بنر هدر

جاهای دیدنی خرم آباد تنکابن| جاذبه های گردشگری شهر خرم آباد مازندران

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

خرم آباد استان مازندران از توابع شهرستان تنکابن می باشد که می توان گفت بخش قابل توجهی از جاهای دیدنی تنکابن را تشکیل میدهد.

معرفی خرم آباد تنکابن

خرم‌آباد یکی از شهرهای استان مازندران ایران است. این شهر مرکز بخش خرم‌آباد شهرستان تنکابن است. جمعیت این شهر ۹۹۳۶ نفر می‌باشد.

خرم‌آباد  مرکز منطقه تنکابن و  محال ثلاث  در دوران قاجاریه در عصر حاکمیت خاندان خلعتبری بر این منطقه بوده است که در دوران پهلوی شهر جدیدالتاسیس شهسوار مرکز تنکابن گردید و پس از انقلاب اسلامی شهسوار به تنکابن تغییر نام داد.

شهر خرم‌آباد ۹،۹۳۶ نفر جمعیت دارد. مردم خرم‌آباد به زبان مازندرانی گویش می کنند.

خرم آباد به دلیلی نزدیکی زیاد به شهرستان تنکابن از جاذبه های گردشگری این شهرستان بهره می برد و می توان بیشتر جاذبه های گردشگری تنکابن را به آن نسبت داد.

جاذبه های گردشگری خرم آباد تنکابن

روستای قلعه گردن

«قلعه گردن» نامی‌ست بسیار عجیب و عجیب‌تر از آن نبودن حتی بقایای یک قلعه در این منطقه می‌باشد. این روستا که در استان مازندران قرار دارد و از توابع بخش خرم آباد شهرستان تنکابن به حساب می‌آید و برای دیدنش باید به غرب استان مازندران سفر کنین همچنین این روستای دوست داشتنی با داشتن آب و هوایی بسیار معتدل و دلنشین و زیبایی‌های بی‌نهایت دلنواز  لقب بهشت کوچک شمال ایران را از آن خود کرده است.

جاهای دیدنی خرم آباد تنکابن| جاذبه های گردشگری شهر خرم آباد مازندران

جنگل دو هزار

چشمانتان را ببندید و قدم در این جنگل بگذارید و طبیعت را با تمامی وجود خود حس کنید، نهایتاً به این نتیجه خواهید رسید که تا چشم در این جنگل کار می‌کند چیزی جز سرسبزی دیده نمی‌شود و آب و هوای این جنگل باعث تبدیل شدن آن به خوش آب و هواترین منطقه‌ی سراسر ایران شده است؛ همچنین به جرعت می‌توان گفت، «جنگل دو هزار» جزو معدود ریه‌هایی‌ست که برای تنفس در ایران باقی مانده.

شاید برایتان جالب است که بدانید چرا اسمش دو هزار است؟ دو هزار به خاطر ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا به این نام خوانده می‌شود.

جاهای دیدنی خرم آباد تنکابن| جاذبه های گردشگری شهر خرم آباد مازندران

آثار تاریخی

مهم‌ترین‌آثار شهر و پیرامون آن، عمدتآ از دوره قاجاریه (۱۲۱۰ـ ۱۳۴۴/۱۳۰۴ش) است، از جمله: سبزه میدان، ساختمان ناصریه معروف به ساختمان آیینه (دارای آیینه‌کاری و گچ‌بری)، ساختمان سردرب (محل زندگی سرداراسعد)، مسجد قدیمی و ویرانه‌های عمارت دیوان خانه در جنوب شرقی شهر، عمارت عالیه خانم در مشرق دیوان خانه و امامزاده شیرعلی در آبادی میانْناحیه خرّم‌آباد.

 

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید