بنر هدر

۱۱ شغلی که همیشه در سفر هستند

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

گذشته از همه‌ چیزهایی که سفر به ما یاد می دهد، سفر کردن راهی است برای چند روز استراحت و فراغت از زندگی روزمره و دوری از مشکلات. اما با هزینه‌های زیاد سفر چه کنیم؟ یک راهش انتخاب شغلی است که چه بخواهید چه نخواهید مجبور به سفر باشید. و اصلا چی بهتر از این؟ هم به شهرهای مختلف سفر می‌کنید و هم کار می‌کنید. مثلا چه کارهایی؟ ما در این نوشته درباره مشاغل پرسفر نوشته‌ایم. در واقع هم پول در میآورید و هم سفر میکنید و لذت میبرید.

مهماندار هواپیما

۱۱ شغلی که همیشه در سفر هستند

چه شغلی داشته باشیم که سفر برویم و حقوق هم بگیریم؟ اسم سفر شغلی که بیاید، اول به‌یاد مهماندار هواپیما می‌افتیم. مهماندارها در هفته چند بار سفر می‌کنند و گاهی هم امکان استراحت در شهر مقصد را دارند. خرید در فرودگاه‌های مختلف، آشنا شدن با آدم‌هایی که از فرهنگ‌های گوناگون می‌آیند، گشتن در شهر و لذت پرواز در آسمان گوشه‌ای از جذابیت شغل مهماندار است.

اما این فقط مزیت‌هاست و اگر پای درد دل مهمانداران بنشینید از بی‌خوابی، مشکلات گوارشی به دلیل برهم خوردن ساعت تغذیه و همچنین نبود اکسیژن مناسب رنج می‌برند. به همه اینها سروکله زدن با مسافران و ناوگان بعضا فرسوده را نیز اضافه کنید.

راهنمای تور

۱۱ شغلی که همیشه در سفر هستند

اگر بخواهید با تور سفر کنید، مبلغ زیادی را می‌پردازید تا آژانس مسافرتی زحمت رزرو هتل و برنامه‌ریزی برای بازدید از جاهای دیدنی را بکشد. اما راهنمای تور که باشید، نه تنها پولی نمی‌پردازید، بلکه حقوق هم دریافت می‌کنید. راهنمای تور به جاهای مختلفی سفر می‌کند، همیشه در گردش است و فرصت آشنا شدن با آدم‌های مختلف را دارد. کافی است اطلاعات خوبی درمورد جاذبه‌های گردشگری داشته باشید و بتوانید با روی خوش با دیگران ارتباط برقرار کنید.

تیوا فرخی، راهنمای تور یکی از آژانس‌ها درباره سختی‌های کار یک راهنمای تور می‌گوید: شما به عنوان راهنما باید به نیاز همه مسافران توجه کنید و بین نیازهایشان فرق نگذارید. بزرگترین هدف شما باید این باشد که به همه خوش بگذرد و این کار ساده‌ای نیست. مدیریت زمان و انتقال دانسته‌ها به بقیه با زبان قابل فهم از دیگر چالش‌های این شغل است.

بازاریاب‌ها و نماینده‌های فروش

۱۱ شغلی که همیشه در سفر هستند

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها کارکنان فروش و بازاریابی را به ماموریت کاری می‌فرستند. اگر چنین شغلی را می‌پسندید، فرصت آن‌را دارید تا ضمن مذاکره با شرکت‌های دیگر، بدون پرداخت هزینه بلیت و اقامت، در شهرهای مختلف به گردش بروید و خستگی کار را از تن‌تان بیرون کنید.

راننده‌

۱۱ شغلی که همیشه در سفر هستند

راننده‌های خط ترانزیت یکی از شغل‌های پر سفر را دارند. روز و شب به دل جاده می‌زنند، زیر آسمان آبی و در سکوت خارج از شهر رانندگی می‌کنند و شهرها و کشورهای مختلف را می‌بینند.

مترجم

۱۱ شغلی که همیشه در سفر هستند

اگر مترجم خوب و قدرتمندی باشید، این شانس را دارید که مترجم افراد مهمی بشوید. به این ترتیب در همه سفرها آدم‌های معروف را همراهی می‌کنید؛ در زمان آزادتان هم می‌توانید در شهر بگردید، غذاهای محلی را امتحان کنید و با محلی‌ها گپ بزنید.

وبلاگ نویس یا اینستاگرامر

۱۱ شغلی که همیشه در سفر هستند

می‌شود از طریق وبلاگ‌نویسی یا عکس آپلود کردن در اینستاگرام پول درآورد؟ چرا که نه. بلاگرها و اینستاگرامرهای زیادی در دنیا هستند که مدام در حال سفرند. از غذاهایی که می‌خوردند و جاهایی که می‌بینند برای علاقه‌مندانشان عکس می‌گذارند و به این وسیله و به مرور زمان بر تعداد دنبال کنندگانش اضافه می‌شود و خود تبدیل به تریبونی می‌شوند که به کمک صنعت مارکتینگ و تبلیغات می‌آیند و اینفلوئنسر مارکتینگ را شکل می‌دهند.

این عده معمولا برای سفرهاشان اسپانسری دارند که هزینه‌ بلیت و اقامتشان را پرداخت می کند یا از طریق همان آگهی‌های تبلیغاتی بخشی از هزینه سفرشان درمی‌آید.

عضو گروه موسیقی

۱۱ شغلی که همیشه در سفر هستند

کمتر گروه موسیقی‌ای را پیدا می‌کنید که معروف باشند و در طول سال به شهرهای مختلف برای برگزاری کنسرت سفر نکند، بنابراین شاید بتوان روی موسیقی هم برای درآمدزایی حساب کرد.

معلم زبان انگلیسی برای غیرانگلیسی‌زبان‌ها

۱۱ شغلی که همیشه در سفر هستند

اگر مدرک TEFL داشته باشید،‌ می‌توانید در کشورهای غیرانگلیسی‌زبان به‌عنوان معلم انگلیسی مشغول کار شوید. برای مدرسه‌‌ شهرهای مختلف درخواست کار بفرستید و معلم زبان مدرسه بشوید.

ورزشکار

۱۱ شغلی که همیشه در سفر هستند

در هر رشته‌ ورزشی که فعالیت کنید، برای شرکت در مسابقه‌های مختلف به همه جا سفر می‌کنید. هر جا که مسابقه‌های استانی، ملی و بین‌المللی درجریان باشد، شما هم می‌روید. البته اگر ورزشکار خوبی باشید، بیشتر روز را مشغول تمرین هستید، ولی حتما زمان آزادی هم برای استراحت و تفریح خواهید داشت.

عوامل فیلم

۱۱ شغلی که همیشه در سفر هستند

لازم نیست حتما ستاره‌ یا قهرمان فیلم باشید. از منشی صحنه تا کارگردان و بازیگر همراه گروه فیلم‌سازی سفر می‌کنند. درست است که ساعت‌ها کار کردن سر صحنه‌ فیلم‌برداری شما را خسته خواهد کرد، اما بخش تفریحی سفر، کاری می‌کند خستگی را فراموش کنید.

خبرنگار

۱۱ شغلی که همیشه در سفر هستند

حتما در تلویزیون دیده‌اید که گزارشگران از شهری دیگر حوادث را گزارش می‌کنند. خبرنگار و عکاس حرفه‌ای که باشید، احتمال زیادی پیش روی شماست که برای تهیه‌ گزارش به شهر یا کشور دیگری سفر کنید، ولی این را هم در نظر داشته باشید که خبرنگاری جزو ۱۰ شغل سخت در سراسر جهان است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید