بنر هدر

معرفی جاذبه های گردشگری باقرشهر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

باقرشهر یکی از شهرهای استان تهران است . این شهر از شمال به حریم منطقه ۱۹ و ۲۰ شهرداری تهران ـ از جنوب به شهر کهریزک، از جنوب شرقی با جلگه ورامین، از جنوب غربی بابهشت زهرا و حرم سید روح‌الله خمینی همجوار است.

روستاهای جعفرآباد، قوچ‌حصار، قمصر، دهنو، اسماعیل آبادمعین، عظیم‌آباد، سلمبر، خیرآباد، درسون آباد از مراکز مهم جمعیتی این شهر هستند.

محدوده خدماتی باقرشهر براساس جلسه موخ ۶/۳/۸۵کارگروه شهرسازی وشورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از حدود۳۰۰هکتار (طرح هادی مصوب) به ۵۴۶هکتار (طرح جامع) افزایش پیدا کرده‌است.

در سال ۱۳۸۳ به لحاظ پیگیری‌های فراوان و حجم وسیع پروژه‌های عمرانی براساس مصوبه شماره ۳۴/۳/۱/۱۲۲۵۰۳ مورخ ۲۰/۱۱/۸۳ وزارت کشور از تاریخ ۱/۱۲/۸۳ این شهرداری از درجه ۴ به درجه ۵ و در سال ۸۹ نیز براساس مصوبه شماره ۳۴/۳/۱/۶۵۴۵۹ مورخ ۳۰/۴/۸۹ از درجه ۵ به درجه ۶ ارتقاء پیدا کرد و در نهایت طبق آخرین تغییرات در اسفند ماه سال ۹۵ درجه این شهرداری طی نامه وزیر محترم کشور به درجه ۷ ارتقا پیدا کرد.

این منطقه در ابتدا باقراف نامیده می‌شد که سپس به باقرآباد تغییر نام یافت. پس از تشکیل شهرداری در سال ۱۳۷۵ خورشیدی، این منطقهباقرشهر نام گرفت.

از مراکز مهم صنعتی آن می‌توان شرکت پالایش نفت شهید تندگویان ـ پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت پالایش نفت بهران ـ شرکت ایرانول ـ شرکت سایپا پرس ـ شرکت ایران گاز ـ شرکت ایران سیلندر ـ منطقه ۳ عملیات گاز ـ شرکت انرژی ـ نیروگاه گازی ری ـ شهرک صنعتی شهرسنگ ـ مجتمع صنعتی تجریشی وده‌ها صنعت کوچک دیگر از مراکز مهم صنعتی این شهر هستند.

این شهر در دوران جنگ ایران و عراق، ۱۵۴ کشته داشته‌است.

باقرشهر دارای ۳ فرهنگسرا با نام‌های: فرهنگ‌سرای عطر نرگس، فرهنگ‌سرای شهریار و فرهنگ‌سرای فرهنگ آفتاب است.

باغ پرندگان عطر سیب

باغ پرندگان مجموعه عطر سیب شهرداری باقرشهر از جمله مراکز تفریحی است که توسط کارشناسان این شهرداری راه اندازی و تجهیز شده است. این باغ اکثر گونه های پرندگان ایرانی را دارد و جدا از پرندگان دارای گونه هایی از آهو و شتر مرغ را نیز دارد. بازدید از این باغ برای عموم شهروندان آزاد است .

باقرشهر

نشانی: خیابان یادگار امام رحمه الله علیه – مجموعه عطر سیب

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید