جاذبه های گردشگری رستم آباد گیلان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

رستم آباد در حدفاصل ۱۵ کیلومتری رودبار و ۴۵ کیلومتری شهر رشت در مسیر جاده قزوین به رشت واقع شده است و بخشی از جاهای دیدنی استان گیلان را تشکیل میدهد که از شمال به انزلی و رشت، از جنوب به قزوین، از غرب به فومن و استان زنجان منتهی می شود. سی دشت، جنگل نقله بر و دریاچه حلیمه جاناز جاذبه های گردشگری در این شهر محسوب میشوند.

سی دشت که به دشت توت های فرنگی معروف شده است یکی از روستاهای بخش رحمت آباد است که در حدود ۳۰ کیلومتری رستم آباد واقع شده است.ییلاق زیبای سی دشت در مسیر کوه درفک قرار دارد که چشم انداز فوق‌العاده آن را در منطقه می‌توانید ببینید.

در نقله بر روی کوهپایه‌های سرسبز و خوش آب و هوای شهر رستم آباد گیلان جنگلی فوق العاده تماشایی قراردارد.این جنگل دارای گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری است. با رفتن به این جنگل انگار نیمی از زیبایی های شمال ایران را یکجا می بینید. پوشش گیاهی متنوع جنگل باعث شده که در جنگل نوردی درختان زیادی مثل درختان ممرز، انجیلی و … ببینید.  اینجا در هر فصلی از سال زیبایی های خاص خودش را دارد هرچند که بیشتر گردشگران ماه های گرم سال را برای دیدن از این جنگل انتخاب می کنند اما پاییز این جنگل هم بینهایت زیباست. درختانی که به رنگ های قرمز، زرد و نارنجی در آمده اند به همراه کوه هایی در پس زمینه که حالا دیگر برف روی آن ها نشسته است شما را مهمان تصاویر نابی از طبیعت می کنند.

از دیگر جاذبه های گردشگری رستم آباد، دریاچه حلیمه جاناز یکی از زیباترین مکان های طبیعی در استان گیلان می باشد. حلیمه جاناز روستایی از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار در استان گیلان است. دو رنگ بودن رودخانه و سبزی روی آب به خاطر وجود جلبک هاست.این جلبک ها ظهر، با وزیدن باد کنار می‌روند و دریاچه دو رنگ می شود. بهترین زمان سفر به دریاچه عروس، تابستان است. 

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید