نوروز ۹۸ به کجا سفر کنیم ؟

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

شما برای مسافرت نوروز ۹۸ خود برنامه ریزی کرده اید ؟ مسافرین محترم همه جای ایران بدانید و بخوانید و لذت ببرید . عید ۹۸ کجا بریم را از یاد ببرید .

اول اینکه تصمیم خود را بگیرید که سفر شما طبیعت گردی است ؟ یا می خواهید از جاذبه های تاریخی کشور لذت ببرید ؟ البته می توانید مسافرت های زیارتی را انتخاب کنید .

خوب آن است که بدانید در ایران با توجه به جاذبه های فراوانی که دارد هموطنان عزیز می توانند تمامی خواسته های مسافرت خود را برآورده کنند چراکه کمبود جاذبه های گردشگری در ایران وجود ندارد .در ادامه جاذبه ها لیست بهترین جاهای دیدنی بهمراه تصاویر آنها را که می توانید برای سفر نوروز ۹۸ انتخاب کنید را به شما معرفی میکند و شما فقط انتخاب کنید و از سفر خود لذت ببرید .

۱ – جاذبه های گردشگری شیراز ، شهر بهار نارنج

اولین مقصدی که می توانید برای نوروز ۹۸ انتخاب کنید میتواند شیراز باشد . شیراز با توجه به مجموعه جاهای دیدنی که دارد و از طبیعت و آب و هوای مطبوعی که برخوردار است . یکی از کامل ترین سفرهای نوروزی را بدنبال دارد . در مطلبی کامل همه جاهای دیدنی شیراز را معرفی کردیم که میتوانید از آن لذت ببرید .

 

خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش خداوندا نگه دار از زوالش
ز رکن آباد ما صد لوحش الله که عمر خضر می‌بخشد زلالش
میان جعفرآباد و مصلا عبیرآمیز می‌آید شمالش
به شیراز آی و فیض روح قدسی بجوی از مردم صاحب کمالش
که نام قند مصری برد آن جا که شیرینان ندادند انفعالش
صبا زان لولی شنگول سرمست چه داری آگهی چون است حالش
گر آن شیرین پسر خونم بریزد دلا چون شیر مادر کن حلالش
مکن از خواب بیدارم خدا را که دارم خلوتی خوش با خیالش
چرا حافظ چو می‌ترسیدی از هجر نکردی شکر ایام وصالش

نوروز ۹۸ به کجا سفر کنیم ؟

۲ – جاهای دیدنی جزیره زیبای کیش

جزیره زیبای کیش به دلیل آب و هوای خاص و دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان، یکی از توریستی ترین جزیره های ایران به شمار می آید. در این جزیره زیبا و دیدنی، انواع تفریح ها و همچنین محیط ها برای گذراندن تعطیلاتی آرام و دلنشین وجود دارد.

نوروز ۹۸ به کجا سفر کنیم ؟

۳ – جاهای دیدنی مازندران

بدون شک می توان گفت اساس گردشگری در این استان رعایت شده و مملو از جاذبه های گردشگری است که هیچ نقطه ابهامی برای لذت سفر باقی نمی ماند .

سفر به جاذبه های گردشگری این استان خاطراتی خوشی را از نوروز ۹۸ در ذهن شما باقی میگذارد .

استان مازندران از وسعتی معادل ۱٫۴۶ درصد ایران برخوردار است؛ اما قرار گرفتن آن در ساحل جنوبی بزرگترین دریاچه جهان به نام دریای مازندران و همجواری با چهار کشور ساحلی این دریا یعنی ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و جمهوری آذربایجان از یک سو و واقع شدن در شمال کلان‌شهر تهران (پایتخت ایران) از سوی دیگر، باعث گردیده تا از موقعیت جغرافیایی استراتژیکی برخوردار شود.

نوروز ۹۸ به کجا سفر کنیم ؟

۴ – جاهای دیدنی اردبیل

اردبیل از یک طرف مشرف به کوه سبلان (سومین کوه بلند کشور) بوده و از سوی دیگر ۷۰ کیلومتر با دریای خزر فاصله دارد.

جنوب این استان نیز به جنگل های بکر و سرسبز ارسباران منتهی شده و شمال آن را نیز دشت های حاصلخیز و سرسبز احاطه کرده است. همین طبیعت متنوع دیدنی هایی در خود جای داده است که بی شک هیچ گردشگر و طبیعت نوردی حاضر به از دست دادن زیبایی های آن نیست. با این وجود بسیاری از جاهای دیدنی اردبیل همچنان ناشناخته بوده و نیازمند معرفی است.

نوروز ۹۸ به کجا سفر کنیم ؟

۵ – جاهای دیدنی مشهد

شهر مشهد که از وجود حرم امام رضا (ع) بهره می برد به عنوان پایتخت مذهبی ایران شناخته می شود و به همین دلیل است که سالانه نظر  گردشگران خارجی و داخلی زیادی را به خود جلب می کند، به همین خاطر این عامل باعث شده تا علاوه بر جنبه مذهبی و زیارتی در جنبه های گردشگری نیز پیشرفت های چشمگیری داشته باشد و با گذشت زمان این شهر بیشتر از قبل از قالب مذهبی خارج شده و جنبه های گردشگری پیدا کرده است.

نوروز ۹۸ به کجا سفر کنیم ؟

۶ – جاهای دیدنی همدان

قصد سفر به همدان را دارید؟ همدان یکی از زیباترین و تاریخی ترین شهرهای ایران است. شاید نتوانیم در یک پست همه جاهای دیدنی همدان را معرفی کنیم ولی سعی کردیم جاهایی را معرفی کنیم که ارزش چندین بار دیدن را دارند.

نوروز ۹۸ به کجا سفر کنیم ؟

۷ – جاهای دیدنی یزد

جاذبه ها یزد را بعنوان ترین ها معرفی میکند ؟ چراکه یزد نه تنها دارای بیشترین قدیمی ترین جاهای دیدنی ایران است بلکه بلندترین مناره های جهان ، بیشترین تعداد دخمه ها در یزد ، تنها آب انبار شش بادگیری جهان ، تنها کاروانسرای دایره ای در ایران ،  طولانی ترین قنات ایران و بلندترین بادگیر جهان و چندین جاذبه ی گردشگری دیگر وجود دارد

نوروز ۹۸ به کجا سفر کنیم ؟

۸ – جاهای دیدنی اصفهان

اصفهان یکی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی کشورمان است و هر ساله مسافران زیادی، چه از داخل چه از خارج، برای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهر، به اصفهان می‌آیند.

میدان نقش جهان اصفهان، میدان مرکزی این شهر محسوب میشود که در مجموعه تاریخی نقش جهان قرار گرفته است. این میدان در دوره تیموریان ساخته شد و در زمان شاه عباس اول توسعه پیدا کرد تا به شکل امروزی رسید. مساحت این میدان نزدیک به ۸۵ هزار متر مربع است.

نوروز ۹۸ به کجا سفر کنیم ؟

۹ – جاهای دیدنی تبریز، شهر اولین ها

اگر به تبریز سفر میکنید و میخواهید بدانید دیدن کدام یک از جاهای دیدنی تبریز در اولویت است و جاهای دیدنی تبریز با آدرس و عکس کجاست؟ شما بهترین مطلب را برای این کار انتخاب کرده اید. تبریز به شهر اولین‌ها شهرت دارد. این شهر با زیبایی‌ها و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوانی که دارد ،  همواره یکی از برترین مقاصد گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی است. تبریز فرهنگ و تمدنی غنی دارد و مردمانش در رویدادهای سرنوشت‌ساز نقشی مهم و کلیدی ایفا کرده‌اند.تبریز شهری تاریخی است که می‌توانید در هر گوشه و کنار آن، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بیابید که شما را مسحور کند.

نوروز ۹۸ به کجا سفر کنیم ؟

۱۰ – جاهای دیدنی کاشان 

یکی از شهرهای توریستی و گردشگری کشور، شهر کاشان واقع در استان اصفهان می باشد که از نظر تاریخی و باستانی شهر بسیار غنی و کهن است. در شهر کاشان آثار باستانی و تاریخی بسیاری از جمله: آبشار نیاسر، شهر زیرمینی نوش آباد، روستای ابیانه، غار نیاسر، دریاچه نمک آران و بیدگل و تپه های سیلک وجود دارد که می تواند منطقه و مقصد مناسبی برای مسافرت های نوروزی باشد.

نوروز ۹۸ به کجا سفر کنیم ؟

اگر مایل به تماشای تمامی جاهای دیدنی ذکر شده در این مطلب هستید فقط کافیست عنوان جاهای دیدنی استان یا شهر مورد علاقه را انتخاب کنید .

سفر خوشی را برای شما آرزومندیم .

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید