پردرآمدترین کشور آسیا در زمینه گردشگری کدام است؟

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی UNWTO کشور تایلند از لحاظ درآمد حاصل از توریسم بین المللی در صدر کشورهای آسیایی قرار دارد. درآمد تایلند از گردشگری در سال گذشته، ۵۷ میلیارد دلار بوده است که در حدود دو برابر درآمد ماکائو (۳۶ میلیارد دلار)، ژاپن (۳۴ میلیارد دلار)، هنگ‌کنگ (۳۳ میلیارد دلار) و چین (۳۳ میلیارد دلار) است. در سطح جهان، تنها کشورهایی که درآمد بیشتری نسبت به تایلند از طریق گردشگری به دست می‌آورند، فرانسه (۶۱ میلیارد دلار)، اسپانیا (۶۸ میلیارد دلار) و آمریکا هستند که مورد آخر، با ۲۱۱٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار مدال طلای این رقابت را به خود اختصاص داده است. تعداد گردشگران خارجی که در سال آینده به تایلند سفر می کنند به ۴۰ میلیون نفر خواهد رسید که بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور است.

پردرآمدترین کشور آسیا در زمینه گردشگری کدام است؟

بیش از یک سال پیش، هتل پنج ستاره‌ آنانتارا سیام (Anantara Siam) با نقاشی‌های دیواری طلایی و محوطه‌ای با چشم اندازی زیبا، به همراه منوی صبحانه‌ی سلطنتی در بانکوک، پایتخت تایلند، به قیمت شبی ۱۵۰ دلار آغاز به کار کرد. حتی گران‌ترین سوغاتی شهر که یک مجسمه‌ی فیل مرواریدکاری‌شده است کمتر از یک شام معمولی در یکی از مک دونالدهای نیویورک قیمت دارد.

پردرآمدترین کشور آسیا در زمینه گردشگری کدام است؟

جان بلانکو، مدیر عامل هتل پنج ستاره‌ کاپلا بانکوک (Capella Bangkok) که روبه‌روی رودخانه‌ی چائو فرایا (Chao Phraya River) قرار دارد و  بهار سال آینده افتتاح خواهد شد، گفت: هیچ شکی در این قضیه وجود ندارد که بانکوک و تایلند از منظر تاریخی همیشه یک مقصد ارزشمند برای گردشگران محسوب می شده اند اما تلاش های زیادی صورت گرفته است تا جنبه تاریخی تنها عامل جذب گردشگران نباشد.

پردرآمدترین کشور آسیا در زمینه گردشگری کدام است؟

طبق شاخص سالانه‌ی مقصدهای جهانی مستر کارت (MasterCard’s Global Destination Cities Index) بانکوک برای سومین سال پیاپی به‌ عنوان پربازدیدترین شهر ۲۰۱۷ در میان همه‌ی شهرهای جهان برگزیده شد. این مطالعه نشان می‌دهد که مسافرانی که در تایلند بوده اند ۱۷۳ دلار برای یک روز گردش در پایتخت این کشور هزینه کرده‌اند، در حالی که گردشگرانی که در دبی هستند ۵۳۷ دلار و در سنگاپور ۲۸۶ دلار برای سفر خود هزینه کرده اند. پیش‌بینی می‌شود که امسال مسافران ۱۴٪ بیشتر از سال گذشته در این شهر هزینه کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید