در (بازیما) اولین پارک علمی ایران ، علم را جذاب و مهیج یاد بگیرید !

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

اگر به زندگی نامه دانشمندان بزرگ نگاهی بیاندازیم به نگرانی آنها برای آموزش و یادگیری علوم مختلف به همه افراد جامعه پی خواهیم برد. علاقه مند ساختن افراد جامعه به علم، چالشی بزرگ پیش روی سیاست گذاران است.
در حال حاضر شیوه های جدیدی برای آموزش علوم در جهان  ترویج پیدا کرده است. از کارآمد ترین روش ها ، ایجاد پارک علمی است. پارکهای علمی در دو  شاخص  آموزش و توسعه یافتگی هر کشور اثر بخش می باشد.همین عامل باعث شده است که  تعداد پارکهای علمی در جهان رو به رشد و افزایش باشد.

در خاورمیانه تا سال 2015 تنها سه پارک علمی در دبی و بیروت و ابوظبی تاسیس شده بود این در حالی است که تنها در آمریکا شمالی بیش از ده هزار پارک و موزه علمی در علوم مختلف دایر شده است. نخستین پارک علمی  کشور ایران  در شهر مشهد تاسیس شد.

در سرزمین پروفسور بازیما در زمان سفر کنید.
در پارک علمی پروفسور بازیما در زمان سفر خواهید کرد. این مجموعه شما را به چندین هزار سال قبل خواهد برد. و قدم به قدم با شما همراه میشود تا طبیعت و حیات وحش را از گذشته تا به امروز بشناسید. از ابتدا تا انتهای سفر راهبر متخصص هم مسیر شما است . سرزمین پروفسور بازیما تجربه دلچسبی از یادگیری علوم طبیعی را به بازدید کننده  خود ارزانی می دارد.

در بخش ابتدایی بازدید شما در اولین نقطه شروع داستان آفرینش قرار خواهید گرفت. و بعد با دنیای کانی ها آشنا میشود. وجود یک غار و تجربه نزدیک به واقعیت غار نوردی شما را به وجد خواهد آورد. پس از این تجربه به تونل آفرینش قدم خواهید نهاد واز ابتدایی ترین و ساده ترین موجودات کره زمین بازدید خواهید کرد و از نمونه های واقعی دنیای مهره داران دیدن خواهید کرد. سپس با پستانداران زیست بوم خراسان آشنا خواهید شد.

با زیر دریایی بازیما به اعماق آبها روید !

تصور کشف اعماق دریا رویای همیشگی برای انسانها بوده است. در مجموعه علمی بازیما با وارد شدن به المان واقعی زیر دریایی از نحوه زیست موجودات زیر آب و انواع آنها مطلع میشوید.

فسیل ها، کتاب تاریخ زمین

فسیل ها کتاب تاریخ زمین هستند و در دل خود اسرار گذشته زمین را جا نهادند. بازیما یکی از منحصر به فرد ترین پارک های علمی است و برای نخستین بار در ایران مولاژ دایناسور در این پارک به نمایش در آمده است. فسیل نهنگ بومی در ابتدای ورودی به جذابیت های مجموعه بازیما افزوده است.
به طور کلی از لحاظ ساختار و محتوا مجموعه بازیما طراحی دقیق و متناسبی دارد که در نگاه بیننده اثر بخش است.

در کنار بررسی پارک های علمی ایران ، سرزمین پروفسور بازیما با وجود نقاط ضعف کم همچنان در درجه نخست قرار دارد. بازیما در طی سالها فعالیت خود توانسته گامی موفق در جهت ترویج علم برای همگان بردارد.
شهر زیارتی و سیاحتی مشهد، با وجود داشتن جاذبه های طبیعی مانند ییلاقات طرقبه و شاندیز همچنین  بازارهای خرید متنوع برای گردشگران، ظرفیت داشتن پارکهای موضوعی بسیاری را دارد به همین خاطر است که سرزمین پروفسور بازیما از جاهای دیدنی مشهد به حساب می آید.
این مجموعه به مسافران و ساکنین شهر مشهد تجربه قرار گرفتن در یک کلاس علمی سراسر شگفتی را می دهد. زائرین در کنار سوغات مشهد ، شناخت بهتر زیست بوم خراسان را از پارک علمی پروفسور بازیما به یادگار خواهند برد.

آدرس: مشهد – انتهای بلوار خیام شمالی – مجتمع تجاری وصال – طبقه 4+

تلفن: 31733-051

اینستاگرام: https://www.instagram.com/professorbazimaa

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «در (بازیما) اولین پارک علمی ایران ، علم را جذاب و مهیج یاد بگیرید !»

دیدگاه خود را بنویسید