بنر هدر

آبشار آب سفید الیگودرز

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آبشار آب‌سفید یکی از آبشارهای استان لرستان است.آبشار آب‌سفید معروف به عروس زیبای آبشارهای ایران می‌باشد. این آبشار در جنوب شرقی این استان و در دامنه کوه‌های زاگرس و در کنار کوه بلند قالی کوه در زلقی قرار گرفته است و دسترسی به آن با جاده از شهر الیگودرزامکان‌پذیر است. آب این آبشار از دل تونلی در دل یک کوه سنگی بیرون می‌آید. ارتفاع آبشار ۷۰ متر و عرض تاج آن در فصل پر آبی حدود ۸ متر می‌باشد. این آبشار به رود رودبار لرستان می‌پیوندد و سرانجام به دز می‌ریزد. می‌توان گفت به علت اینکه آب آن به صورت مخلوط با هوا بر اثر برخورد با سنگ‌ها به شکل حباب سفید در می‌آید به آب‌سفید معروف شده است. خود آبشار در دره‌های تاریک که در اثر فعالیت‌های زمین شناختی و فرسایش توسط آب در چند هزار سال بوجود آمده قرار دارد.

آبشار آب سفید الیگودرز

آبشار آب سفید کجاست؟

استان لرستان به واسطه جاذبه های طبیعی که در خود جای داده است، از جمله استان های گردشگری کشور به حساب می آید و هرساله میزبان هزاران دوست دار طبیعت می باشد که برای بازدید از جاذبه های طبیعی آن، به این استان سفر می کنند. در لرستان انواع جاذبه های طبیعی از غارها گرفته تا آبشارهای خروشان و چشمه ها را می توان یافت که در این مقاله تصمیم داریم شما را با یکی از آبشارهای زیبای این استان به نام آبشار سفید خرم آباد آشنا کنیم. این آبشار به دلیل قرار گرفتن در شهر الیگودرز به آبشار آب سفید الیگودرز نیز شهرت دارد و زیبایی های نهفته در دل آن باعث شده است که لقب عروس زیبای آبشارهای ایران را بر روی آن بگذارند.

آبشار آب سفید الیگودرز

آبشار آب سفید در الیگودرز در جنوب شرقی لرستان و دامنه کوه زاگرس قرار دارد و از چشمه آب سفید الیگودرز جریان پیدا می کند. این آبشار 70 متر ارتفاع داشته و عرض تاج آن در فصول پرآب به 8 متر نیز می رسد و به همین جهت از جمله بلند ترین آبشارهای کشور به حساب می آید. به آبشار آب سفید در زبان محلی او سپید نیز گفته می شود و دلیل قرار دادن این نام بر روی آن رنگ سفید آب آن می باشد که در اثر برخورد آب با سنگ ها و ایجاد حباب های سفید به وجود می آید. این آبشار در نهایت به رود رودبار می پیوندید و به دز می ریزد. اگر قصد سفر به این آبشار را دارید پیشنهاد می کنیم برنامه سفر خود را از اوایل فصل بهار و اواسط خرداد ماه برنامه ریزی کنید؛ البته در تابستان نیز می توان از این منطقه بازدید کرد ولی بازدید از آن در طبیعت بهاری لذت دیگری دارد.

آبشار آب سفید الیگودرز

در پیرامون آبشار آب سفید لرستان شما می توانید به بازدید از سایر جاذبه های طبیعی این منطقه همچون چشمه ها و رودخانه های پرآب بپردازید. علاوه بر این، این آبشار در منطقه ای ییلاقی با پوشش گیاهی متنوع واقع شده است و تمامی اطراف آن را درختانی همچون بلوط و گردو پوشانده است. همچنین به دلیل گردشگری بودن این منطقه امکانات رفاهی بسیاری از جمله استراحتگاه، نمازخانه و غرفه های مواد غذایی در اطراف آبشار ساخته شده اند.

آبشار آب سفید الیگودرز

آبشار آب سفید الیگودرز از جمله جاذبه های طبیعی استان لرستان می باشد که شما می توانید در تور خرم آباد گردی از آن بازدید به عمل آورید.

آدرس بشار آب سفید : استان لرستان، شهرستان الیگودرز، منطقه پیشکوه ذلقی

عکس های آبشار آب سفید

آبشار آب سفید الیگودرز

آبشار آب سفید الیگودرز

آبشار آب سفید الیگودرز

آبشار آب سفید الیگودرز

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید