بهترین جاهای دیدنی چیتاب

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

چیتاب از شهرهای ایران است.منطقه چیتاب یکی از مناطق دیدنی و زیبای استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد می باشد.شهر چیتاب مرکز بخش کبگبان در فاصله 38 کیلومتری شهر  یاسوج از شمال به دمچنار ، از جنوب به صالحان ، از شرق به  نقاره خانه  و از جنوب به محمدآباد و جوزار  واقع شده است که دارای آب و هوایی معتدل و دلنشین می باشد و ازجمله مناطقی است که تحت عنوان « هدف گردشگری» شناخته شده است . منطقه چیتاب از یک طرف در دامنه کوه های پوشیده از جنگل های  انبوه  و مراتع سرسبز  است و از سوی دیگر مشرف به رودخانه کبگیان با جلوه  بسیار زیبا و دیدنی قرار دارد .

مناطق گردشگری : به چیتاب امامزاده  عبداله  ، رودخانه کبگیان  با درختان سر به فلک کشیده ، منطقه زیبای کورکی ، سد جوزار  ، مناطق ییلاقی زیبای  گندم کش ، تلخاب ، سرقنات ، میاندوآب ، خهکی ، دره جاپیلل ، که همه آنها به منطقه ییلاقی و گردشگری نرماب منتهی می شود.

منطقه چیتاب  به دلیل داشتن آب و هوای معتدل دارای پوشش جنگلی  فراوان مانند بلوط ، بنه ، سیسه ، کله خونگ ، گیلاس کوهی (تگ) ،  انجیر کوهی (کره تل) ، بادام کوهی ، کیکم و …   و همچنین  کوههای مملو از گیاهان دارویی و خوراکی از جمله  کنگر، بیلهر، ریواس  ، قارچ ، بن سرخ (لیزک)، لوپو ،کارده، تره کوهی ،  جاشیر ،  موسیر،  سیر ، آب اندول ، برنجاس (بومادران) ، درمه ، حلپه ، خاری ، پشموک ، خاکشیر ، انگیون ، کاسنی ، ،  و صدها گونه گیاهی دیگر  می باشد .

جاذبه های گردشگری چیتاب

مسیرهای منتهی به چیتاب :

۱- جاده اصلی که از مناطق اکبراباد – امامزاده مختار – منطقه زیبای سرآب بید (گویش محلی سروبی) به سمت چیتاب منتهی میشود .

۲- جاده اصفهان – از پل روستای دارشاهی عبور کرده و از آنجا به سمت چیتاب منتهی می شود .

۳- جاده اصفهان – از پل روستای گندی خوری به سمت روستای گردوه و پس از عبور از دره های بسیار زیبا معروف به تنگ به سمت چیتاب منتهی می شود .

۴- از سمت جاده گچساران – ۱۵کیلومتری نرسیده به یاسوج – دشتروم – دلی خمسیر – کرکرزار به چیتاب که دارای جاده کوهستانی و مناطق بسیار زیبا می باشد .

۵- از سمت مارگون – امامزاده بی بی خاتونین – مناطق زیبای سرچنار و دمچنار به چیتاب منتهی می شود .

رودخانه کبگیان چیتاب

یکی از رودخانه‌های زیبای استان رودخانه چیتاب در بخش کبکیان واقع در شهرستان بویراحمد است که جاذبه‌های منحصر به فرد خود را دارد.رودخانه زیبای چیتاب که به کبگیان نیز معروف است همواره گردشگران زیادی را به سوی این شهر روانه می‌کند.

جاذبه های گردشگری چیتاب

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید