جزیره تنه‌ریف و جزیره گرن‌کاناری. پایتخت جزایر قناری، شهر لاس‌پالماس است که در گرن کاناری واقع شده و شهر پرطرفداری در میان گردشگران است. جزیره تنه‌ریف هم از هفت تا شهر تشکیل شده که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهر آن، سانتاکروز در شرقی‌ترین قسمت جزیره است.

راحت‌ترین راه برای رسیدن به جزایر قناری، هواپیماست. رفتن به جزایر قناری از طریق فرودگاه‌های تنه‌ریف و گرن‌کاناری بیشترین تعداد پرواز را دارد و شلوغ‌تر است ولی اگر بخواهید وارد جزایر دیگر قناری شوید، هم ساعت‌های پروازی محدودتر می‌شود و هم بلیت‌ها گران‌تر.

تنه‌ریف دو فرودگاه دارد، رینا سوفیا در جنوب و لوس رودئوس در شمال جزیره. از هر دوی فرودگاه‌ها اتوبوس و تاکسی برای رفتن به شهرهای جزیره هست. اتوبوس‌ها معمولاً از ساعت ۱۲ تا پنج صبح کار نمی‌کنند و کرایه تاکسی‌ها هم این وقت شب گران‌تر می‌شود و بهتر است حواس‌تان به ساعت پرواز و رسیدن‌تان به مقصد باشد.

تنها فرودگاه گرن کاناری نیز در قسمت شرق جزیره قرار گرفته و حدود نیم ساعت با لاس‌پالماس فاصله دارد که این مسیر را می‌شود با تاکسی و اتوبوس هم طی کرد.

در هر دو جزیره‌، اتوبوس‌ها به راحتی رفت و آمد می‌کنند و در جاهای مختلف شهرها ایستگاه دارند، ولی یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفت و آمد در جزایر قناری، کرایه یک اتومبیل است. شرکت‌های بزرگی هستند که می‌توانید از آن‌ها ماشین کرایه کنید، تنها شرطش هم داشتن گواهینامه بین‌المللی و پاسپورت است.

جالبترین نکته این است که این جزایر به قناری معروف شده است ولی اثری از قناری در آن نیست!

چی بخوریم؟

ذائقه غذایی این منطقه، یک چیزی بین فرهنگ اسپانیا، لاتین و آفریقایی است. مواد اصلی بیشتر غذاهای محلی، سبزیجات و ماهی است و گوشت در این منطقه کمتر از حد معمول جاهای دیگر جهان و در خورشت‌ها یا به عنوان استیک مصرف می‌شود. یکی از غذاهای محبوبی که بهترینش را در تنه‌ریف می‌توان پیدا کرد، خوراک ماهی سانکوچو کاناریوست که همراه با سس موخو سرو می‌شود. سانکوچو یک جور ماهی سفید نمک سود شده است که گوشت ترد و خوشمزه‌ای دارد. مانند بقیه جاهای اسپانیا، تاپاس‌ هم یکی از خوراکی‌های معمول جزایر قناری است.

اگر برای ماهی تازه‌ای که در جزایر قناری می‌پزند و می‌خورند، یک صفت در نظر بگیریم آن صفت عالی خواهد بود. در منوهای رستوران‌ها غذاهایی که از ماهی و دیگر دریایی‌جات استفاده می‌شوند جای پر و پیمانی دارند. دو تا از غذاهایی که در تنه‌ریف خیلی پرطرفدارند کالدرتا و سانگوچو کاناریو است. اولی با گوجه‌فرنگی و گوشت بز و سیب‌زمینی تهیه می‌شود و دومی ماهی نمک‌دود شده است که با سسِ موجو سرو می‌شود. تاپاس یکی دیگر از فراورده‌های غذایی اسپانیا است که به جهانیان عرضه شده و به خوبی در جزایر قناری در دسترس است. تاپاس نوعی مزه است، سبک و کوچک بوده و آن را قبل از ناهار و شام می‌خورند.

اساس تاپاس را طعم قوی ، یعنی شوری یا تندی یا شیرینی و همچنین زیتون و پنیر تشکیل می‌دهد. معمولاً مثل ترشی یا اشتها آور از آن استفاده می‌کنند. در جزایر قناری موز را فراموش نکنید. موزهای قناری به خوشمزگی معروفند پس حتماً آن را امتحان کنید، چه به صورت میوه و چه به صورت سرخ شده در روغن. پاپاس سانکوچادا سیب‌زمینی‌ است که در آب بسیار شور پخته شده. این سیب‌زمینی با سس قرمز تند سردی که طعم فلفل و سیر می‌دهد سرو می‌شود و خودش از خانواده تاپاس است که یعنی وعده غذای اصلی نیست.

کی برویم؟

این آب و هوا حتی اگر نخواهید، لبخندی بر لب شما خواهد گذاشت، میانگین درجه حرارت هوا در زمستان به ١٨ درجه سانتی‌گراد و در تابستان‌ها هم به حدود ٢۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، البته در بعضی روزهای گرم در تابستان امکان دارد که درجه حرارت از ٣٠ درجه سانتی‌گراد هم بیشتر شود. درست است که هوا هیچ وقت خیلی سرد نمی‌شود اما به هر حال بد نیست که در زمستان لباس گرم همراه داشته باشید. در زمستان هوا خنک، دلچسب و البته آفتابی است و به‌کل با آنچه از زمستان اروپا و آمریکای شمالی در سر دارید متفاوت است، بنابراین جزایر قناری در طول فصل زمستان همیشه شلوغ و پر از توریست‌های اروپایی و آمریکایی است، در عوض تابستان‌ها جزایر پر از اسپانیایی‌ها می‌شود، یکی از دلایل این امر برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف است.

جاذبه ها و مناطق دیدنی لاس پالماس

۱-بازدید از Loro Parque

جاهای دیدنی لاس پالماس ، جزایر قناری کجاست ؟Loro Parque یکی از بهترین پارک های حیوانات در تمامی دنیا می باشد. این پارک مساحتی در حدود ۱۳٫۵ هکتار دارد و در تنه ریف واقع شده است. تنوع حیوانات و پرندگان موجود در این جزیره و پارک مثال زدنی می باشد. به گفته ی بسیاری این پارک بهشت طوطی ها تلقی می شود و تا به حال بیش از ۴۰ میلیون بازدید کننده داشته است.

۲-بازدید از پارک Siam

جاهای دیدنی لاس پالماس ، جزایر قناری کجاست ؟

این پارک جزء یکی از بهترین پارک های آبی دنیا می باشد و در سال ۲۰۱۶ به عنوان بهترین پارک آبی دنیا در رتبه ی اول منتخبان سایت معتبر تریپ ادوایزر ایستاد. این پارک آبی زیبا همواره از یک معماری تایلندی بهره می برد که زیبایی خاصی به این محل بخشیده است. برای بازدید از این پارک حداقل به سه ساعت زمان نیاز دارید. مساحت ۱۸٫۵ هکتاری این مکان، باعث شده انواع تفریح و سرگرمی های متنوع در این مکان برای گردشگران مهیا گردد.

۳-استراحت مطلق در سواحل Gran Canaria

جاهای دیدنی لاس پالماس ، جزایر قناری کجاست ؟

Gran Canaria که به عنوان دومین جزیره ی پر تردد در بین جزایر قناری شناخته می شود دارای سواحل رنگین و بسیار زیبایی می باشد که استراحت و شنا و تفریح در این سواحل، جزئی جدایی ناپذیر از سفر شما به این مناطق خواهد بود. به عنوان مثال می توان به ساحل Maspalomas و Playa del Inglés اشاره کرد که شن های روان و بسیار طلایی را در خود جای داده اند. سایر سواحل San Agustin، Ocean Beach، Amadores و … هستند.

۴-بازدید از Palmitos Park

جاهای دیدنی لاس پالماس ، جزایر قناری کجاست ؟این پارک زیبای گیاه شناسی بیست هکتاری، امروز باغ وحش زیبایی نیز در دل خود جای داده است که بازدید از این مکان را به مانند زدن دو نشان با یک تیر می نماید. هم می توانید از انواع گیاه ها و گل های موجود دیدن کنید و با آنها آشنا شوید و در دل طبیعت زیبا کلی عکس بگیرید و هم از باغ وحش مجهز آن نهایت بهره را ببرید و اوقات خود را سپری کنید. این پارک نیز بر روی جزیره ی Gran Canaria واقع شده است.

 ۵-تجربه تورهای کوه آتشفشانی Teide

جاهای دیدنی لاس پالماس ، جزایر قناری کجاست ؟

این کوه آتشفشانی که در قسمت تنریف جزایر قناری واقع شده است، یکی دیگر از جاهایی است که می توانید از آن دیدن کنید. این کوه آتشفشانی ۳۷۱۸ متر ارتفاع دارد و به همین دلیل به عنوان مرتفع ترین نقطه اسپانیا شناخته می شود و دقیقا به همین دلیل هم توریست های زیادی از آن دیدن می کنند.

همچنین این کوهستان به عنوان سومین کوهستان مرتفع آتشفشانی دنیا نیز شناخته می شود. اطراف این کوه تورهای درمانی برای استفاده از آب های معدنی برگزار می شود که طرفداران بی شماری دارد.

۶-بازدید از Fundacion Cesar Manrique

جاهای دیدنی لاس پالماس ، جزایر قناری کجاست ؟

اینجا خانه ی یکی از هنرمندان مشهور اسپانیایی می باشد که همواره به دلیل خلق آثار هنری متنوع، توانسته است به یکی دیگر از جاذبه های جزایر قناری تبدیل شود.

۷-بازدید از پارک استوایی Guinate

جاهای دیدنی لاس پالماس ، جزایر قناری کجاست ؟

این پارک در جزیره ی Lanzarote واقع شده است و یکی دیگر از جاذبه هایی است که می توانید از آن دیدن کنید. شهرت اصلی این پارک بیشتر به خاطر وجود پنگوئن ها می باشد و محلی برای نگه داری پنگوئن ها و همچنین انواع نمایش آن ها می باشد. بیش از ۱۳۳۰ گونه ی جانوری در این پارک وجود دارند.

لازم به ذکر است که روزانه شش بار نمایش طوطی ها نیز در این پارک برگزار می شود.

۸-تور های دریانوردی در سواحل Papagayo

جاهای دیدنی لاس پالماس ، جزایر قناری کجاست ؟

قایقرانی و تورهای دریانوردی در جزایر قناری یکی دیگر از تفریحاتی هست که می توانید انجام دهید. آب های روان و مکان هایی بکر برای شنا و دریانوردی، باعث رونق تورهای دریانوردی در این منطقه شده است. در اکثر تورها وعده های غذایی به طور کامل سرو می شود.

همچنین بازدید از جزایر کوچک نیز در برنامه ی این تور ها می باشد.

۹-تفریحات آبی در جزایر قناری

جاهای دیدنی لاس پالماس ، جزایر قناری کجاست ؟

شاید بتوان جزایر قناری را یکی از ایده آل ترین نقاط کره ی زمین برای تفریحات آبی و غواصی و ورزش های مرتبط با آن دانست. در جزایر Lanzorate، Corralejo، Puerto Del Carmen، Adeje شرکت ها و کارگزاران مختلفی برای انجام تفریحات آبی از قبیل غواصی و پاراسیلینگ و غیره وجود دارند که می توانید از آن ها بهره برید.

۱۰- بازدید از Santa Cruz در La Palma

جاهای دیدنی لاس پالماس ، جزایر قناری کجاست ؟

Santa Cruz در دارای مناظر زیبایی برای پیاده روی و همچنین قصر ها و خانه هایی بزرگ می باشد که استراحت گاه و مکانی مناسب برای بازدید می باشد. انواع کلیسا های اسپانیایی در کنار خانه هایی که قدمت آن ها به قرن شانزدهم و هفدهم می رسد، از اینجا، یک جاذبه گردشگری ساخته است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید