بنر هدر

سلانسر رودبار ، یکی از بکرترین دیدنی های رودبار

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سلانسر یکی از بکرترین دیدنی های رودبار به شمار می‌رود که در 15 کیلومتری غرب شهر رستم آباد واقع شده است و به دلیل نزدیکی با مرکز شهر، دسترسی به آن بسیار راحت خواهد بود.

این منطقه دارای طبیعت بی‌نظیر و بسیار زیبایی است که هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. ییلاق سلانسر در ارتفاع ۱۲۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در دامنه این ییلاق درختان تنومند و بزرگ و در بلندای آن علفزارهای زیبایی وجود دارد. سلانسر تابستان‌های بسیار خنک دارد، ارتفاع زیاد و طبیعت همیشه مه گرفته آن از زیبایی‌های دیگر این ییلاق است. سلانسر از زیباترین ییلاقات منطقه رودبار است، سلانسر در ارتفاعات شهر رستم‌آباد قرار گرفته است و نزدیک‌ترین منطقه‌ی توریستی و گردشگری به مرکز استان گیلان است.

سلانسر رودبار ، یکی از بکرترین دیدنی های رودبار

در مسیر رسیدن به سلانسر پوشش گیاهی متنوعی را از نظر خواهید گذراند، از شالیزارهای جلگه سپیدرود گرفته تا کوه درفک و گندم‌زارهای و مراتع سرسبز که تنها بخشی از جاذبه های مسیر دهکده ییلاقی سلانسر است. پس از گذر از جاده آسفالته به جاده‌ای خاکی می‌رسیم و پس از آن وارد منطقه جنگلی با درختان راش، کاج و بلوط می‌شوید. هرچه بیشتر بالا بروید هوای خنک‌تری احساس خواهید کرد و کم کم ابرها بیشتر می‌شوند. در نهایت به ییلاق سلانسر می‌رسید که دشت‌های سرسبز آن غافلگیرتان می‌کند.

سلانسر رودبار ، یکی از بکرترین دیدنی های رودبار

منطقه ییلاقی سلانسر همان جایی است که فرشی از ابر را در زیر پایتان خواهید دید و غرق در شگفتی و رؤیا می‌شوید.دامنه ییلاقی سلانسر بهشتی به وسعت یک دید وسیع را در اختیار ما قرار میدهد، که باید با چشم و دل این زیبایی را دید و لمس نمود.

ییلاق سلانسر با طبیعت بی نظیر ، وجود کوهستان ها ، طبیعت دل انگیر و چشمه های آب روان یکی از مناطق گردشگری ایران را تشکیل می دهد، که حتما باید از آن دیدن کرد. این ییلاق زیبا علاوه بر داشتن منابع طبیعی و طبیعت دل انگیر دارای آثار تاریخی منحصر بفردی همچون قلعه لشگرگاه که طبق برآورد تاریخ به سده ۵ تا ۷ هجری قمری باز می گردد اشاره کرد.

سلانسر رودبار ، یکی از بکرترین دیدنی های رودبار

هنگام سفر به ییلاق سلانسر توجه داشته باشید که ییلاق سلانسر به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه دارای تابستانی خنک می باشد و محل مناسبی برای فرار از گرمای طاقت فرسای تابستان است.

توجه داشته باشید ییلاق سلانسر هیچ گونه امکانات رفاهی همچون لوله کشی آب برق و … ندارد. آب این ییلاق توسط چشمه ای که در منطقه کوهستانی قرار دارد تامین می شود. مردمی که در این ییلاق ساکن هستند بیشتر در فصل تابستان به این ییلاق سفر می کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید