بنر هدر

زیباکنار ، یکی از مناطق ساحلی شمال ایران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

زیباکنار در فاصله ۳۹ کیلومتری رشت و ۴۰ کیلومتری بندرانزلی، یکی از مناطق ساحلی شمال ایران است که هم جنبه توریستی دارد و هم جنبه اقتصادی و هر طرفش را که نگاه کنید ویلا ساخته‌اند.زیباکنار از شمال، جنوب، شرق و غرب به ترتیب به دریای خزر و شهرهای لشت نشاء و کوچصفهان، کیانشهر و چمخاله و بندر انزلی منتهی‌ست.

زیباکنار، کناره ای همیشه زیباست، در بهار و تابستان ، پاییز و زمستان فرقی نمیکند زیباکنار همیشه زیباست ، رودخانه های خروشان، شالیزارهای پر برکت و دل انگیز، ساحل پاکیزه و تمام ناشدنی، مردمانی با فرهنگ و ریشه دار، تالاب ها و آبگیرهای کهن، رودخانه عظیم و با شکوه سپیدرود، مشاهیر مختلف و اقتصاد پویا و زنده به واسطه نزدیکی به بزرگترین بندر تجاری اقتصادی شمال کشور و در عین حال آرامش دنج و بی نظیر از ویژگی های منحصر به فرد منطقه ساحلی زیباکنار است .

زیباکنار ، یکی از مناطق ساحلی شمال ایران

منطقه زیباکنار که از جاذبه های گردشگری لشت نشا است، کمترین فاصله را نسبت به هر منطقه ای با منطقه آزاد انزلی که در مسیر زیباکنار واقع شده است دارد و این موضوع مهم رشد و توسعه منطقه زیباکنار را بیش از پیش تضمین میکند.

زیباکنار در نزدیکی فرودگاه رشت است.

فاصله منطقه ساحلی زیباکنار تا فرودگاه بین المللی سردار جنگل شهر رشت حدود ۳۰ کیلومتر است و اگر شما به هر دلیلی و در هر زمانی مسیر هوایی را برای رسیدن به محل اقامت خود انتخاب کردید در کمترین زمان ممکن این خواسته شما حاصل میشود کافیست با اولین پرواز به فرودگاه رشت وارد شوید و از آنجا با یک تاکسی در کمتر از ۱۵ دقیقه وارد ویلای خود شوید و بالعکس زمانیکه قصد خروج از گیلان را دارید در کمترین زمان ممکن به فرودگاه رشت رسیده و از آن خارج میشوید.

این یعنی یک امتیاز بزرگ نسبت به تمام مناطق شمال ایران که شما برای یک استراحت کوتاه مدت مجبور به طی مسافت زیادی رانندگی و تنش های روحی و عصبی هستید چه در زمان رفت و چه در زمان برگشت.

زیباکنار امن ترین نقطه ساحلی گیلان است. به واسطه سالیان گذر و اقامت گردشگران، هتل ها و رستوران های متعدد، مراکز تفریحی و گردشگری فراوان، سرمایه گذاری های متنوع و مختلف، مراکز خرید و شهرک های ویلایی، مراکز انتظامی و از هر لحاظ که تصور کنید زیباکنار امنیت و آرامش را یکجا برای شما فراهم می آورد هم برای شما هم برای خانواده و مهمانان شما. به راحتی ویلای خود را رها میکنید و می روید.

مردمان اینجا مهمان نواز و به واقع دوستدار گردشگران و میهمانان خود هستند، آنها آموخته اند که باید خاطره خوبی برای رهگذران اینجا فراهم کنند، آنها طی سالیان زیاد مراودات اجتماعی با افراد مختلف یاد گرفته اند که رزق و روزی آنها در گرو آرامش و امنیت منطقه شان است و این نقل امروز و دیروز نیست آنها همیشه همینطور بوده اند، در این منطقه زندگی و تجارت به آرامی جریان دارد و مردم به هیچ عنوان دنبال هیجانات کاذب نیستند. زیباکنار را همگان به این فرهنگ بالایشان می شناسند و دقیقا به همین دلیل است که هر روزه به متقاضیان اقامت و گردشگران در زیباکنار افزوده می شود.

زیباکنار ، یکی از مناطق ساحلی شمال ایران

جاهای دیدنی زیباکنار

رودخانه اوشمک به طول ۸ کیلومتر از دل زیباکنار می‌گذرد و اطرافش سرسبز است و آدم‌ها در کنارش ماهیگیری می‌کنند، یکی از جاهای دیدنی شهر است، دیدنی به این معنی که میتوان چند دقیقه‌ای را کنارش قدم زد و سرحال آمد.

پارک ملی بوجاق پارک ملی بوجاق منطقه‌ای حفاظت‌شده و نخستین «پارک ملی خشکی ـ دریایی» ثبت‌شده در ایران است.

جاذبه‌های نزدیک

پارک جنگلی کیاشهر : یکی از مهمترین جاهای دیدنی آستانه اشرفیه پارک جنگلی کیاشهر است که هرچند زیاد بزرگ نیست ولی به دلیل قرار گرفتن در کنار مرداب طبیعی، پل چوبی و ساحل دریا ، منطقه محبوبی برای گردشگران است.

ساحل چمخاله : حدود ۱۰ کیلومتری شرق لنگرود، ۲۰ کیلومتری شرق لاهیجان و ۳۹ کیلومتری غرب رودسر، ساحل چمخاله با پلاژها و ویلاهای بی‌شمارش قرار گرفته، ساحلی که بعد از بندانزلی، دومین قطب توریستی گیلان است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید