توریسم سلامت در کیش، دندانپزشکی، بخش اول

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

شاید اگر چند سال پیش به گوشمان می‌خورد که می‌توانیم برخی از محصولاتی که مصرفی هستند و امکان برگشت آنها به فروشنده نیست را به صورت اقساطی هم بخریم، بسیار تعجب می‌کردیم. اما امروزه با روش‌های نوین و جدیدی، از وثیقه‌ی طلا گرفته تا سفته، چک و… این امر امکان پذیر شده است. بله همینطور است، دیگر می‌توانید بدون نگرانی و فقط با نیم ‌نگاهی به  میزان درآمد ماهیانه‌ و یا پس ‌انداز خود اقدام به خرید محصولات مصرفی و برگشت‌ناپذیر مانند خدمات دندانپزشکی یا تورهای مسافرتی کنید.

توریسم سلامت در کیش، دندانپزشکی، بخش اول

و اما سوال اینجاست که آیا می‌توان با ترکیبی از این مدل‌ها و شرایط مطلوبی که به دلیل کاهش ارزش پول ایران در حوزه‌ توریسم سلامت و افزایش ورود مسافران نیازمند از کشورهای همسایه ایجاد شده است، این بخش را گسترش داد یا خیر؟

همانطور که می‌دانید در طی چند سال گذشته از کشورهای اطراف، خصوصا اعراب حاشیه‌ی خلیج فارس برای انجام عمل‌های زیبایی دندانپزشکی وارد کشور ما می‌شوند که مدیریت و انجام امور آنها نیاز به هماهنگی و مجوزهای خاصی دارد. از جمله آنکه شرکت‌های گردشگری و از سوی دیگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید مجوزهای لازم را از سازمان میراث فرهنگی و سازمان گردشگری کشور اخذ کنند. به عنوان مثال، خبرگزاری صدا و سیما مرکز کیش، گزارش داده است که زیرساخت‌های مناسب درمانی در کیش و همچنین ارائه‌ی خدمات تخصصی درمانی به بیماران خارجی برای توسعه‌ گردشگری سلامت را در جزیره‌ی کیش فراهم کرده است. سرپرست بیمارستان کیش نیز اعلام کرده که مراجعه کنندگانی از کشورهای مختلف برای انجام خدمات درمانی و جراحی‌های مختلف دارند. حال همین شرایط را می‌توان برای خدمات دندانپزشکی نیز ایجاد کرد تا گردشگران این خدمات را هم بتوانند در این جزیره انجام دهند. سالانه نزدیک به دو میلیون گردشگر به جزیره کیش سفر می‌کنند و با فراهم کردن چنین شرایطی می‌توان جزیره کیش را به قطب گردشگری کشور در حوزه‌ی سلامت تبدیل کرد.

مجموعه‌ای از دو شرکت در غرب تهران در تلاشند تا این ایده را بسط دهند. شرکت گردشگری ایران دهکده و کلینیک دندانپزشکی سیب سفید به طور همزمان مجوزهای لازم برای این کار را گرفته و در آینده‌ای نزدیک به این امر خواهند پرداخت. تخصص ایران دهکده در تورهای کیش و مشهد که از شهرهای پربازدید همسایگان ایران است از یک سو و تخصص کلینیک دندانپزشکی سیب سفید در انجام عمل‌های زیبایی مانند کامپوزیت، بلیچینگ، ارتودنسی و… از سوی دیگر و همچنین کاهش ارزش پول ایران طی چند سال اخیر، فضای بسیار مطلوبی برای درآمدزایی از توریست سلامت را فراهم کرده است. این دو شرکت همچنین می‌توانند با داشتن پلتفرمی برای ضمانت، این کار را با سیستم اقساطی خود ترکیب کرده و برای مسافران خارج از کشور نیز، خدمات دندانپزشکی را به صورت اقساطی انجام دهند. این مساله به صورت جزئی‌تر به این صورت است که فرض کنید توریست ها به دنبال کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران باشند، کلینیک سیب سفید، بهترین متخصصان ارتودنسی، کامپوزیت دندان، لمینت دندان و سفید کردن دندان را در اختیار دارد و تنها دندانپزشکی اقساطی این منطقه می‌باشد. آژانس ایران دهکده نیز در همین منطقه در زمینه‌ی تورهای داخلی تخصص دارد و معمولا مسافران اصلی آن را مسافران تور کیش تشکیل می‌دهند.

چرا کیش؟ اگرچه بحث جاهای دیدنی کیش مفصل‌تر از آن است که بتوان در چند خط حق مطلب را ادا کرد و از زیبایی‌های وصف نشدنی این جزیره گفت، اما تجربه‌ مسافران همین مجموعه و توریست‌هایی که از کشورهای همسایه جذب کرده‌اند، بیانگر این موضوع است که مسافرانی که به کیش سفر کرده‌اند به این جزیره بسیار علاقه‌مند هستند. تفریحات کیش خصوصا تفریحات آبی آن بین مسافران بسیار محبوب می‌باشند. غواصی در کیش، پاراسل، دوچرخه سواری، شاتل و بنانا از جمله پرطرفدارترین این تفریحات می‌باشند. گردشگران و به خصوص گردشگران خارجی همیشه به دنبال بهترین رستوران‌های کیش هستند تا بتوانند انواع غذاهای مورد نظر خود از جمله غذاهای عربی، لبنانی و دریایی را در این رستوران‌ها پیدا کنند. رستوران‌های کیش با دیگر رستوران‌های شهرهای مختلف ایران تفاوت دارند، آن هم از این جهت که به دو دسته‌ی رستوران‌های موزیکال و غیر موزیکال تقسیم می‌شوند. بدیهی است که در رستوران‌های موزیکال قیمت غذاها بیشتر است. نظرات مسافران در مورد بهترین رستوران‌های کیش را می‌توانید در سایت ایران دهکده مطالعه کنید. از جمله بهترین این رستوران‌ها می‌توان به رستوران کوه نور، هشتگ، فودلند، رستوران قصر سفید برای توریست‌های عرب زبان، شاندیز صفدری و… اشاره کرد. متاسفانه سطح هتل‌های کیش از لحاظ کیفیت و تنوع از هتل‌های مشهد پایین‌تر است. توریست‌های سلامت معمولا تهران یا مشهد را برای عمل‌های زیبایی و کیش را برای تفریح انتخاب می‌کنند. یکی دیگر از نکاتی که برای مسافران کیش بسیار حائز اهمیت می‌باشد، مساله‌ انتخاب هتل است. شما می‌توانید بهترین هتل‌های کیش از نظر مسافران را نیز در همان سایت مطالعه نمایید. اما به طور خلاصه بین هتل‌های 3 ستاره، پارسیان، جام جم و سارا و در 4 ستاره‌ها، آریان، فلامینگو و مریم و در 5 ستاره‌ها، مارینا، داریوش و کوروش از بهترین هتل‌ها هستند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید