بنر هدر

جاذبه های دیدنی شهرکوهین

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کوهین شهری است در بخش کوهین شهرستان قزوین استان قزوین ایران.  بخش کوهین شهرستان قزوین یکی از نقاط بسیار مستعد و مناسب برای سرمایه‌گذاری است. بخش کوهین از سال 1381 که به صورت رسمی به عنوان محدوده شهری معرفی شد، مشمول فعالیت‌ها و اقدامات عمرانی زیادی بوده است.

دیدنیهای کوهین

روستای بکندی

بکندی یکی از روستاهای پر جمعیت بخش کوهین استان قزوین می باشد. مردم این روستا ترک زبان بوده و مراودات خوبی با روستاهای همجوار خود دارند.روستاهایی همچون یل آباد،نیکویه،حسام آباد،سوخته چنار،یوزباش چای و طزرکش از جمله روستاهایی می باشند که دور تا دور بکندی را احاطه نموده اند.مردم این روستا از طریق کشاورزی،دامداری باغداری امرار معاش می نمایند.

بکری علیا قناتی است که در روستای بکندی از توابع بخش مرکزی، شهرستان قزوین در استان قزوین قرار دارد. طول این قنات ۷۰۰ متر است و تعداد ۱۵ میله چاه دارد. عمق مادرچاه این قنات، ۱۸ متر و فاصله مظهر تا محل آن ۳۰۰ متر می‌باشد.  دبی این قنات ۱۲ لیتر بر ثانیه است.تعداد مالکان این قنات ۲۰۰ نفر می‌باشد و اراضی تحت کشت این قنات ۷۰ هکتار می‌باشد.

کوهین

از امامزاده موجود در این روستا می توان به امامزاده نجم الدین(ع) اشاره کرد.این آرامگاه در روستای بکندی قزوین واقع شده و نقشه چهار ضلعی دارد.دیوارهای ضلع های چهارگانه بنا تا ارتفاع چهار متری با قطعه سنگ های سیاه رنگ لاشه و سنگ های سبز با ملاتی بسیار محکم و چسبنده ساخته شده است. در ارتفاع بالای ۴ متر، ضلع های چهارگانه به یک هشت ضلعی منظم تبدیل گردیده اند. در فاصله کمی از لبه هشت ضلعی، پوسته گنبدی خوش ترکیب زیرین بنا بر پا شده است. داخل امامزاده مانند نمای خارجی آن، یک چهارضلعی است که در بالا و در گوشه های آن چهار ترنبه ایجاد شده است.

روستای کردان ده (منطقه قاقازان شرقی بخش کوهین)

کردانده، روستایی از توابع بخش کوهین شهرستان قزوین در استان قزوین ایران است. این روستا در دهستان ایلات قاقازان شرقی قرار دارد .

کردان ده از دو طایفه کرد و ترک به نام های زکاور و کل کل تشکیل شده است که زبان اکثر مردم ترکی است. کار عمده مردم کشاورزی و دامداری و باغداری است . و محصولات آنان گندم – جو – عدس – نخود – لوبیا – گردو – گیلاس وآلوچه است .

در قسمت ورودی روستا ی کردان ده به دلیل کوهستانی بودن سقف خانه ها با کف کوچه ها همسطح است . و همین شکل ساختمانها جلوه و زیبایی خاص  به روستا داده است .

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید