نئور اردبیل ،‌ دریاچه نئور در کوه باغرو اردبیل

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

از جمله جاهای دیدنی اردبیل میتوان زیبایی های دریاچه ی تقریبا ناشناخته ی ارتفاعات کوه باغرو و دشت های اطراف دریاچه نام برد.

به هر کدام از شهرهای ایران که بروید طبیعتی زیبا و منحصربفرد جلوی چشمانتان ظاهر می شود. شهر اردبیل در شمال غربی ایران با آب و هوایی مطبوع، طبیعتی بکر و دیدنی را در خود جای داده است و یکی از جاذبه های گردشگری اردبیل البته طبیعی دریاچه نئور است .

نئور اردبیل ،‌ دریاچه نئور در کوه باغرو اردبیل

دریاچه نئور کجاست؟

درمیانه راه اردبیل به خلخال، در فاصله ۴۸ کیلومتری اردبیل و در دره ای در دل کوهستان باغرو، یکی از بی نظیرترین دریاچه های ایران با نام دریاچه نئور واقع شده و مرز میان استان اردبیل و گیلان است.

این دریاچه وسعتی حدود ۲۱۰ هکتار داشته و به عنوان بزرگترین دریاچه طبیعی آب شیرین اردبیل بشمار می آید.

دریاچه نئور با عمقی حدود ۵ متر،  بر بلندای رشته کوه باغرو واقع شده و چیزی حدود ۲۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

دریاچه نئور به دلیل واقع شدن در منطقه ای پرباران و نیز وجود چشمه های فراوان در اطراف آن، همواره و در طول سال پر آب است.

همچنین این دریاچه به دلیل برخورداری از ارتفاع زیاد و واقع شدن در منطقه ای کوهستان، از آب و هوایی خنک بویژه در روزهای گرم سال  برخوردار است.

نئور اردبیل ،‌ دریاچه نئور در کوه باغرو اردبیل

چشم انداز های زیبا، آب فروان و آب و هوای خنک و دلپذیر، این دریاچه را به یکی از بهترین مکان های تفریحی برای سپری کردن روزهای گرم سال بدل ساخته است.

پوشش گیاهی اطراف دریاچه نئور نیز در نوع خود بی نظیر بوده و می توان تنوع بی شماری را از گونه های گوناگون گل و گیاه در کنار این دریاچه مشاهده کرد.

این دریاچه یکی از مناطق مهاجرت پرندگان بوده و می توان در طول سال انواع پرندگان مهاجر را در این دریاچه نگریست.

ماهی غزل آلای پرورش یافته شده در این دریاچه شهرت جهانی داشته و در تمام فصل سال بجز زمستان می توان رقص زیبای این ماهی ها را در آب دریاچه به تماشا نشست.

در فصل بهار این دریاچه به اوج زیبایی خود رسیده و تصویر منعکس شده کوه های پر برف آن در آب شفاف دریاچه منظره ای زیبا بوجود آورده و ترکیب این زیبایی با سرسبزی زمین های اطراف آن تابلویی زیبا و طبیعی را خلق می کند.

نئور اردبیل ،‌ دریاچه نئور در کوه باغرو اردبیل

برای رسیدن به دریاچه زیبای نئور اردبیل باید ۳۵ کیلومتر از این شهر در مسیر خلخال فاصله گرفته و پس از رسیدن به راه بودالالو مسیر کوه را به مقدار ۱۳ کیلومتر طی کرد.

پس از طی کردن این مسیر و پشت سر گذاشتن روستای عباس آباد، دریاچه نئور خود را نمایان کرده و می توان چشم انداز زیبایی از این دریاچه را مشاهده کرد.

نئور اردبیل ،‌ دریاچه نئور در کوه باغرو اردبیل

مسیر دسترسی به دریاچه در تمام طول مسیر آسفالت بوده و همین راه مناسب  سبب شده تا علاقه مندان بیشتری برای بهره مندی از زیبایی های طبیعی آن به این منطقه سفر کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید