جاهای دیدنی شیرین سو همدان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شیرین‌سو شهری در استان همدان درغرب ایران است. شیرین‌سو مرکز بخش شیرین‌سو شهرستان کبودرآهنگ است.زبان مردم این شهر ترکی است. مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده مردمان این شهر کشاورزی و دامداری می‌باشد. شهر شیرین سو در کنار رودی به نام شور چای به وجود آمده‌است که معادل ترکی آن آب شور می‌باشد به دلیل اینکه در کنار این رود که آب آن شور بوده آب شیرین پیدا شده و مردم این شهر در گذشته از این آب شیرین استفاده کردند نام این شهر به شیرین سو تغییر نام داده‌است. این شهر در منطقه‌ای بنام مهربان واقع شده که نژاد گوسفند آن شهرتی جهانی دارد.

از جمله نقاط دیدنی شیرین سو می‌توان به تالاب شیرین سو اشاره نمود. شهر شیرین سو در حد فاصل دو غار بزرگ و دیدنی دنیا (غار علیصدر و غار کتله خور) قرار گرفته که این امر سبب رونق گردشگری در این منطقه شده است.

معرفی شیرین سو و جاذبه های دیدنی آن

تالاب شیرین سو

تالاب شیرین سو ۳۰۰ هکتار وسعت دارد و دارای ۴۳ هکتار منطقه آبی است که پشت سد خاکی شیرین سو ایجاد شده است و در حاشیه شهر شیرین سو قرار دارد. این تالاب همه ساله در فصل مهاجرت پذیرای تعداد زیادی پرندگان آبزی وکنار آبزی می باشد که می توان به گونه های : پرستوی دریایی نوک کلفت ، تنجه، لک لک سفید، اردک سرسبز ،آنقوت، فیلوش، کشیم کوچک، باکلان بزرگ، کشیم بزرگ، اگرت بزرگ، باکلان کوچک، بوتیمار کوچک، پرستو دریایی ، خوتکا، آبچلیک پا سرخ، چوب پا ، چنگر نوک سرخ، کاکایی سرسیاه، پرستودریایی نوک‌کاکایی، فلامینگو ، کاکایی نقره ای، دم جنبانک ابلق و.. اشاره کرد. بالحاظ وضعیت پوشش گیاهی ، گونه های درمنه و گون و خانواده های نعنائیان، چتریان ، شب بو ، گاوزبان ، گندمیان و بقولات پوشش غالب منطقه هستند.

معرفی شیرین سو و جاذبه های دیدنی آن

موزه فسیل های فیل دریایی

موزه فسیل های فیل دریایی یکی از جاذبه های گردشگری شهر شیرین سو است که در عید نوروز پذیرای علاقمندان است.

معرفی شیرین سو و جاذبه های دیدنی آن

قرارگرفتن موزه در مجاورت پارک شهر و در مسیر غار توریستی علیصدر از مزایای این موزه است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید