بنر هدر

بهترین جاهای دیدنی کلارآباد

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

کلار آباد بین نمک آبرود و سلمانشهر قرار دارد که با توجه به جاهای دیدنی سلمانشهر و مسافران این شهر از کلارآباد هم دیدن کنید شهری ساحلی جنگلی مانند تمام اکثر شهرهای استان مازندران و گیلان است.

بهترین جاهای دیدنی کلارآباد
کِلارآباد یکی از شهرهای استان مازندران در ایران است. مردم آن به زبان مازندرانی با گویش تبری کلارستاقی و فارسی سخن می‌گویند.

کلارآباد با جمعیت ثابت حدود ۱۰٫۰۰۰ نفر در شهرستان عباس‌آباد و بخش کلارآباد قرار دارد و یکی از مناطق قدیمی، زیبا و پرجاذبهٔ شمال کشور است که در غرب استان مازندران واقع شده‌است و دارای آب‌وهوای معتدل خزری است. این شهر در فاصلهٔ ۱۹۰ کیلومتری ساری، مرکز استان، ۱۷۸ کیلومتری رشت و ۲۱۲ کیلومتر تهران قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری کلار آباد

این شهر از شمال به دریای دریای خزر و از جنوب به دامنه‌های سرسبز رشته‌کوه‌های البرز متصل است که این مواهب طبیعی، زیبایی و جذابیت این شهر را دوچندان کرده‌است. این شهر دارای مبلمانِ شهریِ زیبا بوده که در ادوار مختلف به‌عنوان شهر زیبا و سلامت استان انتخاب گردیده‌است.

محله‌های کلارآباد

کلارآباد از محله‌های خوشامیان و کلارآباد بالا و کلارآباد پایین و چارز و جیسا و اسپی‌رود و لاروسر و کیاده تشکیل شده‌است. این شهر توریستی است و دارای دو شهرک توریستیِ خوشامیان و امیردشت می‌باشد. جمعیت عمدهٔ کلارآباد در دو بخش کلارآباد بالا و خوشامیان متمرکز شده‌است. جمعیت این شهر در فصول مختلف سال، به‌ویژه تابستان، متغیر است و گردشگران بسیاری را در خود جای می‌دهد.

بهترین جاهای دیدنی کلارآباد

روستای یال بندان سرا

روستای یال بندان سرا در 5 کیلومتری شهر کلارآباد روستای زیبای یال بندان سرا قرار دارد روستایی در مجاورت جنگلهای انبوه و تپه های سر سبز که از چشم انداز جاده می توان آن را دید. زندگی مردم روستای یال بندان سرا از راه کشاورزی ، دامداری و باغداری تامین می شود . برخی از اهالی به چای کاری مشغولند .کارخانه ی چای در روستای یال بندان سرا احداث شده است که علاوه بر اشتغال تعدادی از این روستا برگ سبز چای این اهالی روستا و روستاهای اطراف را خریداری می کنند. در بالای این روستا در حاشیه ی جنگل چند غار واقع شده است که نشانگر پیشینه تاریخی روستای یال بندان سراست .

بهترین جاهای دیدنی کلارآباد

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید