بنر هدر

جاذبه دیدنی و زیبای آبشار یاسوج

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

آبشار یاسوج از جاذبه‌های اصلی شهر یاسوج و از زیباترین آبشار‌های ایران است که در فاصله‌ی دو کیلومتری از مرکز شهر، در شمال این شهر واقع شده است و هرساله میزبان پذیرایی بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی است.

آب این آبشار ۱۰ متری، از دل کوه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و منظره‌ای بسیار زیبا خلق می‌کند. اطراف این آبشار پر از نهرهای آب به شکلی مارپیچ، باغ‌های میوه، مراتع سرسبز و پر از گل است که هر طبیعت‌دوستی را عاشق خود می‌کند. گردشگران اغلب در فصل بهار، تابستان و پاییز برای بهره‌مندی از زیبایی‌های این  آبشار و منطقه‌ی اطراف آن، عازم یاسوج می‌شوند.

از دیگر آبشارهای این استان، آبشار بهرام بیگی است‌. این آبشار در میان صخره‌های سنگی واقع شده و بعد از مارگون قرار دارد. آبشار بن رود نیز بعد از سی سخت قرار گرفته و شامل توف‌شاه (آبشار شاه) و آبشار بن رود است كه ازچندین چشمه تشكیل شده و حدود ۲۰ متر ارتفاع دارد و منطقه زیبایی را پدید آورده است‌.

جاذبه دیدنی و زیبای آبشار یاسوج

کهگیلویه و بویراحمد سرزمین ناشناخته ای در دل زاگرس جنوبی با چهار فصل متفاوت، نمایشگاهی از تنوع آب و هوایی، کوه، رود، جنگل، دشت، چشمه، آبشار و گلهای دیدنی را در معرض دید گردشگران قرار می دهد – پارک آبشار یاسوج با استفاده از پتانسیل طبیعی منطقه و درختان زیبایی که در مسیر رودخانه رشد کرده اند و همچنین حصار دیوار مانندی که دو رشته کوه اطراف آن ایجاد کرده اند در راستای شرقی غربی ساخته شده است.در این پارک با هدایت آب رودخانه داخل استخر ها و حوضچه ها و ایجاد آبریز ها و آبشار های کوچک مناظر زیبایی ایجاد شده است.

آلاچیق هایی برای اسکان و محل هایی برای نشستن و نظاره کردن طبیعت آن ایجاد شده است.با توجه به قامت بلند درختان و محصور بودن محل توسط دو رشته کوه ، این محل آب و هوایی خنک و دلپذیر در تابستان دارد.در انتهای تنگه یاد شده جاییکه ارتفاع حدود 9 متر دارد آبشار یاسوج واقع شده است.

جاذبه دیدنی و زیبای آبشار یاسوج

برای رسیدن به این آبشار باید مسیر حدودا 150 متری را داخل تنگه طی کنید.برای استفاده از آب،لوله های فلزی قطوری در مسیر نصب شده که برای اینکه پایتان را داخل آب سرد رودخانه نگذارید میتوانید از روی آنها عبور کنید.البته این لوله ها نمای زشتی به تنگه داده است.شکل تنگه مشابه «تنگه واشی» در فیروزکوه است اما خیلی کوتاه تر از آن.با طی کردن این مسیر آبشار نمایان میشود.این رودخانه از به هم پیوستن چندین چشمه در بالادست کوه ها ایجاد شده و آب زلالی دارد.از آب آن برای تامین آب شرب یاسوج و همینطور آبیاری باغ های این منطقه استفاده میشود.در کنار آبشار پله فلزی ایجاد شده است که از طریق آن میتوان ارتفاع 9 متری آبشار را بالا رفت.

جاذبه دیدنی و زیبای آبشار یاسوج
گردشگری یاسوج,گردشگری کهگیلویه و بویراحمد,دیدنی یاسوج,سایت گردشگری ایران,مکانهای تفریحی یاسوج,لیست جاهای گردشگری یاسوج,مراکز تفریحی یاسوج,مناطق گردشگری ایران,عکس جاذبه های گردشگری ایران,عکس دیدنی,عکس حیرت اور,عکس جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد,jakav.com,آبشار یاسوج,یاسوج,آبشارهای یاسوج,جاذبه های طبیعی یاسوج,نقاط طبیعی یاسوج,ابشار یاسوج,عکس آبشار یاسوج

منطقه بالای آبشار توسط درب های فلزی محصور شده و ادامه مسیر به آن امکانپذیر نیست.احتمالا این مناطق متعلق به سازمان منابع طبیعی یا سازمان آب و فاضلاب باشد و شاید هم مالک خصوصی داشته باشد.تصور تنگه و آبشار یاسوج بدون سازه های فلزی،لوله ها و پلکان آن خیلی زیباست اما ساخت این تاسیسات به نحوی که کوچکترین اثری از تلاش برای زیبایی آنها نمیبینید به شکلی غم انگیز چشم انداز آن را خراب کرده است.مسئولین حتی زحمت رنگ آمیزی لوله ها را به خود نداده اند.آب رودخانه حتی در فصل تابستان خیلی سرد است و قرار دادن پا در آن برای بیشتر از چند ثانیه بسیار مشکل است.

جاذبه دیدنی و زیبای آبشار یاسوج

در کنار آبشار محلی برای اسکان و اطراق نیست و تنها میتوانید آبشار را ببینید،عکس یادگاری بگیرید،چند لحظه ای پای خود را در آب خنک آن قرار دهید و شاید هم کمی زیر بارش قطره های آب این آبشار بمانید و دوباره به پارک برگردید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید