بهترین جاهای دیدنی کازرون قسمت دوم

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

کازرون از شهرهای مهم استان فارس می باشد که در همسایگی شیراز است . میتوان جاهای دیدنی شیراز را به کازرون نسبت داد اما خود کازرون به اندازه کافی جای دیدنی دارد که از لحاظ گردشگری خودکفا باشد .

کازرون از شهرهای متمدن و معروف تمدن ایران زمین است و از این جهت هر ساله گردشگران زیادی را در خود می بیند.اما این امر دلیل بر آن نیست که فقط جاهای تاریخی و قدیمی داشته باشد بلکه دارای دیدنی های طبیعی زیادی هم می باشد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

بهترین جاهای دیدنی کازرون

طول تاریخ مورد توجه سلاطین و صاحبان قدرت بوده‌است. به سبب جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی همواره گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواند.

نورد، بلدالعتیق، شهر کهنه، شهر سبز، گازرگاه، گازران، گازرون، کازران، کوه زران و دمیاط عجم از نام‌های پیشین کازرون می‌باشد. کازرون در دوره ساسانیان، به فرمان شاپور اول تأسیس شد.

این شهر در دوران طلایی اسلام یکی از بزرگترین مراکز و موطن بسیاری از دانشمندان، شاعران، صوفیان و دیگر بزرگان بوده‌است. از این شهر همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگترین مراکز و شهرهای تمدن و فرهنگ اسلامی یاد می‌شود. کازرون یکی از مراکز علم و دانش اسلامی و نوآوری در دوران طلایی اسلامبود.

این شهر از مراکز بزرگ صوفیان نیز بوده‌است.

بهترین جاهای دیدنی کازرون

جاهای دیدنی کازرون

از سده ۴ و ۵ هجری قمری این شهر توسط شیخ ابواسحاق کازرونی مسلمان شد. زبان اکثریت مردم کازرون پارسی و به گویش کازرونی سخن می‌گویند. هنرهای رایج در کازرون دولچه دوزی، نمدمالی، سفال‌گری، گیوه دوزی و… هستند.

پرونده شهر باستانی بیشاپور برای ثبت در میراث جهانی یونسکو ارسال شده‌است. این شهر دارای بناهای تاریخی و مذهبی بسیاری است که قابلیت گردشگری دارند. طبیعت کازرون نیز از مراکز گردشگری در فارس و ایران است. کازرون از شهرها و پایتخت‌های قدیمی ایران است و اکنون از نگاه جمعیتی، دومین شهر پرجمعیت استان فارس، سومین شهرستان پرجمعیت فارس، پنجاه و سومین شهرستان پرجمعیت ایران است.

مسافت شهر کازرون با شیراز ۱۲۰ کیلومتر و تا تهران ۱۰۶۰ کیلومتر است.

اقتصاد شهرستان کازرون برپایه کشاورزی، دام پروری و صنایع استوار است. مهم‌ترین فراورده‌های آن گندم، مرکبات، پنبه، تره بار و فراورده‌های دامی است. درشهرستان کازرون کشاورزی صنعتی و سنتی رایج است.

بهترین جاهای دیدنی کازرون

معروف ترین مکانهای دیدنی کازرون

مکانهای دیدنی کازرون , دیدنی‌های کازرون به قدری زیاد هستند که در تمام فصول پاسخگوی مسافران و گردشگران مشتاق هستند.کازرون از شهرستان‌های غرب استان فارس است که وصف زیبایی‌هایش و طبیعت کم‌نظیرش غیرممکن است. دیدنی‌های کازرون به قدری زیاد هستند که در تمام فصول پاسخگوی مسافران و گردشگران مشتاق هستند. تماشای طبیعت بی‌بدیلش در فصل تابستان، آب‌تنی در چشمه‌سارها و رودخانه‌هایش در فصل تابستان، قدم زدن در باغ‌های مرکبات آن در پاییز، همه جاذبه‌هایی هستند که گردشگران را شیفته خود می‌کنند.

بهترین جاهای دیدنی کازرون

جاهای دیدنی کازرون در فارس

کازرون شهری پر جاذبه است که به دلیل داشتن خاک حاصلخیز، تنوع منابع طبیعی، آب‌های زیرزمینی فراوان و پوشش گوناگون گیاهی به نگین سبز استان فارس معروف شده است. در این مطلب شما را به تماشای دیدنی‌های کازرون دعوت می‌کنیم.

شهرتاریخی بیشاپور از جاهای دیدنی کازرون

شهر تاریخی بیشاپور از بزرگترین شهرهای دوران ساسانی به شمار می‌رود که در زمان خود با شهرهای مهم جهان نظیر «بیزانس» و «انطاکیه» برابری می‌کرده است. بیشاپور در فاصله ۲۳ کیلومتری شمال‌غربی کازرون در نزدیکی رودخانه شاپور قرار گرفته است. به خاطر نزدیکی به سواحل جنوبی خلیج‌ فارس برای ساسانیان اهمیت زیادی داشته است. امروزه این شهر به دلیل حجاری‌ها، نقوش برجسته‌ای که از دوران ساسانیان به یادگار مانده و معبد آناهیتا، دارای اهمیت فراوان است و مورد توجه مردم قرار گرفته است.

بهترین جاهای دیدنی کازرونشهرتاریخی بیشاپور

جاذبه ها و مکانهای دیدنی کازرون

دریاچه پریشان از مکانهای دیدنی کازرون

دریاچه پریشان بزرگترین و زیباترین دریاچه آب شیرین کشور است که در ۱۲ کیلومتری جنوب‌شرقی کازرون قرار گرفته است. آب دریاچه پریشان بیشتر از بارش‌های سالانه تامین می‌شود و بیشترین مساحت خود را در اردیبهشت ماه پیدا می‌کند. اگر در زمستان به دیدن این دریاچه بروید، می‌توانید از ۵۰۲ نوع پرنده با بیش از ۱۰۰ گونه دیدن کنید.

بهترین جاهای دیدنی کازرون

دریاچه پریشان

امام زاده حسین از مکانهای دیدنی کازرون

در شمال شهر تاریخی بیشاپور، در کنار روستای سید حسین در ۲۳ کیلومتری جاده کازرون به شیراز، یکی از مهم‌ترین امام‌زاده‌های شهر کازرون قرار گرفته است که «امام زاده حسین» نامیده می‌شود. امام‌زاده حسین از نواده‌های امام چهارم، «امام زین‌العابدین» است. این امام‌زاده به دلیل وجود چشمه «سراب اردشیر» و پوشش جنگلی درختان سرسبز و سر به فلک کشیده و باغ‌های مرکبات فراوان، میان گردشگران و اهالی کازرون بسیار محبوب است.

بهترین جاهای دیدنی کازرون

امام زاده حسین

روستای دوان از مکانهای دیدنی کازرون

روستای دوان در دو فرسخی شمال کازرون در ناحیه‌ای کوهستانی با آب و هوایی مطبوع و دلنشین قرار گرفته است. این روستا را به «ماسوله استان فارس» می‌شناسند، زیرا خانه‌های این روستا نیز مانند روستای ماسوله به صورت پلکانی ساخته شده، بطوری که‌ حیاط یک خانه، بام خانه زیرین است.

بهترین جاهای دیدنی کازرون

روستای دوان

سرو کلانی از مکانهای دیدنی کازرون

در ۲۸ کیلومتری شمال‌شرقی کازرون روستایی به نام کلانی قرار گرفته است . بخاطر وجود سرو سر به فلک کشیده و کهنسالش معروف شده است. می‌توان گفت که سرو روستای کلانی پس از سرو معروف «ابرکوه» یزد، کهنسال‌ترین سرو کشور است. اهالی این روستا عمر این سرو را بیش از ۵۰۰ سال تخمین می‌زنند.

بهترین جاهای دیدنی کازرون

سرو کلانی

غار شاپور از مکانهای دیدنی کازرون

غار شاپور در انتهای «تنگ چوگان»  و در ارتفاع نزدیک به ۸۰۰ متری از سطح زمین قرار گرفته . به واسطه قرارگیری مجسمه شاپور در دهانه آن به غار شاپور معروف شده است.

بهترین جاهای دیدنی کازرون
غار شاپور

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید