بنر هدر

جاهای دیدنی درگهان| از سواحل تا مراکز خرید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دَرْگَهان یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران است. این شهر از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم است. این شهر در بیست کیلومتری و غرب شهر قشم واقع شده است. اين شهر از زمان های دور مرکز تجاری جزيره قشم و مهمترين بندرگاه اين نواحی بوده و می باشد.در حال حاضر نيز با داشتن مراکز تجاري متعدد و مشهور خودش ميعادگاه خيلي عظيم مسافراني می باشد که گاها فقط برای بازديد از غروب به يادماندنی اين شهر به همراه خريد از مراکز تجاري آن به جزيره قشم سفر می کنند.

مردم شهر بندردرگهان بسيار خونگرم, مهربان و مهمان نواز می باشند و در ميان اهالی جزيره قشم و استان هرمزگان به مردمان رئوف مشهورند. مردم اين شهر مسلمان و اهل تسنن بوده و کمتر از ۳% مهاجرين از ساير شهرهاي ايران به مذهب اهل تشيع در آن ساکن می باشند و به همين نسبت دارای مساجد متعدد زيبای اهل سنت و يک مسجد اهل تشيع است.

جاهای تفریحی درگهان-بازار درگهان قشم

از مناظر زيبا و به يادماندنی اين شهر تماشاي طلوع و غروب خورشيد از روی اسکله قديم می باشد. از مهمترين مراکز تجاری آن می توان به بازارهای زيبای دو دلفين, مرواريد, صدف, نگين, زمرد و اطلس اشاره کرد که در کنار بازار بزرگ قديم اين شهر قرار گرفته اند و رونق بخش توريسم آن هستند.

بازارها و مراکز خرید قشم

پاساژ دریا درگهان

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در درگهان که بومی‌ها آن را با نام بازار دریا می‌شناسند، پاساژ دریا درگهان است. این مجتمع تجاری درگهان در دو طبقه با 1530 غرفه بنا شده است. امکان خرید پوشاک، کیف و کفش، لوازم ‌آرایشی و بهداشتی و حتی لوازم برقی و خانگی به‌صورت عمده و تک در پاساژ دریا درگهان فراهم است.

جاهای تفریحی درگهان-بازار درگهان قشماز دیگر امکاناتی که در قلب پاساژ دریا درگهان با آن روبه‌رو می‌شوید هتل سه ستاره سینگو است. این هتل سه ستاره با 65 اتاق امکانات خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. پاساژ دریا درگهان برای رفاه حال مسافران یک پارکینگ اختصاصی در نظر گرفته است تا مسافران به هنگام خرید نگران وسیله نقلیه خود نباشند. وجود پله‌برقی و سیستم تهویه مطبوع  در این مرکز خرید تردد را برای افراد راحت‌تر کرده است. این بازار بزرگ در میدان اصلی شهر درگهان واقع‌شده است و دسترسی به آن بسیار آسان است.

بازارهای درگهان

شهر بندری درگهان علاوه بر مجتمع تجاری و پاساژهای متنوع دارای بازارهای زیادی است که مرکز فروش انواع پوشاک، لوازم‌خانگی، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و سایر لوازم موردنیاز است. چند نمونه از معروف‌ترین بازارهای درگهانعبارت‌اند از:

بازار قدیم درگهان: یکی از قدیمی‌ترین بازارهای قشم بازار قدیم درگهان است. این بازار قدیمی از راهروها و کوچه‌های تودرتو ساخته‌شده که حس نوستالژی را در آدم برمی ­انگیزد. این بازار قدیمی مرکز بزرگ عمده‌فروشی جنوب است که انواع اجناس از لباس گرفته تا عطر و ادکلن، لوازم بهداشتی و غیره در آن یافت می‌شود. علاوه بر عمده‌فروشی بسیاری از فروشندگان اجناس خود را به‌صورت تک نیز به فروش می‌رسانند. فاصله پاساژ دریا درگهان از این بازار قدیمی 3 دقیقه است. ساعت کاری بازار قدیم از 8 صبح تا 4 بعدازظهر ‌است اما در ایام نوروز مغازه‌های آن تا 12 شب باز هستند.

بازار مروارید: یکی دیگر از بازارهای درگهان بازار مروارید است. اگر قصد خرید جزئی لوازم‌خانگی دارید ما بازار مروارید را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تنوع کالاها در بازار مروارید آن‌قدر زیاد است که بدون اینکه متوجه شوید ساعت‌ها در آن مشغول خواهید شد. پوشاک، کیف و کفش و عطر و ادکلن از دیگر اجناسی هستند که در این بازار به فروش می‌رسند. این بازار تا مرکز خرید دو دلفین 6 دقیقه فاصله دارد.

بازار زمرد: بازار زمرد در نزدیکی پاساژ دریا درگهان واقع‌شده است. این بازار درگهان مرکز فروش جنس جین خصوصاً شلوار جین است. مغازه­ های بازار زمرد اغلب عمده‌فروش هستند اما مغازه‌های خرده‌فروش هم در آنجا پیدا می‌شود. بازار چینی‌ها در قشم نیز در این بازار واقع‌شده است.

بازار نخل: اگر اهل گشت‌وگذار در بازارهای سنتی هستید پیشنهاد می‌کنیم سری به بازار نخل بزنید. این بازار نوساز با ساختار سنتی خود نمایی از معماری جنوب را به تصویر می‌کشد. همانند سایر بازارهای درگهان، در این بازار نیز کیف و کفش، عینک، عطر و ادکلن، لوازم جانبی موبایل و بیشتر از همه لباس به فروش می‌رسد. پایان ساعت کاری بازار نخل 4 بعدازظهر است اگرچه در ایام تعطیل مغازه‌ها تا آخر شب باز می‌مانند.

بازار صدف: بازار صدف یکی دیگر از بازارهای درگهان است که پوشاک، لوازم جانبی و همین‌طور لوازم برقی در آنجا یافت می‌شود.

بازار نگین: بازار نگین که بین مجتمع تجاری دو دلفین و بازار صدف قرارگرفته است یکی دیگر از بازارهای درگهان است که می‌توان اجناس متنوع با قیمت مناسب را از آنجا خریداری کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید