بنر هدر

جان بخشی به رویای کودکی بچه ها در شهر مشاغل کارالند

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

جان بخشی به رویای کودکی بچه ها در شهر مشاغل کارالند

جان بخشی به رویای کودکی بچه ها

یکی از زیباترین و شیرین ترین رویاهای دوران کودکی هر انسان این است که بتواند در دنیای کودکانه اش نقش پدر و مادر را بازی کند و از تجربه این حس زیبا لذت ببرد. همه ما دختران کوچکی را دیده ایم که با ایفای نقش مادر برای عروسکش، با غذا پختن و آشپزی برای او و مراقبت و پرستاری از عروسک بیمارش حسی مادرانه را تجربه می کند و از انجام این مسئولیت ها احساس رضایت می کند. و یا پسران کوچکی را دیده ایم که کت پدر را می پوشند، کیفش را برمیدارند تا سرکار بروند و نقش پدر خانواده را بازی کنند. آن ها در بازی های کودکانه شان تمایل دارند کاری را انجام دهند که پدرشان انجام می دهد و از این طریق حس قدرت و اعتماد به نفس خود را پرورش می دهند. این امر به حدی اهمیت دارد که در شکل گیری شخصیت کودک در آینده موثر است و نباید به آن فقط به این دید که کودک در حال انجام یک بازی ساده است نگاه شود.

کشف استعداد کودکان توسط والدین

پدر و مادر هوشیار و آگاه به دنیای کودکان، از این فرصت نهایت استفاده را می کنند، استعداد و توانایی های کودک را کشف و شناسایی می کنند، شرایط لازم در جهت بررسی نقاط ضعف و قوت آن را فراهم می آورند و درصدد برمی آیند تا آن را در مسیری درست رهبری و هدایت کنند.

جان بخشی به رویای کودکی بچه ها در شهر مشاغل کارالند

ساختن پلی به آینده در شهر مشاغل کودکان کارالند مشهد

در دنیای امروز و با پیشرفت علم شناخت کودک و استعدادهای او و تلاش هایی که در این زمینه از سوی دلسوزان به این امر مهم انجام گرفته است فرصت های زیادی برای شناخت و پرورش این استعدادها از طریق تجربه ای شبیه به دنیای واقعی فراهم آمده است. فضایی برای خلق لحظاتی ناب و هیجان انگیز  درست شبیه به آن چه که والدین آن ها در دنیای بزرگترها تجربه می کنند. مکان هایی که با رویکرد تجربه ای نو و کارآمد برای ساختن آینده ای بهتر و هدفمند برای کودکان ساخته شده است. شاید اگر چنین مکان هایی وجود نداشت مساله شناخت علایق و استعدادهای کودک در سال های نخستین زندگی او میسر نبود و این امر به سال های بعدی عمر او موکول می شد.

جان بخشی به رویای کودکی بچه ها در شهر مشاغل کارالند

ساخت و طراحی چنین فضایی که به کودک فرصت تجربه مشاغل مختلف هماهنگ با دنیای او را بدهد و شرایط آموزش توأم با بازی و تخلیه هیجان در کنار خانواده را برای او فراهم سازد قطعا تأثیر بسزایی در پرورش خلاقیت و تقویت حس اعتماد به نفس کودک خواهد داشت و راه او را برای پاگذاشتن به جامعه و دنیای واقعی هموار خواهد ساخت.

اولین شهر مشاغل کودک در ایران با رویکرد استعدادیابی و آموزش

در سال های اخیر در شهر مشهد فضایی با این شرایط طراحی و اجرا شده است که از نظر گردشگری نیز یکی از جاهای دیدنی مشهد بشمار می رود و علاوه بر ساکنین مشهد مورد استقبال خانواده ها و کودکانی از شهرها و حتی کشورهای دیگر نیز قرار گرفته است. شهر مشاغل کودکان کارالند با فراهم آوردن بیش از 20 شغل متفاوت در فضایی متناسب و سازگار با روحیه کودکان و با هدف ایجاد فرصتی نو این امکان را فراهم کرده است که کودکان با هر شخصیت و علاقه ای شغلی را تجربه کنند که انتخاب خود آن هاست.

جان بخشی به رویای کودکی بچه ها در شهر مشاغل کارالند

اینکه به چه شغلی تمایل بیشتری نشان می دهند قسمت اعظمی از گرایش کودکان را در آینده آشکار می سازد. آیا تمایل دارند کارهای هنری و ظریف تر را انجام دهند یا تمایل به هیجان بیشتری دارند و پلیس یا آتش نشان می شوند. کودک همه شغل ها از جمله کلانتری، خلبانی، آشپزی و پزشکی را به زبان ساده و در قالب بازی فرا می گیرد و نشان می دهد که به چه شغلی گرایش بیشتری دارد. تحقق رویای کودکی بچه ها در ایفای نقش بزرگترها و تقویت روحیه کار تیمی یکی از اهداف مهم شهرمشاغل کارالند است. یک حرکت بسیار جذاب دیگر که در این مجموعه صورت گرفته است تشکیل تیم حرفه ای ساخت داستان صوتی برای کودکان است که به همراه متن مصور آن در وب سایت این مجموعه قرار گرفته است و از جمله قسمت های پربازدید وب سایت شهر مشاغل کارالند بشمار می رود.

شهر مشاغل کارالند با بهره گیری از نیروهایی زبده و آموزش دیده همراه کودک شماست تا آنچه را که از آینده در ذهن دارد امروز به واقعیت تبدیل کند. در سفر به این شهر و بازدید از جاهای دیدنی شهر مشهد فرصت این تجربه ارزشمند را به فرزندان خود هدیه دهید.

مجموعه کارالند در یکی از مهم ترین مراکز تجاری و اداری شهر مشهد به نام برج آرمیتاژ گلشن واقع شده است.

آدرس: مشهد، خیابان هفت تیر، نبش هفت تیر 8، برچ آرمیتاژ گلشن، طبقه سوم، شهر مشاغل کارالند

تلفن: 31733-051 و 051-38335300

وب سایت: https://karaland.ir

اینستاگرام: https://www.instagram.com/karalandcity

ایمیل : info@karaland.ir

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید