جاذبه گردشگری باغ پرندگان آستارا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

باغ پرندگان آستارا که از جاهای دیدنی آستارا می باشد در ورودی جاده از آستارا از سمت شهر رشت واقع شده و بیش از ۳۰۰ پرنده از ۶۰ گونه مختلف را در خود جای داده است. باغ پرندگان آستارا هزار و 500 متر مربع مساحت دارد . اين مجموعه زيبا به لحاظ قرار گرفتن در ورودی شهر آستارا و داشتن پاركينگ، از استقبال خوب گردشگران و مسافران برخوردار است.

به محض پارك خودرو و قدم گذاشتن در ورودی باغ پرندگان، تحرك گونه های مختلف پرنده در قفس هايی كه در چپ و راست استقرار يافته اند، حساسيت بالای آنها را نسبت به ورود گردشگران نشان می دهد و طوطی قرمز رنگ بزرگی چرخ زنان بر محوری كه روی آن پا گذاشته است، خوشحالی خود را از ورود شما نشان می دهد و با يادآوری حكايت شيرين طوطی و بازرگان، به شما خوش آمد می گويد.
بعد از گذر از محوطه بزرگی كه از گونه های پرنده و مرغ های زينتی تشكيل شده است، استخر بزرگی را در انتهای باغ مشاهده می كنيد كه آرامشگاه قوی های زيبا و خلوت گزيده است و سكون و وقار آنها، آدمی را به رعايت حريم و خلسه پرندگان طناز وا می دارد كه مبادا قوی گنگ، از تفكر باز ماند و نگاه خيره اش با صدای سرفه يا پای گردشگری، از تماشای شيرين روياها باز ايستد.

جاذبه گردشگری باغ پرندگان آستارا

انواع قرقاول، طاووس، طوطي و مرغ های زينتی و گونه های متنوع آبزيان نظير قوی گنگ، درنای آفريقايی، درنای تناز، قوی مشكی، اردك های بهشتی و تنجه و مرغابی های زينتی در باغ پرندگان آستارا نگهداری می شوند و 20 درصد اين گونه ها بومی و بقيه در طول 20 سال از مناطق مختلف ايران و جهان تهيه و خريداری شده است.

از بین قرقاول‌های مونال، فایربک، ترکاپان، سیلور، طلایی، سیون‌هو، شاهی، پرتغالی، سبز، گردن حلقه‌ای و کالج، نوع گونه فایربک و مونا بیش از همه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.تمام قرقاول‌های مذکور زینتی، خارجی و کمیاب هستند و برخی از آنها مانند مونا و فایربک در گیلان و سطح کشور به ندرت یافت می‌شود.

جاذبه گردشگری باغ پرندگان آستارا

به طور متوسط در هر ماه حدود 50 نفر از گردشگران روسیه، جمهوری آذربایجان، اوکراین و حتی عراق از باغ پرندگان آستارا بازدید کرده و اقدام به تهیه عکس و فیلم از انواع گونه‌های کمیاب آن می‌کنند.

با توجه به محدودیت فضای باغ پرندگان آستارا انواع پرندگان مذکور در باغ شماره 2 واقع در اطراف باغ اصلی نگهداری می‌شوند و در صورتی که فردی قصد خریداری این پرندگان را داشته باشد با مجوز اداره محیط زیست و شبکه دامپزشکی اقدام به فروش می‌کنند.

باغ پرندگان آستارا با یک‌هزار متر مربع وسعت در ورودی جاده آستارا به رشت قرار دارد و در سال 86 افتتاح شد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید