بنر هدر

جاهای دیدنی مرجغل| معرفی شهر مرجقل استان گیلان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

مرجَغل (مرجقل) یا تولَم‌شهر یکی از شهرهای استان گیلان در شمال ایران است.در قدیم لغت‌نامه دهخدا به قول فرهنگ جغرافیایی ایران ج ۲ می‌نویسد: مرجغل دهی است از دهستان تولم بخش مرکزی شهرستان فومن، در ۷هزارگزی شمال فومن بر کنار راه صومعه سرا به رشت، در جلگه مرطوب معتدل هوائی واقع و دارای ۲۷۸ تن سکنه‌است. آبش از رودخانه شفت و استخر و محصولش برنج، توتون، سیگار و شغل مردمش زراعت است.

دیدنی های مرجغل

پارک ساحلی تولم شهر

پارک ساحلی تولم شهر (مرجقل) در استان گیلان، و در ضلع غربی جاده انزلی به آستارا واقع شده است. پوشش گیاهی پارک ساحلی تولم شهر بسیار زیبا می باشد . این پارک در هر فصلی زیبایی های خاص خود را دارد، اما بهترین زمان برای سفر به پارک، فصل پاییز است. در این فصل به دلیل تغییر رنگ برگ ها، آب و هوای فوق العاده و…. زیبایی این پارک دو چندان می شود و شما می توانید از آن نهایت لذت را ببرید. در این پارک امکاناتی زیادی برای راحتی گردشگران مثل خانه، پاسگاه پلیس و… فراهم شده است.
این پارك در ضلع غربی شهر و در کنار رودخانه واقع است . در دو طرف آن پل عبور و مرور قرار دارد، زیر این پل رودخانـه ای زیبا قرار دارد که در یک سمت این رودخانه، پارك بازي وجـود دارد. در پارك بازی امکانات تفریحی از قبیل ؛تـاب ، سرسـره ، چرخ فلک وسایر امکانات رفاهی و بهداشتی وجود دارد . پـارك متصل به شهر است و می تواند در جذب جمعیت خسـته نقـش زیادی داشته باشد.

پنجشنبه بازار تولم شهر (مرجقل)

بازار جمعه در فاصله 5 کیلومتری شرق شهر فومن در منطقه تولم شهر شهرستان صومعه سرا قرار دارد. البته به حرمت نماز جمعه این بازار در روزهای پنجشنبه برقرار می گردد و در اصطلاح تولم شهر دارای پنجشنبه بازار است.

مرجغل

محصولات سفر

2 دیدگاه دربارهٔ «جاهای دیدنی مرجغل| معرفی شهر مرجقل استان گیلان»

  1. دورود بر ایرانیان عزیز از هر کجای این خاک کهن
    تولم ،شهری که در قدیم به شکارگاه پرندگان مهاجر معروف بود دارای تالابهای کوچک و بزرگ در اطراف آن و رودخانه ای زیبا در میان آن که از سمت روستای سیاه درویشان به مرداب انزلی میریزد و دیدنی است.《بزرگ علوی》در کتاب 《گیله مرد》 داستانی قدیمی از تولم نقل میکند که خواندنیست.

    پاسخ
  2. دورود بر خوانندگان و بازدید کنندگان از این وبسایت
    شهر تولم متاسفانه از نظر امکان اقامت بسیار ضعیف است و فقط پذیرای مسافران عبوریست که از بازار آنجا دیدن کنند و از غذا خوریهای متعدد محلی بهره ببرند.امیدوارم در سفر به این شهر کوچک به شما خوش بگذرد.

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید