باغ سنگی در سیرجان اثر درویش خان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

باغ سنگی درویش خان در سیرجان استان کرمان با زیبایی هرچه تمام که میوه های سنگی این باغ اثری از درویش خان است که در همین باغ دفن شد.

سفرهای ماجراجویانه می تواند از پر مخاطب ترین نوع سفرها باشد و همواره افراد بسیاری را به سمت خود بکشاند. ایران نقاط بسیاری در این حوزه دارد که با آشنایی با آنها می توان یکی از خاص ترین نوع گردشگری را تجربه کرد؛ حسی را که نمی توان در گونه های دیگر از سفر به دست آورد.

باغ سنگی در سیرجان اثر درویش خان

آدرس: ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر سیرجان استان کرمان

در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر سیرجان استان کرمان، باغ اسرار آمیزی وجود دارد که بر خلاف تصورات از یک باغ، اصلا سرسبز نبوده و تنها مملو از درختان خشکیده است.

هنگامی که در این باغ گام می نهید، منظره ای شگفت انگیز، تمام توجهتان را به خود جلب کرده و وحشتی خاص، وجودتان را فرا می گیرد. وجود میوه هایی از جنس سنگ بر روی درختان خشک، منظره ای شگفت انگیز و در عین حال ترسناک را برای این باغ به ارمغان آورده است.

باغ سنگی در سیرجان اثر درویش خان

مالک این باغ فردی بنام درویش خان اسفندیار پور بوده و این باغ نیز به نام باغ درویش خان شناخته می شود.

داستان شکل گیری این باغ به این صورت است که در حدود ۴۰ سال قبل، هنگامی که درختان باغ درویشان خان خشک می شوند، وی حالت طبیعی خود را از دست داده و به نشانه اعتراض، درختان خشکیده را از خاک بیرون آورده و در محل کنونی مجدد کاشته و سنگ هایی را که از کوه های اطراف جمع آوری کرده بود، به این درختان خشک آویزان می کند.

همچنین گفته می شود این باغدار پیر به سنگ بسنده نکرده و گاهی سر گوسفندانی را که توسط گرگ کشته شده بودند را از این درختان آویزان کرده که این عمل وی با اعتراض افراد محلی مواجه شده و او دیگر این کار را ادامه نداد.

باغ سنگی در سیرجان اثر درویش خان

باغ سنگی امروزه به عنوان یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری سیرجان شناخته می شود

اما سنگ ها تنها میوه های این درختان خشکیده نبوده و بر روی آنها می توان لوله اگزوز ماشین، چرخ دنده‌های فرسوده، لاستیک‌های نخ‌نمای پنچر شده، پیت نفت، قوطی حلبی، آینه شکسته، شناور کولر، نی قلیان شکسته و بسیاری ضایعات دیگر هم یافت کرد.

همچنین درویش خان پس از مرگش در همان محل به خاک سپرده شد و تنها این سوال را بی جواب گذاشت که این پیرمرد در سال های واپسین عمر چگونه توانسته سنگ های سنگین را به این محل آورده و به درختان بیاویزد.

باغ سنگی در سیرجان اثر درویش خان

درویش خان پس از مرگش در همان محل به خاک سپرده شد

وجود این باغ دلیل اصلی سر زدن گردشگران به این منطقه بوده و باغ سنگی امروزه به عنوان یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری این شهر شناخته می شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید