جاذبه های دیدنی و زیبای عنبرآباد

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

عنبرآباد یکی از شهرهای استان کرمان است و مرکز شهرستان عنبرآباد است. این شهرستان دارای دو اقلیم گرم و نیمه مرطوب در نواحی باختری و گرم و خشک در نواحی خاوری است. مهم‌ترین جریان دائمی استان کرمان، یعنی هلیل رود، از باختر این شهرستان می‌گذرد و سد جیرفت، موقعیت مناسبی را برای کشاورزی این منطقه فراهم آورده‌است. از جمله آثار باستانی و تاریخی این شهرستان می‌توان به تپه‌های باستانی باقی‌مانده از تمدن ارت واقع در کنار صندل، مقبره سالار رضا در روستای گرم علیا، قلعه میرناصرخان در دوساری، قلعه ملک‌آباد در زاخت، قلعه سموران در رود فرق و … اشاره کرد. عنبرآباد ۱۰۰۰۰۰ هکتار عرصه جنکلی و ۶۰ هکتار فضای سبز دارد.

جاذبه های گردشگری عنبر آباد

آبشار وروار

آبشار وروار مرتفع ترین آبشار خاورمیانه است که جز زیباترین جاذبه های گردشگری کشور  به حساب می آید. این آبشار که از رود “فرق” سرچشمه می گیرد از زیباترین جاذبه های گردشگری شهرستان عنبرآباد محسوب می شود، این آبشار که در شمال شرقی شهرستان عنبرآباد قرار دارد برای دسترسی به آن باید از مسیر جاده جیرفت – کهنوج عبور کرد و از دو راهی جهادآباد حدود ۲۰کیلومتر به سمت مردهک و روستای رود فرق رفت.

در کنار این آبشار عظیم وجود قلعه های تاریخی برای علاقمندان ابنیه تاریخی فرصت مناسب دیگری فراهم کرده است که از آثاری همچون قلعه فرق و قلعه سالار رضا نیز بازدید کنند. سرسبزی بی نظیر منطقه و پوشش گیاهی خاص این منطقه را به بکرترین مکانهای گردشگری کرمان تبدیل کرده است.

به دلیل ارتفاع بسیار زیاد این آبشار آب در انتها به صورت پور فرو می ریزد و شرایط بسیار مطلوبی را در منطقه ریزش به خصوص در فصول گرم سال ایجاد می کند.

جاذبه های دیدنی و زیبای عنبرآباد

چشمه بندر دوساری

چشمه بند دوساری در شهر دوساری در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر عنبرآباد واقع شده است که در زیر دماغی کوه قرار داشته و در ایام نوروز با وجود شکوفه‌هایی که دارای عطر و بوی بسیار ناب است، مکانی بسیار دلپذیر ایجاد می‌کند. آب چشمه از زیر صخره‌های آهکی کوه بیرون می‌آید، همچنین از قله کوه دوساری می‌توان نخل‌های سربه فلک کشیده و یک‌پارچه شهر دوساری را که نمایی بسیار زیبا دارد تماشا کرد.

جاذبه های دیدنی و زیبای عنبرآباد

روستای خوش آب و هوای امجز و دره سرسبز گمرکان

روستای خوش آب و هوای امجز و دره سرسبز گمرکان به طول هشت کیلومتر در بخش مرکزی عنبرآباد واقع شده که بیشتر مردم جنوب استان کرمان در فصل بهار و تابستان از این منطقه بازدید می‌کنند.

چشمه آب معدنی رود فرق

این چشمه در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی عنبر آباد در نزدیکی روستای پرطراوت و دل انگیز رود فرق قرار گرفته است. روستایی که علاوه بر زیبایی‌های خاصی که دارد با آبشار بلند «وُروار» شناخته می‌شود. این چشمه در منطقه، به نام «آب باد رود فرق» خوانده می‌شود و در دهانه‌های سمت چپ روستای رود فرق واقع شده است.

جاذبه های دیدنی و زیبای عنبرآباد

دمای آب آن ۲۲ درجه سانتیگراد و از قدرت بالایی در «تراورتن سازی» برخوردار است که از این نظر شباهت‌هایی با چشمه‌های «ابوق بوقو» مرغک و چشمه «آب زردو» نزدیک آبگرم دیمند دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید