بنر هدر

پارک ارم تهران دومین پارک بزرگ ایران

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

تاریخچه پارک ارم

این مجموعه در سال 1353 خورشیدی به وسلیه رحیم علی خرم تأسیس و پارک خرم نامیده می شد . پس از انقلاب اسلامی ایران در سال 1358 این پارک طی حکم   شماره 1079 مورخ 22/02/58 و تأییدنامه شماره 27662و62/20 دادگاه انقلاب به تملک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی درآمد .

پاک ارم تهران دومین پارک بزرگ ایران

پارک ارم از بهترین جاهای دیدنی تهران در کیلومتر 4 اتوبان تهران-کرج جای گرفته است . این پارک با وسعتی بیش از 70 هکتار، بزرگترین پارک تفریحی ایران است .

این پارک دارای یک دریاچه 9 هکتاری قایقرانی و ماهیگیری، سه شهربازی با بیش از 80 دستگاه مهیج تفریحی، بزرگترین باغ وحش پایتخت با بیش از 110 گونه جانوری، شهربازی سرپوشیده قلعه جادویی، 20 هکتار فضای سبز و جنگلی، تالارهای پذیرایی، استخر روباز و حمام آفتاب بانوان، غرف مواد غذایی و پارکینگهای متعدد خودرو و موتورسیکلت  می باشد .

پاک ارم تهران دومین پارک بزرگ ایران

این مجتمع با داشتن قابلیت های بالای تفریحی و آموزشی خود، سالانه میزبان حدود 4 میلیون نفر از خانواده های ایرانی و اردوهای دانش آموزی می باشد . مجتمع ارم با تعدد و تنوع در انواع خدمات تفریحی، از امتیاز خاصی نزد ایرانیان برخوردار است .

جناب آقای سید محمد رضا پرهیزکار: مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره

جناب آقای هادی نافعی : عضو هیئت مدیره شرکت مجموعه تفریحی ارم سبز

جناب آقای  ایمان معماریان : رییس هیئت مدیره شرکت مجموعه تفریحی ارم سبز

شرکت ارم سبز یکی از شرکتهای تحت پوشش سازمان سیاحتی بنیاد که در غرب تهران و در زمین به مساحت 70 هکتار احداث گردیده است . 

پاک ارم تهران دومین پارک بزرگ ایراناین مجتمع که با داشتن قابلیتهای بالای تفریحی و آموزشی خود سالانه میزبان تعداد کثیری از خانواده های ایرانی و اردوهای دانش آموزشی می باشد. مجتمع ارم با تعدد و تنوع در انواع خدمات تفریحی، آموزشی و فرهنگی خود از امتیاز خاصی نزد ایرانیان برخوردار می باشد.

معرفی محصولات و خدمات پارک ارم

1- سه شهر بازی با بیش از 74 دستگاه تفریحی

2- بزرگترین باغ وحش پایتخت با بیش از 110 گونه جانوری

3- دریاچه زیبا و منحصر به فرد قایقرانی و ماهیگیری با بیش از 9 هکتار مساحت

4- تالارهای پذیرایی کشتی

5- استخرهای شنای تابستانی ویژه بانوان

6- فضاهای سبز و جنگلی

7- سالن سرپوشیده بازی (قلعه سحر آمیز با 110 بازی و گیم)

8- توقفگاه های وسیع جهت خودرو و موتورسیکلت

9-عرضه انواع مواد غذایی و همچنین ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان در سطح مجتمع

توانمندی و قابلیت های خاص /تولیدی/صادراتی/خدماتی

پاک ارم تهران دومین پارک بزرگ ایران

سهامداران پارک ارم :

1-بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

2-شرکت توسعه خدمات رفاعی پردیس ایرانیان

3-شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان

4-شرکت پیوند تجارت ایرانیان

5-شرکت ره نگار خاورمیانه پارس

اهداف کلی پارک ارم

1- ارتقای سطح تکنولوژی و ایمنی خدمات

2- ارتقای کیفیت خدمات

3- افزایش سهم بازار

4- افزایش سودآوری

پارک ارم تهران

اگر از روزمرگی و یکنواختی زندگیتان خسته شده اید و به دنبال مکانی برای انجام تفریحات هیجان انگیز و شاد به همراه خانواده یا دوستانتان می گردید، پارک ارم تهران پیشنهاد خوبی برایتان خواهد بود. در مجموعه تفریحی ورزشی شهر بازی پارک ارم، حس هیجان، ترس و لذت را با هم تجربه خواهید کرد.

پاک ارم تهران دومین پارک بزرگ ایران

تهران پر است از باغ ها و پارک های سرسبز و خرم، ولی پارک ارم با دیگر پارک های تهران کلی فرق دارد. مردم برای پیکنیک و لذت بردن از هوای تازه به این پارک سر نمی زنند. بلکه برای تجربه هیجان انگیز ترین و شاید ترسناک ترین فعالیت های عمرشان به این مکان می آیند. در اینجا هم باغ وحش وجود دارد، هم فضای سبز و هم شهربازی و کلی تجهیزات تفریحی که منتظر شما هستند. بنابراین چه بخواهید با خانواده و فرزندانتان به این پارک بروید و چه با دوستانتان، این پارک مکان تفریحی مناسبی برایتان خواهد بود. در ادامه ماجراجویی خود را در مجموعه پارک ارم تهران ادامه می دهیم.

پاک ارم تهران دومین پارک بزرگ ایران

دریاچه بزرگ و منحصر به فرد قایقرانی و ماهیگیری با بیش از ۹ هکتار مساحت، تالارهای پذیرایی کشتی، استخر شنای تابستانی ویژه بانوان، فضاهای سبز و جنگلی، سالن سرپوشیده بازی با بیش از ۱۱۰ بازی، پارکینگ و غرفه های فروش خوراکی و مواد غذایی از جمله دیگر بخش ها و امکانات موجود در پارک ارم تهران هستند. پارک ارم در سال ۱۳۵۰ و توسط فردی به نام رحیم علی خرم تاسیس شد. به همین دلیل قبل از انقلاب به این مجموعه، پارک خرم می گفتند. پس از انقلاب اسلامی نیز این مجموعه رونق خوبی داشته و اخیرا وسایل و تجهیزات جدیدی به آن اضافه شده است. بخش های اصلی پارک ارم، باغ وحش ارم، شهربازی ۱، شهربازی ۲ و شهربازی ۳ هستند که در ادامه هر کدام را معرفی خواهیم کرد.

پاک ارم تهران دومین پارک بزرگ ایران

باغ وحش ارم

مجموعه بزرگ باغ وحش ارم در ضلع جنوبی این پارک قرار دارد. این باغ وحش در زمینی به مساحت حدودا ۵ هکتار ایجاد شده و امروزه حدود ۱۲۱ گونه جانوری بومی و غیر بومی در آن نگه داری می شود. این باغ وحش در سال ۱۳۷۱ به مجموعه ارم اضافه شد. هدف از تاسیس باغ وحش ارم، آشنایی عموم مردم با حیات وحش و ایجاد محیطی پویا برای انجام تحقیقات در این زمینه عنوان شده است. انواع میمون، شیرهای آفریقایی، ببر سیبری، پلنگ، یوزپلنگ و … از جمله حیوانات موجود در این مکان هستند. اگر به دنیای حیات وحش علاقه دارید، یا دوست دارید فرزند خودتان را با حیوانات اهلی و وحشی آشنا کنید، بازدید این باغ وحش را در برنامه های آخر هفته خود بگنجانید.

پاک ارم تهران دومین پارک بزرگ ایران

شهر بازی شماره ۱ ارم

شهر بازی شماره ۱، در واقع فضایی برای تفریح و بازی کودکان است. وسایل سرگرمی این مجموعه تنوع گسترده ای دارند. نمازخانه و سرویس های بهداشتی از دیگر امکانات این بخش از پارک ارم هستند. از جمله وسایل این مجموعه می توان رالی کودک، قوی گردان، تاب کودک، یوروبانجی، جامپینگ، اسب گردان، کشتی صبا، سفینه، تونل وحشت، ترن هوایی کودک، استخر توپ، سورتمه، ماشین تصادفی کودکان و بزرگسالان، تله سیژ، ستاره گردان، مینی جت، کریزی دنس، سالتو، سرسره بادی و … را نام برد.

پاک ارم تهران دومین پارک بزرگ ایران

شهر بازی شماره ۲ ارم

در شهر بازی شماره ۲، امکانات کمی متفاوت می شوند. این جا کمی بیشتر هیجان را تجربه می کنید. قطار شادی، کشتی امیر، قوی گردان، استخر توپ، فریزبی کودک، مونوریل، سینما ۴ بعدی، موتور پرشی، سقوط آزاد، مجموعه بازی های کامپیوتری، بوستر، رالی آسفالتی، عینک سه بعدی، رنجر و … از جمله تجهیزات و تفریحاتی هستند که در شهر بازی شماره ۲ می توانید انجام دهید.

شهر بازی شماره ۳ ارم

کریزی موس، تاب پرنده، اسکیت یو، مجموعه پیست کارتینگ، آبشار، ترن هوایی خانواده، عینک سه بعدی و … از وسایل موجود در این بخش هستند. البته این سه بخش در مجموعه پارک ارم از هم تفکیک نشده اند و شما با ورود به مجموعه ارم، در واقع به هر سه بخش پای می گذارید. کافیست بسته به افرادی که با آن ها به این مکان آمده اید (خانواده، فرزندان کودک، دوستان) وسیله و نوع تفریح خود را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

پاک ارم تهران دومین پارک بزرگ ایران

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید