بنر هدر

ساحل صدف آستارا ، یکی از بکرترین مناطق ساحلی دریای خزر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

ساحل زیبای صدف آستارا یکی از تمیزترین و بکرترین مناطق ساحلی دریای خزر است که همواره پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از سرتاسر کشور و دنیا است. این ساحل در ۱۰ کیلومتری آستارا به سمت رشت جای گرفته است .

ساحلی رویایی صدف که از جاذبه های گردشگری آستارا میباشد ، هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود فرا می خواند. یکی از دلایل محبوبیت ساحل صدف فاصله کم آن با شهر آستارا است.

قدم که در ساحل بگذارید، کف‌پوشی از صدف با اشکال مختلف را زیر پایتان خواهید دید، صدف‌هایی ریز و درشت طی سالیان طولانی از دریا به ساحل رسیده‌اند و این منظره برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده و جالب خواهد بود. این ساحل 17 هکتار وسعت دارد که طرح سالم سازی سواحل در آن اجرا شده است و امدادگران هلال احمر و ناجیان غریق در آن مستقر شده‌اند.

ساحل صدف آستارا ، یکی از بکرترین مناطق ساحلی دریای خزر

ساحل صدف، ساحل امنی برای شنا و سایر ورزش‌‌های دریایی محسوب می ‌شود. امکان قایق‌سواری هم در فصل تابستان دراین ساحل فراهم است. ساحل صدف آستارا اولین طرح سالم سازی در دریای خزر می‌باشد.

گردشگری ساحلی به عنوان قدیمی‌ترین نمونه‌ گردشگری و بزرگترین فعالیت‌ها حتی در جهان است. توسعه‌ گردشگری ساحلی و تفریحات جانبی آن امروزه به الگوی توسعه کشورهای حاشیه‌ دریا مبدل گشته است. از این رو به منبعی سرشار از مزایای اقتصادی‌، اجتماعی‌، فرهنگی و محیطی تبدیل شده است.

استان گیلان با وجود ظرفیت‌‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد هر ساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران در نوار ساحلی خود است. بیش از ۷۰ درصد گردشگران ورودی به استان، گردشگری ساحلی را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌‌کنند.

ساحل صدف آستارا ، یکی از بکرترین مناطق ساحلی دریای خزر

امکانات بازی و تفریح کودکان،جدا بودن محل شنای برادران از خواهران، وجود مسافرخانه و اتاق های استراحت در شب، پلاژهای عرضه خدمات، اماکن نصب چادر، اکیپ امداد ، نجات غریق و ماهیگیری،مجاورت با جنگل و منطقه‌ی حفاظت شده‌ی لوندویل و از همه مهمتر وجود ماموران انتظامی ،محیطی امن و دلنشین برای گردشگران بوجود آورده است.

در فاصله‌ی کمی از ساحل صدف آستارا می‌توانید به بازار بزرگ ساحلی آستارا دسترسی داشته باشید و هر آنچه نیاز دارید را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. علاوه بر این اگر اهل هیجان هستید می‌توانید مسیر گردنه حیران را در پیش بگیرید تا در کنار تماشای مناظر خیره‌کننده طبیعت آستارا ساعاتی را به تفریح در دهکده توریستی و تله کابین حیران سپری کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید