معرفی جاهای دیدنی آباده طشک

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

آباده طشک باوسعتی درحدود 4000 کیلومتر مربع در امتداد رشته کوه های زاگرس فارس واقع شده است ، یکی از بخش های شهرستان نی ریز می باشد که در ساحل شرقی دریاچه های طشک و بختگان و جنوب کوه های ول (مرتفع ترین قله دال نشین با ارتفاع 3191 متر ) کوه خان ، کوه سفید و … واقع شده است. که از شمال به شهرستان بوانات و شهرستان خاتم ( استان یزد ) از جنوب به شهرستان های شیراز و استهبان ، از مغرب به شهرستان ارسنجان و از شرق به شهرستان نی یز محدود می شود . این بخش شامل سه دهستان به نام های : 1. آباده طشک 2. بختگان 3. حنا می باشد .مجموع سه دهستان دارای 42 روستا و شهر آباده طشک می باشد ، که در طول جغرافیایی 53 درجه و 50 دقیقه شرقی و عرض جغرافیایی 29 درجه و 50 دقیقه شمالی قرار گرفته است تا مرکز شهرستان 115 کیلو متر و تا مرکز استان 189 کیلومتر فاصله دارد .

اقامتگاه بومگردی خانه آس دهمورد آباده طشک

خانه آس دهمورد اولین اقامتگاه بومگردی نیست، بلکه افتخار دارد در روستایی واقع گردیده که از اولین اقامتگاه‌های بشر در فلات ایران و جهان کنونی‌ست و این سابقه درخشان به همت اهالی خانه آس دهمورد کشف و ثبت گردیده است.

اقامتگاه کوهستانی دهمورد در میان جنگل‌های بنه و افرای زاگرسی دارای چشم انداز خاص و منحصر بفرد همراه با کومه‌های سنگی و غذاهای ارگانیک و کاملا طبیعی و سنتی پذیرای طبیعت دوستان می‌باشد.

معرفی جاهای دیدنی آباده طشک

این اقامتگاه در روستایی واقع شده که آثار تاریخی و طبیعی فراوان دارد و از هر موضوع گردشگری لااقل یک پتانسیل را داراست. اقامتگاه در محیطی کاملا طبیعی سنتی و خدماتی که ارایه می‌دهد متناسب با هر سلیقه است. علاوه بر پذیرای و اسکان، آشنایی با فرهنگ روستای تاریخی دهمورد، گشت، اسب‌سواری، بازدید از صنایع دستی، کوه‌پیمایی، تور دوچرخه‌سواری کوهستان از امکانات گردشگری این اقامتگاه است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید