جاهای دیدنی سودجان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سودجان در فاصله ۶۰ كيلومتری شمال غربی شهرستان شهركرد مرکز استان چهارمحال وبختياری قراردارد .اين شهر در شمال استان چهار محال و بختياری قرار گرفته است. سودجان از مناطق مرتفع و سردسير استان چهارمحال وبختياری  است. شغل اکثر مردم کشاورزی ودامپروری به روش سنتی می باشد و گويش مردم شهر ترکی است اما با توجه به ايلراه بودن منطقه اقوام لر نيز در آن ساکن می باشند. اين شهر در نزديکی حوزه استحفاظی استان اصفهان در بين دوقطب گردشگری شهرستان چادگان وشهرستان کوهرنگ قرار دارد. سودجان در کناره رودخانه زاینده رود قرار دارد و از این نظر منطقه‌ای جذاب برای گردشگران به‌شمار می‌آید ازجمله این زیبایی‌ها می‌توان به قدمگاه پیرغیب و زیبایی‌های حاشیهٔ زاینده‌رود (۳ کیلومتری سودجان) اشاره کرد.

سودجان

سودجان به لحاظ موقعيت نسبی جغرافيائی از طرف شمال به روستای احمد آباد از طرف جنوب به روستای اوج بغاز از طرف شرق به روستای کرسنک ومرغملک و از طرف غرب به روستای دره گرم وقلعه آقا علی محدود ميشود. در خصوص ناميده شدن اين محل به سودجان گفته شده است  که خريد و فروشها وتجارتهای بسیاری به دلیل ایلراه بودن  در اين مکان صورت ميگرفته و از رونق خوبی هم برخوردار بوده است از اين رو بدليل سود و تجارت اين مکان به سودجان معروف گشته است.

جاذبه های گردشگری سودجان

چشمه گیل آغاجی

در فاصله ۶۰ کیلومتری از مرکز استان چهارمحال و بختیاری به شهر سودجان می رسیم . شهر سودجان در بخش لاران شهرستان شهرکرد قرار دارد.در روبه روی شهرداری سودجان چشمه زیبایی به نام گیل آغاجی قرار دارد. گیل در زبان ترکی قشقایی که زبان مردم سودجان است به معنای گل و آقاجی به معنای چوبی می باشد.سطح این چشمه پوشیده از خزه است و این خزه ها بعد از خشک شدن حالت چوبی پیدا می کنند. این چشمه به چشمه چک چکو نیز معروف می باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید