بنر هدر

آبشار سوله دوکل ارومیه ، زیباترین آبشار ارومیه

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آبشار سوله دوکل یکی از زیباترین جاذبه های منطقه است که در تجمیع تقارن زیبایی های طبیعی استان حرفی برای گفتن دارد هرچند منطقه سرد و خشک بر سرسبز بودن ناحیه تاثیر دارد اما تاثیرات مثبتی برای گردشگران دارد .

آبشار سوله دوکل ارومیه ، زیباترین آبشار ارومیه

آبشار سوله دوکل کجاست؟

استان آذربایجان غربی به واسطه جاذبه های طبیعی که در خود جای داده است یکی از استان های گردشگری کشور محسوب می شود که هرساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی علاقه مند به طبیعت است. در این استان انواع جادبه های طبیعی از غار تا آبشار را می توان جست و جو کرد که همین موارد باعث شده اند طبیعت گردی در ارومیه از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد. در این مقاله می خواهیم به برسی یکی از آبشارهای این استان به نام آبشار سوله دوکل ارومیه بپردازیم. این آبشار در منطقه مرگور و در دامنه کوه دالامپر واقع شده است و از جمله بلندترین آبشارهای کشور نیز به حساب می آید.

عکس آبشار سوله دوکل

آبشار سوله دوکل ارومیه ، زیباترین آبشار ارومیه

آب آبشار سوله دوکل در ارومیه از ارتفاع زیاد بر روی سنگ ها میریزد و این موضوع باعث ایجاد صدایی مهیب و همچنین ایجاد حالتی دود مانند می شود؛ از همین رو این آبشار سوله دوکل نام گرفته است که در زبان محلی به معنای آبشار دود می باشد. اطراف این آبشار را پوشش گیاهی انبوه احاطه کرده است و همچنین در این منطقه حیواناتی همچون عقاب، گرگ و سمندر زندگی می کنند که امروزه فقط تعداد کمی از آنها باقی مانده است. اگر قصد بازدید از این آبشار را دارید، پیشنهاد می کنیم برنامه سفر و بازدید خود را در فصل بهار برگزار کنید. در فصل بهار طبیعت این منطقه زیبایی منحصر به فردی دارد و لذت طبیعت گردی در آن را دوچندان می کند.

آبشار سوله دوکل ارومیه ، زیباترین آبشار ارومیه

آبشار سوله دوکل ارومیه از جمله جاذبه های طبیعی استان آذربایجان غربی می باشد که شما می توانید در تور ارومیه گردی علاوه بر بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی، از این آبشار زیبا نیز بازدید به عمل آورید.

آدرس آبشار سوله دوکل : استان آذربایجان غربی، 61 کیلومتری جنوب غربی ارومیه، روستای سوله دوکل

محصولات سفر

3 دیدگاه دربارهٔ «آبشار سوله دوکل ارومیه ، زیباترین آبشار ارومیه»

  1. اسم این آبشار به ترکی ( سولار توکلن) هست خواهشا تحریف نکنید و اسم واقعیشو بکار ببرید!!!

    یاشاسین آذربایجان ❤یاشاسین ارومیه

    پاسخ
  2. ارومیه قلب آذربایجان ❤خاک ابدی و خط قرمز ترکها
    اسم اصیل و ترکی این آبشار سولار توکلن هست یعنی جایی که آب میریزه خواهشا اسم آبشار رو اصلاح کنید و دست از تحریف بر دارید اکراد مهاجر تبعیدی از عراق و هندوستان سعی در تحریف مناطق آذربایجان دارند که البته توی خوابم نمیتونن ببینند حتی اون سینان داش سنندج جعلیتون هم جزیی از خاک آذربایجانه از مرز ترکی باشماق سنندج گرفته تا رودخانه قزل اوزون بزرگترین رودخانه استان سنندج ❤
    یاشاسین اورمیه ❤یاشاسین آذربایجان
    یاشاسین ترک‌❤یاشاسین آبشار سولار توکلن آذربایجان ❤

    پاسخ
  3. آبشار سولار توکلن ارومیه قلب آذربایجان هست نه اسم های من در آوردی !! خواهشا اسم آبشار رو اصلاح کنید و دست از تحریف بر دارید

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید