بنر هدر

رستوران های خوب تهران ، بهترین رستوران های تهران

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

وب سایت معتبر Tripadvisor بر اساس نظرات کاربران خود (که اکثر خارجی هستند) لیست بهترین رستورانهای تهران را منتشر کرده است . نکته مهم این هست که بسیاری از رستورانها در تریپ ادوایزر عضو نیستند و در رتبه بندی فوق نیز جایگاهی ندارند اما به هر حال این لیست شامل رستورانهای به نام و معتبری هستند که توریستهای خارجی از آنهای رضایت داشته اند.

رستوران های خوب تهران ، بهترین رستوران های تهران

حالا از دهه سی و چهل و زمانی که کافه نادری، پنتری، پیتزا داوود، شرف الاسلامی و رستوران های انگشت شمار دیگر، تنها رستوران های تهران بودند، خیلی وقت است گذشته و  حالا تعداد رستوران های تهران، چه پروانه دار و چه بدون پروانه، آنقدر زیاد است که آمار دقیقی از تعدادشان وجود ندارد.

بهتر بگوییم تعداد رستوران های تهران آنقدر زیاد است که گاهی آدم را سردرگم می‌کند که کدام یکی باید برود. بنابراین در اینجا درباره تعدادی از معروف ترین رستوران های تهران نوشته ایم و برای نوشتنش، نظرات مردم و مشتری ها در سایت های مرتبط را نیز مدنظر قرار داده‌ایم.

رستوران مسلم

رستوران های خوب تهران ، بهترین رستوران های تهران

راه ندارد حرف معروف ترین رستوران‌ های تهران بشود و اسمی از رستوران مسلم نیاید. رستوران مسلم، از بقیه رستوران های بازار جوان تر است، ولی به اندازه قدیمی های بازار مثل شمشیری و شرف الاسلامی هوادار دارد. گاهی آدم ها از آن سر شهر به عشق خوردن غذای مسلم می کوبند و به بازار تهران می آیند تا بعد از خوردن غذای مسلم به قول خودشان به رستگاری برسند.

در مسلم کباب، ماهیچه و همانطور که در سر درش نوشته ته چین حرف اول را می‌زند. ته چین مسلم با بقیه ته چین هایی که خورده‌ایم فرق میکند. ته چین در اینجا هم با مرغ و هم با گوشت سرو می‌شود. میگویند بعد از خوردن ته چین اینجا باید تجربه خوردن ته چین های خشک را دیگر بریزی دور و دیگر هم بهشان فکر نکنی. صف جلوی مسلم گاهی تا وسط های سبزه میدان کشیده شده، ولی نباید بد به دلتان راه دهید چون به سرعت برق و باد پیش می رود.  فقط اینکه باید بدانید رستوران مسلم رستوران بسیار شلوغی است هرچند رسیدن به بهترین ها معمولا سختی های خودش را دارد.

قیمت ها در مسلم با توجه به حجم غذاها که برای سیر کردن دونفر کافی است، معقول است. کباب کوبیده مسلم  و ته چین آن، ۲۱ هزار تومان است.

آدرس: بازار، نبش سبزه میدان ، کوچه حج رحیم خان ،پلاک۴

رستوران کوبابا

رستوران های خوب تهران ، بهترین رستوران های تهران

رستوران کوبابا، رستوران متفاوتی است. رستوران بزرگی که بخشی از میزهایش در فضای داخلی و بخش دیگری در فضای نیمه باز رستوران قرار دارد و دستتان برای انتخاب باز است. دلایلی که باعث معروفیت رستوران کوبابا شده اینها هستند: رستوران کوبابا رستوران بسیار جذابی است، دکور شیک و متفاوتی دارد و برخورد کارکنان بسیار محترمانه. دوم اینکه منوی کوبابا متنوع است و غذاهای لبنانی و افغانی را میتوانید در این رستوران امتحان کنید و چی از این بهتر.

بعد هم اینکه پیش غذاهای کوبابا خودش دنیای جداگانه ای دارد و برای انتخاب حسابی دستتان باز است. حمص، سالاد تبوله، فلافل، سمبوسه و سالاد فتوش اینجا به عنوان پیش غذا بسیار خوشمزه است. از بین غذاها هم اسکندر افندی، پلوی افغانی، موساکای بادمجان و  خورشت بادمجان و قوره میتواند انتخابتان باشد. این رستوران صبحانه هم دارد.

قیمت های کوبابا کمی بالاست. پیش غذاهای اینجا قیمتی بین ۱۷ تا ۲۱ هزار تومان دارند و غذاهای اصلی آن مثل اسکندر افندی ۳۳ هزار تومان است.

آدرس: جردن، خیابان گلخانه، شماره ۲۵۷، طبقه اول

رستوران خونه

رستوران های خوب تهران ، بهترین رستوران های تهران

یکی دیگر از بهترین رستوران های تهران، رستوران خونه است. رستوران خونه، واقعا شبیه خانه است. یعنی اینکه احساس راحت در خانه بودن را در اینجا دارید. فضای گرمی در آن حاکم است، روی زمین فرش انداخته‌اند، میز را خیلی با صفا برایتان می‌چینند و غذا را در بشقاب های گل سرخی سر میز می‌آورند. طعم و رنگ غذاها هم آدم را یاد غذاهای خانگی می‌اندازد و خونه را خواستنی تری می‌کند. شاید به این خاطر که دستورپخت غذاها از مامان شهین و بدری جون است یعنی دو نفری که اسمشان روی دوتا از غذاهای اینجا هم گذاشته شده.

وقتی وارد رستوران خونه می‌شوید ازتان با نان سنگک تازه، پنیر و سبزی پذیرایی می‌کنند و شروع خوبی را برایتان رقم می‌زنند. در خونه باید کاری با ته دیگ انبه، جوجه گوجه‌ای، شوید پلو با گردن، مرغ مامان شهین، ته چین بدری جون سفارش داد و از خیر ماست و خیار و سالادش هم نگذشت. فقط اینکه منوی رستوران “خونه” چرخشی است و هر روز تغییر می‌کند.

قیمت های رستوران خونه بالاست، البته تاکید بیشتری ها این است که هر دو نفر در اینجا باید یک غذا سفارش بدهند.

دیزی سرای ایرانشهر

رستوران های خوب تهران ، بهترین رستوران های تهران

دیزی سرای ایرانشهر که کارش را از سال ۱۳۸۶ شروع کرده، یکی از رستوران های خیلی معروف تهران است. شاید بگویید خیلی شلوغ است یا درد دل‌های دیگری مثل گران بودنش را مطرح کنید. ولی عوضش دیزی فرد اعلایی میخورید که کم و کاستی ندارد و این سوال را هم با شما مطرح کنیم که این روزها چی ارزان است که دیزی باشد؟

دیزی سرای ایرانشهر، تخصصش فقط طبخ دیزی است. در جایی که فضایی سنتی دارد . دیوارهایش پر از نقاشی های قهوه‌خانه‌ای است و فضایی سنتی بر آن حاکم. در دیزی سرای ایرانشهر دیزی را در ظروف سنگی برایتان به همراه مخلفات فراوان می‌آورند، دیزی‌ای که خوب جا افتاده و همه چیزش به اندازه است.

اما باید توجه کنید که اینجا فقط دیزی دارد و آن هم برای ناهار، پس اگر دیزی خور نیستید باید انتخاب جایگزینی پیدا کنید. از اینها گذشته با اینکه دیزی غذایی ساده و خودمانی است، ولی در دیزی سرای ایرانشهر برای رسیدن به آن باید خوب خرج کرد. قیمت هر پرس دیزی در اینجا همراه مخلفاتش ۴۵ هزار تومان است.

آدرس: ایرانشهر، خیابان کلانتری، پلاک ۵۲

رستوران گشت

رستوران های خوب تهران ، بهترین رستوران های تهران

با اینکه رستوران گشت، رستوران کوچکی است و مدت زیادی نیست که باز شده، ولی یکی از بهترین رستوران های تهران است که در جمع‌های دوستانه هم تعریفش را زیاد می‌کنند. گشت، رستورانی امروزی است یعنی اینکه خودش را با سلیقه عمومی خوب وفق داده. کیفیت غذاها بالاست و منویش پر از غذاهای جدید است.

اسم غذاها هم در گشت جالب و هیجان‌انیگز است طوری که میگویید بگذار یکبار امتحانش کنم. گشت غذاهای سنتی و اصیل ایرانی دارد که اسم های جالبی دارند. مثلا اسم یکی از غذاها اورامان است یا اسم یکی دیگر میانکاله، آبادان، ماسال و هنگام. جز این هم بقیه غذاها همگی اصیلند. مثل هویر که ماهی قزل آلای کبابی شکم پر است یا هلیله که قلیه میگوی است، کته مایان که کباب راسته گوسفندی و برنج کته است و کاله جوش.

پخت غذاها هم در اینجا متفاوت است. بعضی از غذاها کبابی هستند، برخی دیگر در ظروف چدن درست می شوند و برخی دیگر در تنور و تابه.

در گشت ساندویچ های خوشمزه ای هم میتوان خورد. همبرگر کالبر و ساندویچ میانکاله مثلا. متوسط قیمت های این رستوران چندان بالا نیست، ولی قیمت های نوشته شده در منو با آنچه در فاکتور می آید، گاهی زمین تا آسمان فرق می‌کند. پس خودتان را آماده کنید.

آدرس: جردن، بین گلشهر و ناهید شرقی ، کوچه گلفام ، مجتمع تجاری امیر

کافه کباب هیوا

رستوران های خوب تهران ، بهترین رستوران های تهران

کبابی هیوا در خیابان دربندی با فاصله کمی از میدان تجریش قرار دارد و معروف ترین غذاهای ایرانی را سرو می کند. و در حال حاضر در لیست برترین رستوران های تهران در سایت تریپ ادوایزر رتبه یک را دارد.

آدرس : تجریش ، خیابان دربندی

تلفن : 22266444

شاندیز مشهد (جردن)

رستوران های خوب تهران ، بهترین رستوران های تهران

رستوران شاندیز یکی دیگر از بهترین رستوران های تهران است که با کیفیت ترین غذاهای ایرانی را سرو می کند. ‏‏

‏‏‏آدرس : خیابان آفریقا (جردن) – بلوار صبا

‏تلفن : 22043755 (6خط)

رستوران دیوان

رستوران های خوب تهران ، بهترین رستوران های تهران

با دکوراسیونی زیبا و غذاهایی با کیفیت ، رستوران دیوان یکی از برترین رستوران های غذای ایرانی در تهران می باشد.

‏ ‏ ‏‏‏آدرس : خیابان فرشته، بعد از خیابان کوهیار، مجتمع تجاری سام سنتر

تلفن : 22658853‏ ‏ ‏

رستوران یاس ‏

رستوران های خوب تهران ، بهترین رستوران های تهران

این رستوران که در خیابان ولیعصر تهران واقع شده است انواع غذاهای ایرانی و بین المللی از جمله سوپ یا استیک را سرو می ‏کند و فضا و دکوراسیونی شیک نیز دارد.‏

آدرس : خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت

تلفن : 22011020‏

رستوران SPU

رستوران های خوب تهران ، بهترین رستوران های تهران

رستوران SPU واقع در خیابان درکه تهران می باشد که انواع غذاهای ایرانی را سرو می کند.

آدرس : درکه، میدان درکه

تلفن : 22173705-22173706-22419494-22419495

رستوران کوهپایه

رستوران های خوب تهران ، بهترین رستوران های تهران

کوهپایه یکی از کافه رستورانهای شیک و بزرگ دربند است که در سینه کوه و به صورت طبقات روی هم در 7 طبقه بنا گردیده است. ورودی سرسبز و زیبا بعلاوه آبشارها و جوی های آب در هر طبقه از ویژگی های این رستوران است.

آدرس : تهران , شمیران , دربند ، بالاتر از میدان سربند , میدان کوهپایه ، رستوران کوهپایه

تلفن : 22705424 – 22712518

معرفی رستوران های خوب و معروف تهران به علاقه مندان به غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی کمک می کند تا مقصد شکم گردی خود را در تهران بزرگ انتخاب کنند .

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید