جاذبه گردشگری النگدره ، خوش‌گذرانی کنار دریاچه

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

النگدره پارکی جنگلی در استان گلستان، شهرستان گرگان واقع در بلوار ناهارخوران و در میان مناطق مسکونی است.اگر به ناهارخوران می‌روید می‌توانید با یک تیر دونشان بزنید و به دیدن النگ دره هم بروید. النگدره در مسیر ناهارخوران واقع شده و در روزهایی که هوای گرم طاقت را از آدم می‌گیرد، النگدره ۱۰ درجه خنک‌تر از جاهای دیگر است. رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال آن امتداد دارد و از میان آن می‌گذرد. در مجاورت این رودخانه سه چشمه هم قرار دارد. در النگدره به واسطه امکانات پیک نیک و رفاهی و پارک بازی کودکان به کسی بد نمی‌گذرد. این پارک از جاذبه های گردشگری گرگان می باشد.

جاذبه گردشگری النگدره ، خوش‌گذرانی کنار دریاچه

پارک جنگلی النگدره، دارای وسعتی به مساحت ۱۸۵ کیلومتر و چشم‌اندازی منحصر به فرد است و به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگریکشور و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب و معرفی شده است. هوای جنگل حداقل ۱۰ درجه خنک‌تر از نقاط شهری است. در دامنه جنگل پوشش گیاهی ویژه و همچنین رودخانه و چشمه‌هایی وجود دارد.

جاذبه گردشگری النگدره ، خوش‌گذرانی کنار دریاچه

این جنگل جایی عالی برای گذراندن یک روز کامل است می توانید ساعت ها در گوشه ای بنشینید، خیره به طبیعت اطراف شوید و در این میان صدای پرندگان و جانوران جنگلی حال و هوای تان را خاص تر و جذاب تر می کند.

این جنگل در هر فصلی از سال با چشم اندازهای بی بدیل از شما پذیرایی می کند اما خیلی از گردشگران موافقند که زیبایی و جذابیت آن در فصل پاییز چیز دیگریست! در این فصل درختان به هزاران رنگ تبدیل شده اند و هوای ابری و بوی نم باران فضایی خارق العاده و رمانتیک را به وجود آورده است.  با این حال همه ی فصل های این جنگل زیباست؛ در بهار پر از عطر و بوی شکوفه ها می شود و در فصل تابستان نسیم های خنکش به روح و جانتان طراوت می دهد. در زمستان هم یکدست سفید می شود و حتما باید برای رفتن به آن تجهیزات مناسب زمستانی داشته باشید.

جاذبه گردشگری النگدره ، خوش‌گذرانی کنار دریاچه

راه دسترسی به پارک مناسب و آسفالته است . امکانات موجود در پارک جنگلی النگدره شامل شبکه های آب رسانی و برق رسانی ، سرویس های بهداشتی ، نمازخانه ، پارک کودک ، زمین ورزش بزرگسالان ، ساختمان نگهبانی ، فروشگاه مواد غذایی و … است .

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید