جاذبه های دیدنی نوجین| شهر چشمه های آبگرم از دل کوه

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

نوجین یکی از شهرهای استان فارس است که در بخش مرکزی شهرستان فراشبند واقع شده‌است. فاصله نوجین از شهر کازرون حدود ۶۰ کیلومتر و از شهر فراشبند ۳۰ کیلومتر می‌باشد.گویش مردم نوجین همانند گویش مردم برازجان است. پوشش گیاهی غالب منطقه نوجین را باغات خرما و درختان سدر (کنار) تشکیل داده است..شایان ذکر است که محصول اصلی کشاورزی نوجین راخرمای زاهدی یا قصب تشکیل میدهد .

یکی از مناطق گردشگری نوجین چشمه آبگرم آن می‌باشد که با داشتن قدمتی زیاد و بیرون آمده از دل کوه به منطقه‌ای زیبا جهت تفریح وشنا مبدل گردیده است که همراه با تأثیر آب درمانی در جنوب شهر باعث پوشش گیاهی متنوع و حضور پرندگان و وحوش مختلف گردیده است.

جاذبه های شهر نوجین-استان فارس

جاهای دیدنی نوجین

امامزاده سید نظام الدین

امام زاده سید نظام الدین تنها امامزاده ای در شهرستان  فراشبند است که با یک واسطه به امام سجاد (ع) می رسد. امامزاده سید نظام (ع) که مدفون در شهرستان فراشبند و شهر نوجین است، فرزند امامزاده حسین الاصغر(مدفون در گردنه ی کوه دلبران نیشابور) فرزند امام سجاد (ع) می باشد.

همچنین امامزاده شاه پسر مرد نیز با شش واسطه به امام زاده سید نظام الدین (ع) می رسد.

مردم شهر نوجین و روستاهای اطراف ارادت خواصی به این امامزاده ی واجب التعزیم دارند و اکثر مواقع با برگزاری مراسمات مذهبی در جوار مرقد مطهر ایشان، مقام این امام زاده را نیز ارج می نهند ولی به دلیل عدم شناخت دیگر مردم شهرستان از این امامزاده، کمتر شاهد حضور مردم دیگر شهر ها جهت زیارت این امام زاده می باشیم.

جاذبه های شهر نوجین-استان فارس مرقد مطهر این امامزاده در فاصله ی سه کیلومتری شهر نوجین و دو کیلومتری روستای منصور آباد قرار دارد و قبور مطهر شهدای این شهر  و روستا نیز در جوار این امامزاده قرار دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید